Topic: The way of the samurai  (gelezen 391983 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #60 Gepost op: 09 januari 2014, 19:16:49 pm »
Dank je RDL, dat zou nog eens wat zijn om haar 3D te printen maar ik weet niet of ik dat aan kan want ik zit hier al met 3 vrouwen in huis, lol.

Die robot wil ik ook wel in beweging zien want die zag er ook goed uit. Wil het een beetje lukken?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #61 Gepost op: 10 januari 2014, 00:25:16 am »
Update nr. eh...veel!

Vanavond weer bezig geweest met de emoties en ik heb er weer twee aan het lijstje toegevoegd.
Ik heb eerst de boosheid van gisteren uitgebreid naar woede en als tweede heb ik verbazing/interesse gemaakt. Ze heeft nog wel meer basisemoties nodig maar die kun je gelukkig ook weer met elkaar mixen om het hele pakket te krijgen.
Tot nu toe zit het nog steeds voor het grootste deel in de mond en wenkbrauwen maar ik zal uiteindelijk ook nog met de vorm van de ogen en pupillen aan de slag moeten om het nog wat sprekender te maken.



« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 10 januari 2014, 11:22:50 am »
Ui Ui Ui, wat mooi!
Heb Blender al heel lang links laten liggen, maar dit ziende, krijg ik er weer flink wat  zin in ...

Groetjes
      Peter
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #63 Gepost op: 10 januari 2014, 12:49:45 pm »
Dank je Peter, ik ben blij om te horen dat het motiverend werkt voor andere mensen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #64 Gepost op: 10 januari 2014, 17:22:09 pm »
Ha die Peter dat is inderdaad lang geleden maar leuk dat je Blender weer hebt gevonden ;)
Zoals je kunt zien is deze dame wel een meesterwerk  :shock:  Daar kan Mangazus niet aan tippen.

JvL het zijn weer prachtige plaatjes. :shock:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #65 Gepost op: 10 januari 2014, 20:21:45 pm »
Boos kijkende samurai's bijten niet. Zeker deze niet, ze heeft geen tanden! hahaha  :lol:

Schit-te-rend werk. Ben heel benieuwd naar de strip die je er mee gaat maken...  ;)

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #66 Gepost op: 10 januari 2014, 22:50:38 pm »
Dank voor de complimenten heren!

@Mark: Grappig dat je dat zegt want ik was gisteren toevallig begonnen aan de tanden want die miste ik een beetje.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #67 Gepost op: 11 januari 2014, 03:12:12 am »
Dit zijn de belangrijkste  basis emoties voor de mond en de wenkbrauwen. Komende week zijn de ogen aan de beurt.
Alle bewegingen zijn met shapekeys gemaakt en dat werkt best goed. Ik heb nog even een facerig overwogen maar ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan.

Woede:


Angst:


Walging:


Verdriet:


Glimlach:


Blij:


Interesse:


Oh, en ze kan nu wel bijten!  :lol:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #68 Gepost op: 11 januari 2014, 12:26:16 pm »
Het was mij niet opgevallen dat ze geen tanden had maar nu wel Wauw!! :shock: dat ziet er nu heel goed uit.
De uitdrukkingen heb je met shapekeys gemaakt maar voor mij is dat helemaal nieuw dus ik heb er een tutorial bij gevonden.
http://www.youtube.com/watch?v=WXiHdqw4B1w
JvL bedankt dat je de voortgang van je project met ons deelt zo leren we nog eens wat. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #69 Gepost op: 11 januari 2014, 12:59:10 pm »
Dank je ijp! Het viel eerst ook niet zo op omdat ze haar mond nog niet ver open hoefde te doen maar nu zie je wel duidelijk het verschil.
Ik ga de tanden ook nog verder bewerken want in manga (en in animaties en cartoons ook) worden de tanden ook vervormd om de uitdrukking van de mond te versterken net als de ogen.
Er moeten ook nog highlights in haar ogen en de pupillen en irissen moeten ook kunnen vervormen. Shapekeys zijn hier ideaal voor maar er zit een kleine beperking aan ten op zichte van een facial rig en dat is dat shapekeys in een rechte lijn bewegen (vertices zoeken de kortste weg).
Aan de andere kant is een facial rig vaak erg ingewikkeld en is het animeren hiervan ook best lastig dus vandaar mijn keuze.

De kleding moet ook nog verder met weightpainting bewerkt worden om de laatste foutjes er uit te halen. Dat zijn de klusjes voor komende week. Daarna ga ik haar nog texture painten om er een nog mooier plaatje van te maken.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #70 Gepost op: 12 januari 2014, 02:07:36 am »
Kleine update:

Highlights aan de ogen toegevoegd.

« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 12 januari 2014, 08:29:04 am »
Beste JvL
Heb ooit met 'shape keys' gespeeld, maar hoe krijg je het voor elkaar om al die verschillende mogelijkheden te 'modelleren'? Voorbeelden? Zelf bedacht en experimenteel uitgeprobeerd?

Groetjes
       Peter
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #72 Gepost op: 12 januari 2014, 10:40:13 am »
Ik heb ze niet zelf bedacht hoor maar er zijn genoeg referentieplaatjes te vinden op internet. Die voeg ik gewoon als backgroundimage toe en schuif ze achter het hoofd van mijn model.
Daarna een beetje aanpassen in grootte en opacity wat lager zetten zodat je de afbeeldingen slechts licht door je model heen ziet en dan ga je vertices verschuiven totdat je iets hebt wat op het plaatje lijkt en waar je zelf tevreden mee bent.
Je moet natuurlijk ook wel opletten of het voorbeeld een beetje bij je model past maar je hebt op deze manier wel een richtlijn voor de bv. de vorm en positie van de mond en wenkbrauwen.



Welke basisemoties die je met elkaar moet mixen om een andere emotie heb ik uit een boek over manga en dat kun je ook gewoon uitproiberen door shapekeys met elkaar te mengen.

Gr. Jacco
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 12 januari 2014, 17:19:23 pm »
Wat een leuk idee! Bedankt ... zal eraan denken als ...  :)

Ben in 2.69 script_runner.py en breakpoint.py aan het leren gebruiken ... voor mijn stapsgewijs (oud) project ...
(gesloten onderwerp) ...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #74 Gepost op: 13 januari 2014, 01:01:43 am »
Graag gedaan! Dat moet ik eigenlijk ook nog eens onder de knie gaan krijgen. Ik heb wel het een en ander gedaan met scripts maar dat is al weer te lang geleden.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »