Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Rezzy777

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15
136
Modelleren / Re: Group duplicates langs een Curve
« Gepost op: 10 september 2018, 17:13:36 pm »
Ga ik proberen ijp, thanks!  ;)

137
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 10 september 2018, 15:40:47 pm »
Binnenkant voor nieuwe brochure: Rozen.



138
Modelleren / Re: Group duplicates langs een Curve
« Gepost op: 10 september 2018, 14:37:48 pm »
Dank voor de adviezen! Ik ben echter al bekend met manieren hoe ik een Group / Parent kan maken, en ook hoe ik een object langs een Curve kan leggen. ;)

Het punt is juist de combinatie van beide: hoe kan ik een GROUP langs een Curve leggen?
Op moment dat ik dat doe, wordt alleen de Empty van de Group langs de Curve gedupliceerd, zonder de bijbehorende objecten.

139
Modelleren / Group duplicates langs een Curve
« Gepost op: 07 september 2018, 15:46:16 pm »
Ik ben inmiddels zover dat ik een object langs een Curve kan leggen.
Nu wil ik dit ook doen met een Group, zodat ik alle objecten daarin los van elkaar kan houden.

Iemand een idee hoe?

(PS: ik weet dat ik van een Group een enkel object kan maken, maar dat is dus juist NIET de bedoeling ;) )

140
Modelleren / Re: Boolean bug?
« Gepost op: 06 september 2018, 15:40:25 pm »
Weer wat geleerd, dank je wel! ;)

141
Post Processing en Compositie / Re: Glass: caustics en/of shadows
« Gepost op: 06 september 2018, 10:41:00 am »
Ga ik eens naar kijken, dank je wel!

142
Post Processing en Compositie / Glass: caustics en/of shadows
« Gepost op: 06 september 2018, 10:11:10 am »
Ik heb een glazen object en vraag me af of ik daar caustics, shadows of allebei voor moet gebruiken.
(Caustics kan ik eenvoudig renderen via een truc met Yafaray, dus tijd is geen punt)

Ik heb momenteel een render met daarin glas en shadows, en ook een losse render met caustics.
Iemand een idee hoe ik beide moet compositen in Photoshop?  ::)

143
Modelleren / Re: Boolean bug?
« Gepost op: 06 september 2018, 10:06:40 am »
Ik geloof dat vlakken in een Boolean bij geen enkel programma mogen samenvallen,
simpelweg omdat het programma dan niet weet wat te doen met dat overlappende vlak.

144
Modelleren / Re: Simpel een polyline maken.
« Gepost op: 05 september 2018, 17:22:40 pm »
Leuke manier, maar hiervoor zou ik altijd een programma als Illustrator gebruiken,
en het path van daaruit weer importeren in Blender ;)

145
Modelleren / Re: Bevel/fillet onder een andere hoek dan 45 graden.
« Gepost op: 04 september 2018, 16:49:12 pm »
Voor zover ik weet moet je ook bij de meeste andere 3D-programma's vooraf rekening houden als je een Bevel wil gaan toepassen. Het verschil ligt er natuurlijk in op welke manier je dit wil doen:

- Keihard inbakken, dus echt de Bevel-tool gebruiken. Hierdoor kun je de Bevel later niet meer wijzigen. Kies ik persoonlijk nooit voor.
- De Bevel-modifier gebruiken, waardoor je later alles nog kunt wijzigen. Maar ook hierbij zal de geometry in orde moeten zijn.
- Via Materials een fake Bevel maken. Dit kan echter alleen bij subtiele Bevels zoals het randje van een tafel op afstand. Anders zie je dat het nep is ;-)

Ik denk niet dat je er onderuit komt om vooraf na te denken over je geometry wanneer je een Bevel wil...

146
Modelleren / Re: Bevel/fillet onder een andere hoek dan 45 graden.
« Gepost op: 04 september 2018, 11:31:24 am »
Kun je laten zien wat je bedoelt? Heb je een afbeelding?

147
Onderhanden werk en demo's / Re: Challange
« Gepost op: 24 augustus 2018, 16:36:41 pm »
Super cool.
Knap gemaakt Ruud.
Ik zelf denk weleens dat ons heelal in een glazen kistje ergens bij een reus op zijn nachtkastje staat en dat hij er voor het slapen gaan naar kan kijken.  :o ::)

Teveel Men In Black gekeken zeker?  ;) ;D

148
Modelleren / Re: Rounded edges?
« Gepost op: 16 augustus 2018, 11:27:19 am »
Eindelijk: in de nieuwste versie van Blender 2.8 zit (onder meer) een ingebouwde Bevel Shader!
Hij werkt helaas nog niet met EEVEE, maar ik ben hier al blij mee! Scheelt zo enorm veel werk ten opzichte van echt bevellen!

Check hier de video:
https://www.youtube.com/watch?v=7jxii_T2Gcw&feature=youtu.be

149
Post Processing en Compositie / Re: DOF vanuit Blender naar After Effects
« Gepost op: 09 augustus 2018, 13:39:20 pm »
Ok, nu begrijp ik het. Helaas heb ik met deze techniek geen ervaring. Wel interessant om eens naar te kijken, maar heb daar op korte termijn geen tijd voor. Sorry.

Geen punt hoor! Iemand anders misschien?

150
Post Processing en Compositie / Re: DOF vanuit Blender naar After Effects
« Gepost op: 09 augustus 2018, 08:30:45 am »
Ik begrijp je manier van werken eigenlijk nog steeds niet. De bovenste render waar alles scherp is, is met Blender gemaakt. De onderste, is die ook met Blender gemaakt of in AE? Als het in AE gemaakt is, is dit wat mij betreft niet de juiste manier, want dat kan natuurlijk veel beter in Blender. Als de onderste wel in Blender gemaakt is, dan heb je niet de juiste instelling gemaakt voor het gebied dat scherp moet zijn.

De bovenste is een render, die rechtstreeks is geïmporteerd in After Effects. De onderste is dezelfde render, maar dan met de Z-pass toegepast in After Effects om te laten zien hoe dat eruit ziet.
Ik ga natuurlijk geen DOF toepassen in Blender zelf, omdat ik er dan later geen controle meer over heb ;)

Meestal is het geen punt om een Z-pass toe te passen in After Effects, maar ik krijg nu zo'n rare 'halo' / 'fringed edge' om mijn objecten heen...  :'(

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15