Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Zaph

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 36
61
Materialen en Texturing / Re: Crop image
« Gepost op: 24 juni 2017, 16:19:55 pm »
Dat is voor alleen textures - het is een beetje een mix: je hebt tabjes voor materials en textures, maar in de node-editor gebruik je ze door elkaar heen.

Wat je in de node-editor doet zul je terug zien in de materials en textures tabs, alleen op een stuk minder gebruiksvriendelijke manier.

Persoonlijk werk ik alleen maar met de node-editor omdat ik dat het duidelijkst vind. Die twee tabjes gebruik ik maar heel zelden.

62
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 23 juni 2017, 00:04:31 am »
misschien een beter compositie, comments please
Ik mis iets dat scherp is - alles is blurry, dus is er niks dat je aandacht trekt.

63
Blender Interface / Re: HELP.... te lang niet ge-blenderd...
« Gepost op: 22 juni 2017, 10:55:18 am »
off-topic: soepele overgang van muzieksoorten...  :o

Ik zou nog even geen carriere als DJ gaan beginnen als ik jou was!  ;D

64
Materialen en Texturing / Re: Crop image
« Gepost op: 21 juni 2017, 19:00:49 pm »
Ik begrijp het verschil tussen een texture en shader wel, maar hoe dit nu precies samen valt in blender is mij een raadsel.
Met nodes kun je de uitvoer van de een node als invoer van een andere gebruiken, en daarvan de uitvoer weer als invoer voor een volgende. Normaal bestaat het toepassen van een texture simpel uit Texture -> Diffuse shader -> Material output, en in dit geval zet je er een crop tussen: Texture -> Crop -> Diffuse shader -> Material output. Zo kun je er ook allerlei andere dingen tussen hangen, zoals Gamma: Texture -> Crop -> Gamma -> Diffuse shader -> Material output.

65
Nee, geen probleem.

66
If you begin (in the node editor) with a noise texture plugged into the displacement node of of the material output, you'd have a decent start. You can then play with the values of the noise texture to see if you can match the picture.

67
No, the picture is what he wants it to look like.

Just textures won't do the trick, you need to use something like a bump map as well.

68
Om te vragen wat jullie er van vinden.
Bij deze: ik vind dat je dat aan iemand anders moet vragen. Niet hier, en zeker niet in 2 verschillende topics.

69
Over Blender / Re: Armory3D
« Gepost op: 15 juni 2017, 13:44:41 pm »
Die bedoelde ik inderdaad!

70
Over Blender / Re: Armory3D
« Gepost op: 15 juni 2017, 12:01:40 pm »
Real-time rendering (viewport rendering in editmode) zit toch al in de komende release van Blender? Ik heb er tenminste al filmpjes van gezien.

Daarnaast: "Armory tries to closely mimick the output of Cycles, which is not an easy task to perform in real-time." Oftewel: geen garantie dat je uiteindelijke render er hetzelfde uit zal zien.

71
Onderbouwde kritiek / Re: Maximalist speakers
« Gepost op: 14 juni 2017, 17:32:43 pm »
Als ik het oorspronkelijke plaatje vergroot zie ik trouwens een behoorlijk heftige bump-map op de linker speaker - die maakt het er niet duidelijker op.

72
Onderbouwde kritiek / Re: Maximalist speakers
« Gepost op: 14 juni 2017, 16:33:39 pm »
Gebruik je de Filmic Blender addon? Daar kun je een wat groter contrastbereik mee krijgen dan met de standaard opties. Ik vind ze namelijk nog een beetje donker...

Verder kan het helpen iets gereflecteerd te zien in een deel van de linker speaker, zodat je de mate van reflectie duidelijker ziet .

73
Jullie hoeven dit probleem niet op te lossen en als ik problemen heb met mijn computer of laptop
bel ik Rik op...
Waarom stel je de vraag hier dan? Dan kun je verwachten dat je melige antwoorden krijgt...

74
Jamie - hoe moeten wij nou weten hoe jouw laptop werkt? Pak de handleiding erbij of ga zoeken op Google...

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 36