Topic: Ervaringen gezocht tav game engine  (gelezen 5056 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Gepost op: 16 december 2012, 20:47:38 pm »
Goedenavond,

Ik speel al een poosje met het idee om eens te proberen een game te maken. Heeft iemand ervaring met de game engine? Zo ja, wat komt er allemaal bij kijken?

Zo ver ik nu heb kunnen overzien:
modeleren;
texturing;
animeren;
rigging?
programmeren (python)

Mijn idee is iets van een fast paced online multiplayer rts. Kent iemand de total war series? zo niet, zoek eens op: Rome total war, Battle.

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline herry

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 december 2012, 22:29:46 pm »
Hello MaD,
met de game engine kun je erg leuke dingen doen, en redelijk eenvoudig.
Om een bestaand spel na te maken,dat moet je vergeten.

Een spel is eigenlijk een hoofdpersoon (soldaat,auto of vliegtuig),die je kunt besturen (met pijltjes toetsen of joystick),die door een bepaald terrein loopt en dingen loopt te verzamelen (goudklontjes,dollars of sleutels of hij schiet)
om punten te verzamelen.
Maak een mannetje,auto of vliegtuigje  (low-poly),laat hem bewegen met de logic bricks en de pijltjes toetsen...

dat laat deze tutorial ook leuk zien

http://www.youtube.com/watch?v=nIntWWZEX78

herry
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2012, 10:43:03 am »
Hoi Herry,

bedankt voor je reactie. Altijd fijn: iemand om mee te sparren.

Ik heb de tutorial bekeken, maar dit is kinderspel. Dit soort games heb ik al eens gemaakt, maar dan in 2d.

Zat zelf te denken om om eerst klein te beginnen. En dan met stappen verder te gaan.

Ikzelf ben meer een programmeur. Dus ik zou het eerst focussen op de basics van een rts die anders dan een gewone game werken. Het gebruik van de muis en een object daarop laten reageren. bijvoorbeeld movement. heb daarvoor een script gezien, wat ik zou moeten kunnen gebruiken. Ik gebruik daar dan simpele object voor zoals planes en cubes.

Let me know what you think :!:

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline herry

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2012, 11:30:50 am »
Hallo MaD,
Ik heb gelezen waar jij mee bezig bent,maar daar kan ik je niet bij helpen.
Goran Milovanovic brengt elke week een tut uit met Python (en je kan vragen om een bepaald onderwerp verder uit te werken).  Misschien is dat meer wat je zoekt.

succes  herry
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #4 Gepost op: 17 december 2012, 11:53:47 am »
Het script wat ik heb gezien...is van hem! :-)

Ik wist niet dat hij een soort van guru was? bedankt voor de suggestie. Die hou ik dus nu goed in de gaten.
Wat ik ga proberen te maken:
een plain die als terrein moet dienen.
Een paar objecten (cubes), die als units dienen.
Het script van Goran hierop toepassen, zodat ik de units kan selecteren en kan laten bewegen naar het x,y punt wat ik selecteer op de plain.

Volgende stap:
Het arrangeren van units in groepen, en ervoor zorgen dat de de gebruiker alleen groepen kan laten bewegen. Een groep units zou dan naar een bepaald punt moten bewegen, op de plain.

Volgende stap:
introduceren van obstakels en pathfinding.

volgende stap:
Ervoor zorgen dat units in een groep volgens een bepaalde formatie opgesteld zijn, en blijven.

Volgende stappen:
het vechten van 2 groepen, terwijl de units individueel reageren op andere units uit eigen groep (in formatie blijven), en uit de andere groep (aanvallen).

Parallel hieraan kan ik werken aan het vervangen van de cubes door echte figuren en deze animeren.
Hieraan heb ik van het weekend gewerkt. Ik heb een model van een soldaat geimporteerd en deze proberen te mappen op een texture (.dds bestand). Dit mappen ging echter heel vreemd, en werkte niet zoals ik verwachtte nav een tutorial.  :(

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl