Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 124
62
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 27 augustus 2021, 15:14:32 pm »
Deel 1 van het maken van een atoombom.
Aan het testen met 3 cirkels als emitter
Nog geen forcefield in gebruik en alleen rook gebruikt , een beetje aan het zoeken wat een mooi resultaat geeft nog vele testjes te gaan :)
Het bovenste gedeelte daar komt later een sphere voor het immense vuur.
Ik had een paar tutorials bekeken en zinde me niet helemaal nu probeer ik t op eigen houtje.
Wat je ziet is ongeveer schaal 1 :100 aangezien een kleine atoombom al een radius heeft van 7 km en een snelheid van de blast een 260km per uur.
Om dat na te maken op schaal is een hele uitdaging ,we zien waar het schip strand
https://www.youtube.com/watch?v=9Rxc0_NHt1k

63
Modelleren / Re: Model stoel tutorial vlak toevoegen
« Gepost op: 26 augustus 2021, 13:53:26 pm »
Die eerste stap die je zegt doe meerdere malen en toch lukt het niet. Want ik zie ook de 2 edges geslecteerd worden omdat deze dan wit oplichten. Druk ik dan op F dan zijn alle 2 de lege vlakken van de poten terug opgevuld.
Ga het vanavond opnieuw proberen en als het nog steeds niet lukt dan ga ik jouw 2de oplossing eens uitproberen. Bedankt.
En daar gaat het mis want je selecteert meer dan alleen de 2 edges, druk aa tot alles uit is dan opnieuw proberen.
In het begin is het het beste om je aan 1 methode te houden  zonder addons.
De bridge edge loops staat al standaard in het menu voor de 2de optie beter is optie 1 te handhaven.
Het is juist de bedoeling om het verbinden te leren met de F optie , wijk niet teveel af dat werkt verwarring in handen.


64
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 23 augustus 2021, 08:49:24 am »
Om die tijd is meestal de koffie al op ik slaap maar 3 of 4 uur.
Verder met testen met een gebroken systeem, het is een vreselijk iets om in te stellen.
Elke stap die je zet met een  flow of obstakel of forcefield moet je weer terug naar het domein en daar een instelling veranderen
om de boel te updaten, deze bug is er al meer als een jaar.
Ik wijzig de resolutie dan even en dan weer terug naar waar je gebleven bent.

De smoke zelf werkt dan was ook een drama.
En weer niet gefixt in 2.93 lts.
Het haalt je plezier wel onderuit jammer.

https://developer.blender.org/T77170
In T77170#1092635, @Sebastián Barschkis (sebbas) wrote:
This bug will be a target for the 2.93 release (i.e. cache invalidation needs to be improved). Unfortunately there is no time to get this ready for 2.92.

Hi, we're now on 2.93.1 LTS and this isn't fixed. Also I would like to add that modifying the domain object doesn't produce accurate results either as seen here (It seems to half-bake the effect or only work on the first frame?):

65
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 22 augustus 2021, 04:19:27 am »
Na een zware smoke render kun je het plaatsen in een scene als image(video) as plane.
Als een scene zelf al zwaar is en je moet de smoke er bij renderen dan ontploft je pc snel :) en zo kun je dit voorkomen.
Zomaar een probeersel in viewport render.
2 planes gebruikt.
https://www.youtube.com/watch?v=eYI68ZtB-ZI

66
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 22 augustus 2021, 03:36:09 am »
Zo ziet het er saai uit ,dezelfde sequence is in het onderste filmpje gebruikt.
20 samples gebruikt voor de render.
 https://www.youtube.com/watch?v=oKhTIZufjM8

67
Experimenten / smoke
« Gepost op: 21 augustus 2021, 22:43:00 pm »
De nieuwe 2.93 lts is gebruikt , Ik moet zeggen weer een vooruitgang en vrij snel met bakken.
2.8 gaf me vierkante blokken en balen als een stekker,
 een videokaart van 35 euro geeft een beter resultaat als mijn rtx2060, gelukkig is dit station gepasseerd.

Het bakken is gedaan op een resolutie van 300 en de noise baking is met een factor 3 gedaan en vrij snel met bakken 15 20 min op 300 frames.
Ik ben wat testjes aan het maken met de noise reductie met transparante achtergrond.
Hoewel ik me afvraag of het noise is of zijn het kleine gloei puntjes aangezien een hoge sample rate geen verbetering geeft en ik in een hoge resolutie werk.
128 samples gebruikt  1990x1020.

