Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14
76
Eindresultaten / knuffel
« Gepost op: 03 december 2022, 11:20:03 am »
Geïnspireerd door het werk van Jean-Pierre Augier.




77
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?
« Gepost op: 30 november 2022, 07:32:56 am »
Dat kan, maar dan moet de subdivision surface node verder naar achter (na de instance on points, maar voor de realize instances) en om iedere steen anders te krijgen moet je de edge crease poort met een random node voeden (een noise node met een map range kan ook).  Op dezelfde manier kan je ook de grootte van de steen binnen een bepaalde marge laten variëren met een scale instances node in combinatie met random node (zie plaatje).




78
Belichting en Rendering / Re: renderen in delen
« Gepost op: 28 november 2022, 19:08:20 pm »
Ook als er wat overlap zou zijn is dat iets wat Photoshop of Affinity Photo maar ook de meer gespecialiseerde stitching programma's zouden moeten aankunnen, zie https://expertphotography.com/best-photo-stitching-software/

79
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?
« Gepost op: 25 november 2022, 08:11:45 am »
Niet per steen, maar in een keer voor alle stenen tegelijk.  Dat kan een procedurele textuur zijn of een naadloze bitmap in box projectie die je in de geometry nodes editor met een set material node op je instances zet.

Om te zorgen dat iedere steen er net iets anders uitziet kan je in de shader editor de random poort van een object input node gebruiken om per instance de locatie van de textuurruimte iets te verschuiven (zie plaatje).




80
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?
« Gepost op: 23 november 2022, 09:03:57 am »
Een bitmap textuur met een bend deformer laten meebuigen als je geen uv map hebt is niet voor de hand liggend.  Een degelijke stuctutuur maken met geometry nodes in combinatie met een bend deformer is daarentegen heel erg simpel (zie plaatje); ik hoop dat je hier iets aan hebt.




81
Leden stellen zich voor / Re: Martijn stelt zich voor
« Gepost op: 23 november 2022, 09:01:32 am »
Hey Martijn,  welkom op het forum en heel benieuwd naar wat je allemaal gaat maken.

82
Eindresultaten / Re: molensloot
« Gepost op: 22 november 2022, 11:45:43 am »
Bedankt, Wil.  Ik ga er tzt ooit nog een een zolder en dak op zetten en waarschijnlijk dit kasteel nog in andere scènes gebruiken, maar voorlopig wordt het weer tijd voor iets nieuws ;-))

83
Leuterhoek / Re: ai gegenereerde beelden
« Gepost op: 22 november 2022, 11:42:00 am »
En wat er aan zit te komen is een algoritme waarmee je via teksinvoer 3D meshes kan genereren: https://deepimagination.cc/Magic3D/

Stable diffussion is best imposant en levert mooie beelden, maar zonder het gevoel dat je zelf iets moois hebt gemaakt en ook zonder intellectuele uitdaging waarbij je iets bijleert.

84
Leuterhoek / Re: ai gegenereerde beelden
« Gepost op: 18 november 2022, 09:05:58 am »
Zelfde teksinvoer, maar met een ander seed number.




85
Leuterhoek / ai gegenereerde beelden
« Gepost op: 18 november 2022, 09:05:19 am »
Stable diffusion is een open source algoritme waarmee je via tekstinvoer beelden kunt genereren, vergelijkbaar met dall-E.  Toegankelijk via https://www.mage.space/, registratie is gratis, de resltaten zijn eigelijk best goed en aan een behoorlijk resolutie.

Onderstaan voorbeeldje is gemaakt met als tekstinvoer: piranesi drawing of a giger-like alien on an overgrown cemetery.



86
Eindresultaten / molensloot
« Gepost op: 17 november 2022, 10:51:25 am »
3D vloerplan van kasteel Molensloot, losjes gebaseerd op de Kuifje albums en foto's van kasteel Cheverney in Frankrijk (dat Hergé als referentie heeft gebruikt).



87
Eindresultaten / Re: junk art
« Gepost op: 02 november 2022, 08:09:15 am »
Bedankt, Will; deze was heel leuk om te maken en ook niet al te ingewikkeld.

88
Eindresultaten / junk art
« Gepost op: 31 oktober 2022, 13:57:40 pm »
Nog een sculptuur waar geometry nodes op zijn losgelaten...




89
Eindresultaten / Re: monstertruck
« Gepost op: 20 september 2022, 15:36:32 pm »
Bedankt, Bram.. Het is trouwens best handig dat ik nu de gaatjes waar nodig wat breder kan maken.

90
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 20 september 2022, 15:32:42 pm »
Virologisch niet helemaal sjuust, maar wel heel grappig ;-)))

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14