Topic: Anime Character Modeling Tutorial  (gelezen 45420 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #75 Gepost op: 12 januari 2015, 20:49:06 pm »
Ik vind haar er toch best goed uit zien hoor. En uiteindelijk zul je altijd wel iets blijven zien dat beter kan. Dat heb ik namelijk ook bij mijn characters.

Maar dit is je eerste echte character dus ik zou gewoon lekker aan de kleding gaan beginnen om te oefenen.  ;)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 12 januari 2015, 23:49:12 pm »
Ze heeft een leuk figuurtje en er staat een knap kopje op. ::) :-* ;)

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 13 januari 2015, 10:39:19 am »
Zo, lekker bezig hier!!! Wordt echt wel mooi hoor! Lees hier ook allemaal goede anatomische tips van P D, interessant, en niet alleen voor Blender.
En dan een mooi verhaal van PKHG over pools, algoritmes, berekeningen van loops. Interessant ook! Doet ons weer wat meer begrijpen van de meetkunde in Blender.
Ga zo door allemaal!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 13 januari 2015, 13:19:46 pm »
Eindelijk, ze is er weer. Ik was erg benieuwd naar de ontwikkelingen. Het gaat helemaal de goede kant op.
De haren heb je met spline en een bevel object gemaakt?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #79 Gepost op: 13 januari 2015, 15:47:15 pm »
Spline en een bevel object gemaakt :o ::) :-[??
Nee Koos2 ik heb een gedeelte van het hoofd gekopieerd en op een andere laag gezet en op dat gedeelte heb ik een solidify modifier toegepast om het dikker te maken.
Daarna ben ik gaan modeleren en faces die je aan de binnenkant niet ziet heb ik verwijderd dat alles was in zijn geheel nog een hele klus voor mij ;)
Dus ik ben benieuwt naar jou Spline en bevel.



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 13 januari 2015, 16:56:27 pm »
Het duurt nog wel even voor het af is. Ik kan er niet zo vaak aan werken. Maar het wordt een krullenkop met een muts op. Heel lastig.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #81 Gepost op: 13 januari 2015, 17:13:24 pm »
Dat klinkt wel als een aardige uitdaging Koos. Ben benieuwd.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #82 Gepost op: 14 januari 2015, 14:20:50 pm »
Het duurt nog wel even voor het af is. Ik kan er niet zo vaak aan werken. Maar het wordt een krullenkop met een muts op. Heel lastig.

Nou je hoeft niet te wachten Koos2 je kan ook de spanning opbouwen ;) :D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 14 januari 2015, 14:52:44 pm »
Als ik tijd heb zal ik mijn schaamtevolle mislukkingen laten zien. Heb b.v. het ook proberen te sculpten (schetsmatig) en dan retopo, maar dat werd te gecompliceerd.
Maar goed, ik probeer binnenkort wat te publiceren. Het is een vergelijkbaar project als het muisje. Dus ik moet het klaarmaken voor printen en animatie. Dat bijt elkaar een beetje.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #84 Gepost op: 14 januari 2015, 18:41:05 pm »
Ik bijt op mijn nagels van ongeduld ;D ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #85 Gepost op: 16 januari 2015, 14:00:08 pm »
JvL heef een mooie  Character Modeling Tutorial geplaatst en ik denk dat hij hier ook goed tussen past ;)

https://www.youtube.com/channel/UCyu4kn_ROhA34jug2g_AwJA

De maker van de tutorial gebruikt wel veel Tri's driehoekige vlakken maar probeer dit zoveel mogelijk te vermijden en gebruik
4-zijdige "quads dan is dit weer een top Tutorial.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2015, 23:20:15 pm door ijp »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 16 januari 2015, 21:00:39 pm »
Ben ik de enige die te zien krijgt dat deze video niet bestaat of bestaat de video echt niet.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #87 Gepost op: 16 januari 2015, 21:04:18 pm »
Nee klopt Koos. Dat komt omdat het een link is naar het Youtube kanaal dat ik gisteren gepost heb. Die kan alleen als hyperlink toegevoegd worden omdat het geen video is.

https://www.youtube.com/channel/UCyu4kn_ROhA34jug2g_AwJA

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 17 januari 2015, 10:57:16 am »
Hoe zit dat IJp? Ga je nog verder met dit project? Een kleurtje of een beweging kan er toch nog wel bij?! ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #89 Gepost op: 17 januari 2015, 12:59:43 pm »
Ik ga zeker verder Koos2.
Ik ben nu de handen aan het bijwerken, in haar hand heb ik nog een N-gon zitten en dat stoort me mateloos  . ;)
Maar ja bij een vrouw kun je beter een N-gon in haar hand hebben zitten dan een gat.  ;D ;D ;D ;)

Nu even zonder gein, als ik haar helemaal goed heb gemodelleerd dan bewaar ik deze dame voor andere projecten en sculpting.
Daarna geef ik nog niet op hoor ik ga dan verder met kleding en character rigging,  dat laatste staat me een beetje tegen omdat ik dit al eens heb gedaan met Manga zus en dat is toch niet helemaal mijn ding dat riggen en animeren. ;)
Maar toch ga ik proberen dit alles voor elkaar te krijgen, dus je bent tot 2017 niet van me af ;D ;D ;)