Standaard zonder denoise.


Hier is optix denoise gebruikt
Het haalt het wel op en geeft iets blur het smeert wel uit maar te overzien, ik kon de instelling niet vinden om het af te regelen geen idee of het bestaat in 2.93.


openimage denoise, ik zag eigenlijk niets van een denoise aan het werk met deze instelling tijdens het maken van de render, geen idee of het met een rtx kaart werkt.


1.000 samples zonder denoise. Lang wachten en nauwelijks verbetering in verhouding tot de 128 samples
Met rook en vuur telt het dus niet hoe hoger de samples hoe minder noise, misschien nog hoger maar dan ben ik bejaard als de foto klaar is  :)
Render tijd 45 minuten de anderen 5,5 minuut





De node settings voor rook en vuur.



20 samples render tijd 55 seconden je ziet nu wat blokken ontstaan hoewel niet slecht voor het aantal sampels.


68
Onderhanden werk / Re: Karel de Kut Kabouter remake.
« Gepost op: 19 augustus 2021, 20:02:22 pm »
Wat je kan doen is een kopie maken dan de materialen detailleren en het model dan bakken en als texture terug.
" Het is nu allemaal wat te strakjes en glad ;)" Het blijft een kutkabouter op een goeie crossbaan groeit ook geen gras IJpe :)

69
Onderhanden werk / Re: Scene opbouw.
« Gepost op: 13 augustus 2021, 10:38:29 am »
Dank jullie wel ,ja ik gebruik de 2.9 serie. lts dacht ik.

70
Onderhanden werk / Scene opbouw.
« Gepost op: 12 augustus 2021, 19:07:36 pm »
Een beetje aan het prutsen met alles en nog wat .

De wereld setting staat nagenoeg uit .100

De scene is dik een km2 groot en de renders zijn denoise vrij.
De noise in de nieuwe versies is erg hoog, beetje een studie naar het licht alles moet je weer opnieuw leren.
En hoog in samples werken even wennen.

De twee image as plane bomen hebben beide iets ander materiaal de voorste zoals geïmporteerd en achter de auto donkerder gemaakt zodat het in de scene past. Elke materiaal is meestal aangepast aan een bepaalde scene even opnieuw iets tweaken lost het op.

De bakstenen heb ik high poly gemaakt nog veel stenen hebben dezelfde texture moet ik nog veranderen een saai klusje  :)
en een rigged body gegeven ook zo'n drama voor dat je dat werkend hebt.

De scene zelf een bodem gegeven met wat weight paint voor het gras om een 1km2 met particles te voorzien gaat niet werken :)
Tot nu toe is alles goed werkbaar ondanks dat ik met een grote schaal werk 1:1


 










2.000 samples en nog veel noise, 2.79 had dit toch echt niet je werkte tot 1.000 samples was t al goed over het algemeen.

200 samples


71
Over Blender / Re: Animation Nodes
« Gepost op: 03 juli 2021, 02:28:00 am »
Ik heb die addon niet maar elke addon werkt zo :) mooi dat het nu werkt in ieder geval.

72
Over Blender / Re: Animation Nodes
« Gepost op: 01 juli 2021, 18:22:11 pm »
In de installatie files van blender onder scripts dan addon moet deze addon staan als dat niet zo is geeft die het ook niet weer, misschien een map eerst uitpakken en dan daar plaatsen. Ik heb een PC dus kan je niet verder helpen.

73
Onderhanden werk / Re: Ook een auto
« Gepost op: 19 juni 2021, 12:36:52 pm »
Weer is een project gestart, welke merk wordt het?




74
Eindresultaten / Re: Tardis
« Gepost op: 26 februari 2021, 21:18:27 pm »
Leuk ik was dus wel fan van deze serie :),
Ik heb er ook 1 gemaakt jammer dat postimage heel veel foto's heeft verwijdert die we in dit forum toepassen.
The inside is biger as the outside is ook leuk om in blender te maken,ik heb het nooit op het werkelijke model toegepast
https://www.youtube.com/watch?v=-2gRndCYkgE
Ook in 2014 ergens.


75
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 24 februari 2021, 19:51:34 pm »
LTS heeft zijn charme allang verloren long term support op iets wat wat totaal niet werkt.
Blender is helaas heel verdeeld geraakt en zoveel nieuwe updates in elk systeem onoverzichtelijk geworden wat vroeger betrouwbaar was.
Ook het fluid systeem heeft nu vele varianten.

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 124