Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Rezzy777

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15
121
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 26 november 2018, 12:05:02 pm »
Dat doe je door bake

Aha, maar er is dus geen parametric manier om dit te doen? Want dat was het hele punt ;) Dank voor je tip!

122
Materialen en Texturing / Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 23 november 2018, 14:10:25 pm »
Ik wil graag een linear gradient op een Plane plaatsen, en de positie van de gradient bepalen via de UV/Image Editor.
Hoe kan ik een Gradient-node zichtbaar krijgen in de UV/Image Editor?

Het voordeel van een interne gradient in Blender is namelijk dat de gradient gewoon editable blijft. Omdat ik dit niet werkend kreeg, heb ik uit erremoej (armoede in het Brabants) maar een gradient in Illustrator gemaakt en deze geïmporteerd als texture...  :'(

123
Onderhanden werk / Re: MaliCero Scenes
« Gepost op: 22 november 2018, 08:54:04 am »
Nette tijd inderdaad!

124
Materialen en Texturing / Re: Bump Map vs Normal Map
« Gepost op: 16 november 2018, 09:23:13 am »
Goeie vraag. Ik weet het ook niet. Ik heb het idee dat dit pas zichtbaar wordt als het roteert, dus in een animatie en dat het op een foto niet uitmaakt.

Dat idee had ik inderdaad ook: doordat een Normal Map in 3 richting diepte kan tonen, ziet hij er onder een hoek beter uit dan een Bump Map. Maar toch grappig dat daar bijna geen visueel bewijs van te vinden is...

125
Materialen en Texturing / Bump Map vs Normal Map
« Gepost op: 15 november 2018, 15:59:01 pm »
Simpele vraag: heeft iemand een VISUEEL voorbeeld van het verschil tussen een Bump Map en een Normal Map?

Het verbaast me dat internet vol staat met vooral de technische verschillen ertussen ('Bump Map werkt met grayscale en kan dus alleen 1 kant op diepte geven, terwijl een Normal Map met RGB werkt en zodoende 3 kanten op diepte geeft'), terwijl er amper visuele verschillen zijn te vinden.

Ook las ik dat een Normal Map beter scherpe randen kan maken dan een Bump Map, maar waarom is me niet duidelijk.

Dus nogmaals: iemand een visueel voorbeeld hiervan? :)

126
Leuterhoek / Re: RIP Stan Lee
« Gepost op: 13 november 2018, 10:49:11 am »
Zijn cameo's waren altijd super in die Marvel-films!

127
Mededelingen / Re: handige map tool.
« Gepost op: 13 november 2018, 10:48:38 am »
Goeie tip, Ruud! Lijkt wel op het gratis programma CrazyBump!  ;)

128
Onderhanden werk / Re: bezig met;
« Gepost op: 12 november 2018, 12:16:31 pm »
Peter Stammbach is echt een held in modellen met MODO. Hoewel jouw vraag Blender betreft, maakt dat voor modellen niet uit ;)

In deze video laat hij zien hoe je een kruiskopschroef maakt:
https://www.youtube.com/watch?v=OdD3gF180nQ

129
Leuterhoek / Re: Vandaag is mijn 26e Verjaardag!
« Gepost op: 26 oktober 2018, 11:17:03 am »
Gefeliciteerd Jamie!

130
Onderhanden werk / Re: lagerhuis
« Gepost op: 22 oktober 2018, 17:21:47 pm »
Wat is het punt van deze bots? Ik bedoel, met welke reden heeft iemand ze op dit forum losgelaten? Om random reacties te plaatsen?   ;D

131
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 18 oktober 2018, 15:28:09 pm »
Wel oog voor detail

132
Onderhanden werk / Re: bezig met;
« Gepost op: 12 oktober 2018, 15:59:32 pm »
Ik zou Branched Path Tracing gebruiken, het lijkt namelijk puur het glas-material te zijn dat zoveel puntjes heeft ;-)
Scheelt je een enorme hoop rendertijd!

133
Mededelingen / Re: Forum updates
« Gepost op: 11 oktober 2018, 08:43:47 am »
In de balk bovenaan het forum staat helemaal rechts 'Niewe antwoorden' in plaats van 'Nieuwe antwoorden'.
Het is maar een tip ;)

134
Fantastisch! In Cinema 4D heb ik daar ook al mee geëxperimenteerd, het zou super zijn als dit ook in Blender komt! Dan ga ik meteen als VR designer solliciteren! Kan iemand er eentje gebruiken? :D

135
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 11 september 2018, 16:27:08 pm »
Hahaha het is voor een brochure voor het bedrijf waar ik werk.
De brochure gaat over rozen, en heeft code 'PTR1300' ;)

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15