Hulp > Andere software

Instellingen exporteren obj. Inclusief Human IK.

(1/2) > >>

Nadine:
 :-\ help aub? Mijn probleem is als volgt. Ik importeer een mesh avatar in blender,  prima. Ik zie alle layers, bones, shape, de hele rimram. En dan moet diezelfde avatar inclusief arrangement points en de gewrichten  ( joints) geĆ«xporteerd worden als***.obj. en hier begint vermoedelijk het probleem.
Wat doe ik fout of liever:
Wat zijn de juiste instellingen en selecties om na import in Clo3D de pose te kunnen aanpassen met Human IK.
In versie 2.79 ging dit mij goed af, nu lukt het absoluut niet. Geen joint te zien, enkelt een doorzichtige avatar in die 'show x-ray joints' stand. Zie foto's.

Het betreft bij beide programma's de laatste versies: 3 en 6.2

Wie kan mij helpen?.. Nadine





IJp:
Mooie avatar ;)
ik zou zeggen blijf zolang in versie 2.79 dan kun je verder en zoek ook contact bij Clo3D daar zitten misschien mensen met dezelfde Blender problemen.
Succes.

roobol:
Welkom Nadine.

Geen ervaring met Clo3D en zelfs nooit van het programma gehoord.  Dit is een tamelijk klein forum, dus stel je vraag eventueel ook eens op https://blenderartists.org

Zelf houd ik ook een 2.79 op mijn computer, maar dan om .3ds bestanden te importeren (wat met de recentere versies niet meer lijkt te lukken).

Succes.

Nadine:
Dank beiden voor de reactie en ik zal verder zoeken,  inderdaad bij clo3d en blender. Groet Nadine

ExLibris:
Is fbx (of dae) in plaats van obj niet een beter formaat om bestanden te exporteren/importeren?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie