Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
61
Eindresultaten / Re: kaders
« Gepost op: 27 februari 2023, 07:57:00 am »
Ik betwijfel overigens of deze lijst een 3D scan is, daarvoor is de topologie veel te netjes. 

En Bryce..., heb ik eeuwen geleden ook mee gewerkt, met Ray Dream Designer als extra modelleerprogramma :-))

62
Leden stellen zich voor / Re: Hoi ik ben Xan
« Gepost op: 24 februari 2023, 06:40:31 am »
Nu valt mijn kwartje, wat je wil heet photogrammetry.  Zelf gebruik ik daarvoor de 3D Scanner app van Apple, die is gratis, maar alleen voor MacOS.  Voor andere besturingssystemen moet je eens gaan zien op https://all3dp.com/1/best-photogrammetry-software/

Je hebt er ook geen draaitafel voor nodig, je kan er al fotograferend omheen lopen (is met auto's en huizen iets makkelijker).

63
Leuterhoek / Re: render batch sequence ( hoe?)
« Gepost op: 23 februari 2023, 17:48:53 pm »
Er is een add-on Loom die dat zou moeten kunnen, zie https://github.com/p2or/blender-loom, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.  Als ik zelf de timing van een animatie wil controleren render ik in workbench met matcaps = random colour (minder dan 1 seconde per frame), hoop dat je hier iets aan hebt.

64
Eindresultaten / glazen
« Gepost op: 23 februari 2023, 07:40:36 am »
mijn favorite glazen...




65
Leden stellen zich voor / Re: Hoi ik ben Xan
« Gepost op: 23 februari 2023, 07:25:10 am »
Hallo Xan(dra), welkom op het forum.  Ik ben reuze benieuwd naar wat je allemaal gaat maken (pottenbakken met Blender is heel simpel..).

Groetjes,  Kees

66
Eindresultaten / vliegtuig
« Gepost op: 13 februari 2023, 17:00:32 pm »
Geïnspireerd door het werk van Artem Chebokha.




67
Eindresultaten / kaders
« Gepost op: 04 februari 2023, 14:16:54 pm »
Schilderijlijst is van https://www.ameede.net , ze hebben daar een gaziljoen gratis .stl bestanden met elk een gaziljoen polygonen.




68
Over Blender / Cursussen Blender in Leuven
« Gepost op: 19 januari 2023, 16:12:42 pm »
Het CVO-Volt in Leuven (Belgie) waar ik vroeger les gaf in Cinema 4D gaat nu een basiscursus 3D modelleren en een cursus 3D animatie met Blender organiseren. 

Meer informatie op https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/ict/creatief-2d3d/3d-tekenen-1-in-blender/45381 en op https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/ict/creatief-2d3d/3d-animatie-1-in-blender/45379

Kosten zijn 90€ voor 60 lesuren ofwel 1,50€ per lesuur.

Voor eventuele vragen kan je een mail sturen naar info.design@cvovolt.be of naar de leerkracht david.gregoor@cvovolt.be

69
Materialen en Texturing / Re: texture improvement of wishfull thinking?
« Gepost op: 19 januari 2023, 09:15:23 am »
Als je over een textuur bijvoorbeeld een grunge zet en beiden een ander schaal geeft duurt het veel langer voordat je herhaling gaat zien.  In het voorbeeld in bijlage krijg je pas herhaling na 91 tiles (in plaats van één).




70
Materialen en Texturing / Re: texture improvement of wishfull thinking?
« Gepost op: 18 januari 2023, 16:19:52 pm »
Voor onscherpe texturen of foto's gebruik ik zelf https://www.topazlabs.com/sharpen-ai en dat werkt heel erg goed.

71
Materialen en Texturing / Re: texture improvement of wishfull thinking?
« Gepost op: 18 januari 2023, 16:14:53 pm »
Het programma op https://www.topazlabs.com/gigapixel-ai levert redelijk goede resultaten (gratis trial beschikbaar).  Als je een Mac hebt levert het goedkopere Pixelmator Pro multiresolution even goede of zelfs iets betere resultaten.

72
Over Blender / Re: 3D Printen van onderdeel van modelauto
« Gepost op: 02 januari 2023, 07:20:43 am »
Ik heb geen ervaring met 3D printen, maar je kan de deur een dikte geven met een solidify modifier en deze vervolgens toepassen om er echte geometrie van te maken.

73
Eindresultaten / vermeer
« Gepost op: 29 december 2022, 15:17:24 pm »
Een beetje aan het spelen met geonodes.  Voor geïnteresseerden is het blender bestand beschikbaar op https://blenderartists.org/t/roobol-sketchbook/1294678/32




74
Materialen en Texturing / Re: artifacts ...
« Gepost op: 23 december 2022, 19:33:42 pm »
Zo te zien gebruik je displacement.  Als je een combinatie van bump en displacement gebruikt kan je je subdiv een stuk lager zetten.  Vergeet dan niet dat je in je materiaal instellingen de displacement settings moet aanpassen (zie plaatje).  En voor alles wat niet te dicht bij de camera staat kan je kiezen voor bump only, ik hoop dat je hier iets aan hebt.




75
Eindresultaten / escher
« Gepost op: 19 december 2022, 14:06:16 pm »
Gemaakt naar Escher’s Andere Wereld II

Maan texturen zijn van https://svs.gsfc.nasa.gov/4720, sterrenfoto is van https://www.eso.org/public/images/ en de baksteen textuur is van https://polyhaven.com.




Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14