Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Rezzy777

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 15
76
Handleidingen / Re: Nieuwe Keuken nodig
« Gepost op: 01 februari 2019, 15:24:49 pm »
Blender Guru heeft weer een nieuwe keuken tutorial met veel tips.

https://www.youtube.com/watch?v=KyXRBu7gn2o

Ontzettend goede tutorial inderdaad!

77
Leuterhoek / Re: black out
« Gepost op: 31 januari 2019, 13:57:17 pm »
Ik zou op programma-gebied mijn aandacht steeds op één programma per keer richten, anders is het lastig vol te houden inderdaad. Zorg dat je voldoende weet van het ene programma voordat je aan het volgende begint. Dan valt het wellicht allemaal nog te onthouden ;)

78
Particles en Simulaties / Re: Kleinere particles in volume
« Gepost op: 31 januari 2019, 09:22:09 am »
Heb het eens geprobeerd met een simpele Circle als particle (met caps), maar het lijkt niet uit te maken wat ik voor object gebruik: de afmetingen van de volume particles worden nog steeds bepaald door het Material dat ik voor de Cube eromheen heb ingesteld, en die staat steeds al op 0.001. Dit lijkt helaas geen verschil te maken.

79
Particles en Simulaties / Re: Particles cache verdwijnt bij opslaan
« Gepost op: 31 januari 2019, 08:37:14 am »
Klopt helemaal, maar toch krijg ik steeds maar een klein deel van mijn gecachete frames terug als ik ze als 'External' inlaad...  :(

80
Belichting en Rendering / Re: Infinite floor
« Gepost op: 30 januari 2019, 13:28:05 pm »
Heb even gekeken Koos, maar krijg die opties helaas niet gevonden in Cycles.

Wel heb ik volgens mij zojuist iets nieuws ontdekt (maar misschien zit ik ernaast):
het lijkt erop dat de shadow catcher van Blender 2.8 opeens ook reflections cast!
Hiermee is mijn probleem in één klap opgelost! Kan iemand dit testen en bevestigen?

81
Belichting en Rendering / Infinite floor
« Gepost op: 30 januari 2019, 11:38:35 am »
Hoe maak je een infinite floor in Blender?

Hiermee doel ik op een object waarvan de shadows + reflections zichtbaar zijn op bijvoorbeeld een ground plane, zonder dat je de ground plane zelf ziet.
Natuurlijk is er de 'shadow catcher', maar dat helpt me niet aan reflections ;)

Ik maak ook gebruik van een HDRI voor mooie reflections op het object, maar de reflections van de HDRI mogen niet op de ground plane getoond worden.

De bedoeling is dat ik uiteindelijk in post de gewenste achtergrondkleur kan kiezen.

82
Particles en Simulaties / Re: Kleinere particles in volume
« Gepost op: 30 januari 2019, 11:20:41 am »
Ook nog wel een idee ja...
Het voordeel van puur volume vond ik de rendersnelheid ;)
Dat gaat met objects toch weer een stuk trager, toch?

83
Particles en Simulaties / Kleinere particles in volume
« Gepost op: 30 januari 2019, 08:47:35 am »
Ik heb eindelijk een eenvoudige manier gevonden om de particles als halo te renderen: door ze als volume te renderen. Dit werkt op zich super, maar ik ben iets op schaal aan het maken waardoor de particles erg klein moeten zijn. Ik heb de particlegrootte al op 0.001 gezet, maar nog zijn ze aan de grote kant. Iemand een idee hoe ik ze kleiner kan maken dan 0.001?

84
Particles en Simulaties / Re: Particles cache verdwijnt bij opslaan
« Gepost op: 28 januari 2019, 13:15:37 pm »
Goeie tip, door de cache een naam te geven krijgt Blender hem inderdaad gevonden! ;)

Het volgende punt is nu dat Blender vervolgens niet alle gecachte points /frames inlaadt (slechts 250 van de 1000).
Dit heb ik ook op een andere computer getest met 50 particles, en daar worden er maar 10 van ingeladen.

Wat nu?

85
Particles en Simulaties / Particles cache verdwijnt bij opslaan
« Gepost op: 25 januari 2019, 18:25:44 pm »
Ik heb mijn particles eindelijk zoals ik ze wil, en heb ze laten cachen.
Zodra ik mijn .blend-bestand echter opsla als nieuw bestand (ter back-up) is de cache opeens verdwenen.
Zodra ik het originele .blend-bestand heropen, is de cache daar weer aanwezig.
Betekent dit dat ik altijd in dat originele .blend-bestand zal moeten blijven werken?

Ik snap er niks van.

86
Particles en Simulaties / Re: Particles collision margin
« Gepost op: 25 januari 2019, 18:23:32 pm »
Bedankt voor het meedenken Koos, maar ik heb inmiddels een andere oplossing gevonden ;)
Toch bedankt en een fijn weekend!

87
Particles en Simulaties / Re: Particles collision margin
« Gepost op: 24 januari 2019, 21:39:19 pm »
Nee ik dacht dat 'Collision' ook een type Force Field was  ;)

88
Particles en Simulaties / "Cache is outdated!"?
« Gepost op: 24 januari 2019, 21:38:33 pm »
Ik ben druk bezig met particles, en krijg tijdens het baken deze melding: "Cache is outdated!".
Via Google ben ik er al achter dat dit blijkbaar te maken heeft met wijzigingen die ik gedaan heb
waar mijn oude 'cache' nog niet van op de hoogte was, maar wat doe ik hieraan?

Ik heb het startframe van de scene op '1' gezet, en ook de particles mogen renderen vanaf frame 1.

89
Particles en Simulaties / Particles collision margin
« Gepost op: 23 januari 2019, 16:18:32 pm »
Aangezien ik op ware grootte wil werken, heb ik een kleine, maar lange buis waar ik heeeeel kleine particles doorheen stuur. Nu heb ik met een boolean een verticaal gat in de buis geslagen (dus van boven naar onder), en dat gat in de lengte van de buis opgerekt. Hierdoor worden de particles, als ze bij dat gat aankomen, opgesplitst en om dat gat heen geleid. Daarna komen ze elkaar weer tegen. De buis heeft al een 'Collision'-force field.

Op zich gaat dit best goed, alleen raken de particles bij het splitsen vast te zitten in de buisrand aangezien ze daarheen geduwd worden door de aanwezigheid van het gat. Gek genoeg blijven ze op een kleine afstand van de buisrand vastzitten, niet echt in de buisrand zelf. Het lijkt erop dat de buis met zijn 'Collision'-forcefield een soort Margin heeft, waar de kleine particles in blijven plakken als de buis op een bepaald punt te smal wordt.

Iemand een idee of dit klopt en wat ik hieraan kan doen?

90
Modelleren / Re: Gewoon een simple kleed. Of toch niet zo simpel ?
« Gepost op: 16 januari 2019, 09:16:50 am »
Hoe je de bobbels erin kunt laten (zonder dat ze langzaam verdwijnen) weet ik zo niet, misschien weet ijp hier wel iets voor?

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 15