Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?
« Laatste bericht door roobol Gepost op 25 november 2022, 08:11:45 am »
Niet per steen, maar in een keer voor alle stenen tegelijk.  Dat kan een procedurele textuur zijn of een naadloze bitmap in box projectie die je in de geometry nodes editor met een set material node op je instances zet.

Om te zorgen dat iedere steen er net iets anders uitziet kan je in de shader editor de random poort van een object input node gebruiken om per instance de locatie van de textuurruimte iets te verschuiven (zie plaatje).



2
Leden stellen zich voor / Re: Martijn stelt zich voor
« Laatste bericht door IJp Gepost op 24 november 2022, 23:22:19 pm »
Ja hoor hij werkt weer de link http://www.artomix.nl/
Je hebt behoorlijk groot werk afgeleverd knap gedaan.

3
Leden stellen zich voor / Re: Martijn stelt zich voor
« Laatste bericht door Somers Gepost op 24 november 2022, 19:57:38 pm »
Naja als je er dus lang niks ana doet is een update of 15 wel t resultaat. zou het weer moeten doen!
4
Leden stellen zich voor / Re: Martijn stelt zich voor
« Laatste bericht door Somers Gepost op 24 november 2022, 19:34:47 pm »
Oooh damn hahah nou weten we dat ook weer... Tnx!
5
Leden stellen zich voor / Re: Martijn stelt zich voor
« Laatste bericht door IJp Gepost op 24 november 2022, 12:22:36 pm »
De link werkt niet krijg deze Error :-\
There has been a critical error on this website.
6
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?
« Laatste bericht door Somers Gepost op 23 november 2022, 19:47:34 pm »
In principe is een tussenoplossing de twee oplossingen combineren?
Had al wat gexperimenteerd met die geom nodes (kende ze tot vorige week nog niet) dat ging nog niet helemaal van een leien dakje. Zit iets niet goed met schalen geloof ik. Anyways, wat ik nu heb is zelf gemodelleerde stenen, zie hier. Die blenden nog niet helemaal lekker in. Hoewel de steenvorm ook nog wel wat aandacht kan gebruiken (liggen te ver uit de muur), nog ff wat pielen denk ik met de voegen. Voor wat betreft de oplossing van Roobol betreft, ik neem aan dat je dan daar de textuur per steen op mapt?

7
Leden stellen zich voor / Re: Martijn stelt zich voor
« Laatste bericht door Somers Gepost op 23 november 2022, 19:42:24 pm »
Kunt eens op mijn site kijken, www.artomix.nl
Is al even niet meer geupdate, geeft wel een indruk. Nog geen blenderwerk... ;)
8
Leden stellen zich voor / Re: Martijn stelt zich voor
« Laatste bericht door IJp Gepost op 23 november 2022, 13:03:25 pm »
Dat is mooi weer een Blender fanaat er bij ;) Welkom op het forum en ik ben ook heel benieuwt naar al je Artwork.
9
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?
« Laatste bericht door IJp Gepost op 23 november 2022, 13:00:07 pm »
Wat bij mij opkomt is zelf een collage van geroteerde stenen maken en die de UV editing per steen selecteren.
10
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?
« Laatste bericht door roobol Gepost op 23 november 2022, 09:03:57 am »
Een bitmap textuur met een bend deformer laten meebuigen als je geen uv map hebt is niet voor de hand liggend.  Een degelijke stuctutuur maken met geometry nodes in combinatie met een bend deformer is daarentegen heel erg simpel (zie plaatje); ik hoop dat je hier iets aan hebt.



Pagina's: [1] 2 3 ... 10