Topic: Community project  (gelezen 8389 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Gepost op: 24 april 2014, 14:15:39 pm »
Zijn er mensen die het leuk zouden vinden om mee te doen aan een community project?

Ik wil weer met Unity aan de gang. Ik zou dat alleen kunnen gaan doen, maar al een poosje geleden gaven verschillende leden aan het leuk te vinden om wat met z'n allen te maken. Dus ik dacht....

Waarom niet een game met z'n allen? Dus, vandaar de vraag. wie lijkt het leuk?
En suggesties voor een game zijn natuurlijk ook mogelijk, wel een tip: houdt het in eerste instantie simpel, of suggereer een game die we in kleinere werkende delen kunnen splitsen.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 24 april 2014, 19:58:20 pm »
Ik ben van de partij  ;)
Maar misschien is een korte tekenfilm voor peuters en kleuters wel wat.
De tekenfilm gaat dan over kabouters in een bos met paddenstoelen die elke keer een avontuur beleven.
Dit is er nog niet en kinderen zijn gek op kabouters. :D

Als ik met mijn kleinzoon in het bos loop dan klop ik op elke boom waar een holletje in zit en roep dan kabouter ben je wakker  ::)
Dat is genieten.  ;D

Ik zie net een plaatje bij Blender.org
Deze stijl is dan wel leuk.




« Laatst bewerkt op: 24 april 2014, 20:04:46 pm door ijp »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 24 april 2014, 22:55:37 pm »
Normaal ben ik niet zo van gezamenlijke projecten maar misschien toch eens tijd om mij daar overheen te zetten.  ;)
Ik heb op het moment niet direct een idee klaar maar ik sta overal voor open.
Beide ideeen lijken mij wel leuk. Met een game kom ik misschien weer een beetje in het gebruik van Unity maar een tekenfilm voor kinderen lijkt mij ook best leuk.
Ben benieuwd welke kant dit op gaat.

P.S. Een leerzame game waarin je filmpjes als beloning vrij speelt is misschien ook een optie? Of had jij een meer "volwassen" game in gedachten Mark?
« Laatst bewerkt op: 24 april 2014, 22:58:33 pm door JvL »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #3 Gepost op: 25 april 2014, 10:25:39 am »
we zouden het inderdaad kunnen combineren, en de stijl heb ik al eens eerder gezien, en daarbij ook al eens tutorials gezien hoe dat te maken. Leek me vrij eenvoudig, maar wel leuk.

EDIT: dit filmpje bedoel ik:
https://www.youtube.com/watch?v=_pK2Ya0CMww

We zouden idd een kinder animatie kunnen maken, en de props kunnen gebruiken in de game, waarin kinderen dan de film kunnen na spelen?

Als we daar inderdaad een serie van kunnen maken met telkens nieuwe afleveringen, zou het ook nog een leuke referentie zijn voor Blender.

Krijg er al zin in! :-)

Nog meer suggesties mensen?

MAD
« Laatst bewerkt op: 25 april 2014, 11:10:41 am door Mark aka Dark »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 25 april 2014, 11:39:08 am »
Ik vind die low poly stijl ook echt geweldig dus dat lijkt mij een hele gave optie. En in combinatie met eenvoudige toonshaders kun je hele mooie resultaten halen die visueel aantrekkelijk zijn voor kinderen en die qua rendertijd enorm meevallen dus dat is weer aantrekkelijk in geval van een serie.
En het idee van filmpjes naspelen in de game of filmpjes als bonus krijgen in de game lijkt mij ook erg leuk.
Nog maar eens goed over nadenken.....

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 27 april 2014, 15:33:37 pm »
Mark,
Er is maar weinig animo om gezamenlijk iets te doen maar daar moeten ze zich nog even overheen zetten  ;)
Ik heb de mooie tutorial al opgeslagen bekeken. ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 27 april 2014, 15:51:55 pm »
De animo is er de skills nog niet:)
Het concept met games ben nog helemaal niet aan toe .
Lijkt me wel leuk om een bijdrage te leveren indien niet te moeilijk.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 30 april 2014, 23:17:44 pm »
Stromen de aanmeldingen nog niet binnen?  ???

Dit is toch een unieke kans om zelfs met een kleine bijdrage mee te doen aan iets leuks?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 02 mei 2014, 11:47:37 am »
Toch maar wat warm houden het Community project  ;)

Mijn eerst low Poly boom.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #9 Gepost op: 02 mei 2014, 12:57:38 pm »
Mooi zo ijp! Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar ik vind lowpoly echt heel gaaf.  8)

Het lijkt mij ook een hele mooie kans vooe mensen om ervaring op verschillende vlakken op te doen.
Ik ben alleen bang dat mensen zichzelf niet goed genoeg vinden en daarom op voorhand al niet reageren. Dat is natuurlijk onzin want in dit soort projecten hoeft niet iedereen even handig te zijn op dezelfde gebieden.
Niet iedereen hoeft met de Game Engine overweg te kunnen of geweldig kunnen animeren. Er zijn veel meer taken te vullen dus bijna iedereen bezit wel een vaardigheid die ingezet kan worden.

Er zijn mensen nodig voor het modelleren (i.v.m. met Low Poly hoef je daar overigens ook geen meesterbrein in te zijn), verhaallijnen schrijven, storyboards maken, mensen die objecten van materialen voorzien binnen de gekozen stijl en ga zo nog maar even door. Dus vrijwel iedereen kan eigenlijk zijn/haar steentje bijdragen.

Een ander punt is natuurlijk het verhaal waardoor mensen afhaken bij communityprojecten is het feit dat zij gratis arbeid leveren terwijl degene die het project opzet (in dit geval was het een idee van Mark  ;D) er uiteindelijk wel aan verdient als alles goed gaat.
Nou...in dat geval kan ik iedereen geruststellen want geld verdienen is helemaal niet de opzet van dit project volgens mij. Het gaat puur om het feit dat het gewoon ontzettend leuk kan zijn om met zijn allen hier op het forum om iets leuks te maken waar andere mensen (lees kinderen) plezier aan kunnen beleven.
En hopelijk leren wij er zelf ook iets van.......

Dus ja, ik wil dit onderwerp ook graag warm houden.



Pfff....lang verhaal maar ik moest het even kwijt.  ;)

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #10 Gepost op: 02 mei 2014, 13:59:09 pm »
Een ander punt is natuurlijk het verhaal waardoor mensen afhaken bij communityprojecten is het feit dat zij gratis arbeid leveren terwijl degene die het project opzet (in dit geval was het een idee van Mark  ;D) er uiteindelijk wel aan verdient als alles goed gaat.

Dan moet je me toch even gaan vertellen hoe dat werkt, wist ik niet!

Het doel is eigenlijk meerdelig:
1. Bekendheid voor blender
2. Iets neerzetten als NL community (waar Blender eigenlijk zijn roots heeft)
3. Iets maken wat anderen leuk vinden om te zien, of mee te spelen
4. ervaring opdoen, zowel voor mijzelf, als alle anderen binnen de community

Dus, wil je wat leren in blender (vooral de nieuwelingen onder ons) geef aan dat je wat wilt doen, en we kijken dan wat je kunt doen. We doen alles low-poly (vrij eenvoudig model dus), en dat kan elke beginner nadat ie 1 low poly model gemaakt heeft.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #11 Gepost op: 02 mei 2014, 14:00:27 pm »
Toch maar wat warm houden het Community project  ;)

Mijn eerst low Poly boom.


Kijk,

Thats the spirit!

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #12 Gepost op: 02 mei 2014, 19:17:13 pm »

Dan moet je me toch even gaan vertellen hoe dat werkt, wist ik niet!


Ik bedoelde eigenlijk wat je wel eens op andere fora voorbij ziet komen. Mensen vragen dan aan anderen of ze mee willen helpen aan projecten (bv. het ontwikkelen van een game) maar dat er geen geld is om voor het werk te betalen.
Er worden dan toezeggingen gedaan als dat mensen betaald zullen worden als het project winstgevend wordt wat dus meestal niet gebeurt.
Ik probeerde dus duidelijk te maken dat dit communityproject sowieso niet de insteek had om geld te verdienen maar dat het zoals jij ook zei bedoelt was voor de lol en de leerzame ervaring.
Veel mensen zijn ngal snel geneigd om te denken "daar heb je weer zo iemand die wil dat ik gratis voor hem ga werken.
Maar wij doen het natuurlijk alleen voor de eeuwige roem en glorie.  ;)

Ik heb zelf echt wel zin in een communityproject met als doel de zaken die jij noemde en ik hoop ook echt dat er meer mensen mee willen doen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 03 mei 2014, 13:49:23 pm »
Gelijk maar een setje bomen met redelijk gelukt gras. :)


« Laatst bewerkt op: 03 mei 2014, 19:40:30 pm door ijp »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 03 mei 2014, 15:58:05 pm »
Waarom geen korte animatiefilm én een game... Je gebruikt gewoon dezelfde objecten en verzint spelelementen rond de verhaalllijn....
Zal ik eens een kabouter maken dan...
Gaan we doen !  :o