Dutch Blender Community

Creaties => Experimenten => Topic gestart door: rozz op 29 april 2016, 13:12:35 pm

Titel: viewport rendering(openGl rendering)
Bericht door: rozz op 29 april 2016, 13:12:35 pm
Ben weer aan het spelen.. ::)
Nu met openGL rendering, mad caps en draw curce...

https://youtu.be/_8VeEH8HXgM
Titel: Re: viewport rendering(openGl rendering)
Bericht door: rozz op 29 april 2016, 16:31:42 pm
ff verder aan het spelen... ;D

https://www.youtube.com/watch?v=F4luueC41V8
Titel: Re: viewport rendering(openGl rendering)
Bericht door: IJp op 29 april 2016, 18:13:18 pm
Lekker en mooi gespeeld maar hoe heb je dit gedaan?
Titel: Re: viewport rendering(openGl rendering)
Bericht door: rozz op 30 april 2016, 10:52:52 am
Voor iedere letter een curve maken en dan de letters in de curve edit mode tekenen en met keyframes de curves laten`groeien`.
Het geheel met een van de mad cap materialen bekijken en dan met de openGL engine renderen...gaat supersnel.
Titel: Re: viewport rendering(openGl rendering)
Bericht door: rozz op 06 juni 2016, 17:03:51 pm
Gaat OpenGl rendering via de CPU?
Volgens mij wel maar weet het niet zeker maar waar kun je anders met zo`n vraag terecht (ton`s of places, i know) maar heb liever dat hier iemand zich goed voelt door advies/antwoord te geven.... ;)
Zo ja dan laat ik die nieuwe videokaart even zitten en ga ik toch weer voor een processor upgrade kijken en wat extra intern geheugen.
En dan lekker met deze blender branch stoeien...Blender PBR viewport v0.4, kijk voor een demo maar eens op blendernation...
Titel: Re: viewport rendering(openGl rendering)
Bericht door: rozz op 06 juni 2016, 17:30:59 pm
Ben ermee aan het stoeien en echt vet, je kunt alle materialen in realtime bekijken, draaien, scalen echt super.
Titel: Re: viewport rendering(openGl rendering)
Bericht door: blenderbrammetje op 06 juni 2016, 21:45:27 pm
Klopt , OpenGL rendering gaat rechtstreeks via de GPU , daarom is het zo snel.
Heeft zijn beperkingen maar dus ook voordelen.
Ik wist niet dat het zover doorontwikkeld was... :)