Topic: heel komisch website will niet bij een buurman  (gelezen 1386 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 oktober 2021, 17:28:17 pm »
Hallo,
Ik ben al meer dan 20 jaar gebruiker van wiki's  (denk aan de mediawiki)
Een wiki is in princiepe en website waar je naar toekenning van schrijfrechten
een pagina kunt aanvullen, aanmaken, etc.
Ik heb ook een internetbedrijf in de arm genomen en een naam (.. gekocht)

Ben een PeterKarlHermannGragert en daarom staat er pkhg in mijn web adressen.

Jaren geleden heb ik voor mijn buren een wiki aangemaakt met als idee dat elk huis zo te zeggen
een eigen pagina kreeg om aldaar wel of niet openbaar iets te vragen, zeggen, laten zien.
Een buurman heeft toen inderdaad een plaatje van een eijkhoorntje laten zien ...

Jongstleden een nieuwe poging gedaan (wegen covid-19 ...) met een verzoek toch even een keer te kijken hoe en wat ik nu er had staan... Ik kreeg (hoeraa) twee antwoorden van 17 huizen (in een shoutbox, vergelijkbaar met wat er hier aan de linker kant te zien is.)
Teleurgesteld had ik de naam van mijn wiki voor de buren maar een andere naam (dus niet vindbaar) gegeven.
En nu naar wat leuke ideen en wijzigingen is de wiki weer zo als toen op een blad papier uitgelegd
actief ...

Nu mijn vraag: thuis op iphone, ipad w10 laptop , Mac-- book, mijn zoon in het westen kunnen
de inlogpagina gewoon zien (email met https  wiki adres) en werkte ...
Maar bij een buurman wijgert de laptop mijn startpagina (inloggen via naam en wachtwoord) te le laten zien. ?????

Als iemand het voor mij zou willen uitproberen sture men mijn een persoonlijk bericht.

Het zijn overigens alles wiki's van het pmwiki   (pmwiki     punt  org) kijk maar!
pmwiki's hebben GEEN database nodig, alleen tekstfiles met php code ...

In de 90ers heb ik ermee de eerste website van 55plus   Enschede in het leven geroepen (is nu een wordpress geworden) als ook
voor de senioren van de UT (is nu helaas van de UT niet meer gewenst, maar MOET via de UT via het UT website gebeuren)

Fijne zondag nog beste lezer
Peter
Doei
       Peter

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2021, 14:04:59 pm »
PKHG.

Leuk om te weten waar dat voor staat.

 ;D

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2021, 09:50:24 am »
Ik heb ondertussen de website met meer dan 7 verschillende PC( smartphon, ipad, macbook) mijn wiki kunnen openen.
Dus de wiki is (gelukkig) ok.

Deze Thread kan zeg na zaterdag. a.s. worden verwijderd.

Peter
Doei
       Peter