Topic: Het maken van een insect.  (gelezen 9017 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 25 juni 2014, 11:36:01 am »


Ik probeer het te gebruiken voor onderzoek naar het particelsysteem een boeiend onderwerp zoals ik de laatste dagen bekeek, het einddoel is het maken van een sandman met particels.https://www.youtube.com/watch?v=rXOa5bWFRKw

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2014, 13:55:33 pm »
Het bouwen van een insect gaat vrij vlot voor een leuk resultaat,

Als het model klaar is ga ik het riggen en maak een korte animatie van die ik gebruik in het particel system.
Voor het model heb ik 3 spheres gebruikt en met propotional editing gewerkt schalen grab etc , vervolgens een ring gekopieerd en daar de poten van gemaakt. alles is dus standaard zonder subdivide of loopcuts.
deze manier bouwt zeer vlot heb ik gemerkt er zijn zoveel methodes om te bouwen :)
O de voorbeelden die ik gebruik en een beetje fantasie ,





« Laatst bewerkt op: 25 juni 2014, 14:04:04 pm door Ruud »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2014, 14:53:26 pm »
Ziet er goed uit. Dat belooft spektakel!  ;) Je gaat ze zeker met elkaar laten vechten?

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2014, 14:59:24 pm »
Als ie er mieren van maakt (gewoon de vleugels weglaten) kan ie er dit mee maken!

https://www.youtube.com/watch?v=uIiMhSvtrGc&feature=kp

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2014, 16:18:46 pm »
Lol de mogelijkheden zijn eindeloos wat je met een insect kunt doen, een insect heeft een ander bonesysteem en kan sneller bewegen op een natuurlijke manier ik wil kijken wat die particels kunnen en in huis hebben kwa snelheid van volgen en mee lopen zodat het sandman effect in bereik komt::)
Het hoe en wat weet ik ook niet precies als noob, na wat testen ben ik er achter dat mijn pc het aan kan het renderen gaat vrij snel de chrash des te erger al 2 x een blue screen erbij niet gezond :) was met mijn muis die is gesubdivide
, met fluid geen last vancrashen wel van het trage renderen.
Ik denk dat dit onderwerp beter aansluit bij mijn hardware.
En weer is wat anders in blender er is zo veel.
En dat vechten ben ik nog niet aan toe lol man hoe verder je komt hoe meer profesionele info je krijgt en die standaard is hoog en zie je  niet veel op you tube  die laat me duizelen maar ik zal het leren lol.
Ik kijk tegenwoordig ook maya en 3dmax tutorials zo kom je meer profesionals tegen en blender werkt hetzelfde dus mooi die info :)
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2014, 16:22:33 pm door Ruud »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2014, 18:58:37 pm »
Wat leuk, i.h.b. de eerste video: Sandman ;-)

OK, ik blijf kijken ...heel leuk!
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 25 juni 2014, 20:41:25 pm »
Ik ben ook heel benieuwd wat voor moois hier uit gaat komen ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 26 juni 2014, 11:31:55 am »
Goedemorgen, het insect is klaar voor de operatietafel om het bones te geven, dit model sla ik op om het later te verfijnen en meer detail te geven, nu gaat het om het particel system.
De kleuren heb ik wat mirror effect gegeven.
https://www.youtube.com/watch?v=jpvmwAS2Yko&feature=youtu.been.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #8 Gepost op: 26 juni 2014, 11:39:36 am »
Ik ben wel benieuwd wat je nu precies gaat maken en wat je de particles gaat laten doen.

Mooi werk!

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 26 juni 2014, 11:51:34 am »
Het doel is studiel, als je een karakter animeert hoe laat je het particel systeem het volgen op de manier zoals je wilt  het verbergen van je karakter etc , ik begin het nu een beetje door te krijgen wat ik zeg een beetje,nu de bediening ervan nog :)
Dit karakter  zal ik zeker toepassen in echte projecten :)
En ik ben opnieuw gestart zodat modeling ook weer onder de aandacht kwam, ik ben bezig met de tweede ronde na een jaar blender, alle systemen bekeken nu tijd voor een stapje verder.
De kracht van de pc leren kennen met wat het wel en niet aan kan  er zijn al veel struikelblokken weg ook nog vele te gaan lol.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 26 juni 2014, 12:11:51 pm »
Het modeleren gaat je al goed af maar de uiteinde van de poten ga je toch ook nog verfijnen omdat die bij een mier gebogen uitlopen. ;)
Maar verder ben ik ook benieuwd hoe je de mier in het particle Systeem gaat verwerken.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 26 juni 2014, 14:24:27 pm »
Ik had wat testjes gedaan met de muis de bedoeling is om het insect niet te renderen alleen de particels die de vorm hebben van het insect, met de muis kreeg ik het een aantal frames voor elkaar daarna vervolgde de partikels hun eigen weg met hun kunstmatige intelligentie :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #12 Gepost op: 26 juni 2014, 14:36:25 pm »
Als ik even een tip mag geven:
De boid particles zijn maar een gedeelte van de oplossing voor wat jij wilt maken.
Je zult verschillende soorten particle systems door elkaar moeten toepassen om het er goed uit te laten zien. In mijn topic zie je dat ook in de breakdown van de energiebol.

Succes in ieder geval.

 

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 26 juni 2014, 14:49:08 pm »
Ja klopt daarom is dit ook wel een project van een aantal weken en testen, ik had wat dingen gezien en dacht dat kan ik ook lol, ik heb een aantal ideeën of ze uitwerken weet ik niet ik denk het wel nu ik het kunnen van blender heb gezien, het samenstellen van tig producten en bewerkingen en half weten hoe of wat is toch een uitdaging .
Na een jaar blender word het wel makkelijker merk ik met modeleren moet ik de tweede ronde in en gaan werken met sculpting maar dat is een ander project.
Genoeg te leren.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 26 juni 2014, 15:02:59 pm »
Ik kan nog geen overzicht geven van hoe het aan te pakken tijden de reis hoop ik dat het duidelijk word.