Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14
166
Over Blender / Re: Donuts
« Gepost op: 19 april 2021, 11:35:43 am »
Leuk plan.  Ik heb de mijne vandaag ook opgestuurd.  In bijlage het resultaat van mijn allereerste blender tutorials :-)




167
Eindresultaten / bordspel
« Gepost op: 18 april 2021, 10:27:59 am »
Was best leuk om te maken (en niet zo heel erg ingewikkeld).




168
Over Blender / Blender 2.93
« Gepost op: 18 april 2021, 10:23:51 am »
Blender 2.93 is inmiddels in beta en de asset manager heeft het helaas niet gehaald.  Die staat overigens wel weer in Blender 3.0 alfa en daarin zullen dus ook de vernieuwingen in geometry nodes in verschijnen.

169
Eindresultaten / stamper
« Gepost op: 05 april 2021, 12:24:46 pm »
Weer iets simpels (had ik ook bij mijn vaatwerk kunnen zetten).



170
Onderhanden werk / Re: vuurwerk
« Gepost op: 05 april 2021, 12:14:38 pm »
Ziet er goed uit; het deeltjessysteem in Blender heb ik me nog niet aan durven wagen...

171
Eindresultaten / Re: vaatwerk
« Gepost op: 27 maart 2021, 14:50:03 pm »
Hmm..., ik begrijp je punt, maar het kopje is eigenlijk een vaas ;-)))

172
Eindresultaten / vaatwerk
« Gepost op: 27 maart 2021, 10:38:11 am »
Zo wat allerhande frutsels bij elkaar gezet.  Het mechaniek om het rekje te openen en te sluiten was even puzzelen met animation nodes (hele nuttige add-on).




173
Eindresultaten / step
« Gepost op: 14 maart 2021, 14:35:13 pm »
Het stuur is wat Harley Davidson uitgevallen, dus meer iets voor de wat coolere kleuter.  Alle materialen zijn prodedureel en die vallen in Blender 100% mee.



174
Traditionele artwork / Re: Landschap Foto
« Gepost op: 09 maart 2021, 10:26:10 am »
Naast 3D hou ik me ook nog bezig met fotografie, tekenen en schilderen en er gaat heel veel tijd en plezier in koken.

@ijpe: dat is een indrukwekkende transformatie.  Gebruik je daar een tablet voor?

175
Eindresultaten / Re: fruitmand
« Gepost op: 05 maart 2021, 16:25:16 pm »
Bedankt, Wil.

Btracer is niet zo ingewikkeld.  Ik heb de optie mesh follow > object gebruikt, maar dat werkt alleen voor objecten die zelf geanimeerd worden, niet voor objecten in een geanimeerde ouder.  Btracer werkt trouwens ook in 2.83

https://www.youtube.com/watch?v=rs_NunyTsUU

176
Eindresultaten / fruitmand
« Gepost op: 05 maart 2021, 11:39:06 am »
Nu dat ik weet hoe de Btracer add-on werkt kan ik met mijn spirograaf machientje mooie mandjes maken...




177
Eindresultaten / Re: oude boeken
« Gepost op: 04 maart 2021, 09:07:27 am »
Knap.  Eens dat de hele modifier stack node based gaat zijn gaat dat een enorm potentieel hebben.

178
Ziet er heel goed uit, mijn complimenten.

179
Animatie en Rigging / Re: Btracer add-on probleem
« Gepost op: 01 maart 2021, 12:16:19 pm »
Gevonden, yay!!

Omdat mijn penpunt een kind is van het tandwiel veranderen de locale coordinaten niet tijdens de animatie en valt er voor Btracer dus niets te tracen.  Als ik die locale coordinaten omzet in globale met een object matrix input en doorgeef aan een ander object kan dat dummy object wèl door Btracer gevolgd worden.  Wie mijn spirograph machientje wil gebruiken moet dat er dus nog even bijzetten, zie plaatjes.








180
Animatie en Rigging / Btracer add-on probleem
« Gepost op: 01 maart 2021, 10:14:14 am »
Ik heb een soort van spirograaf constructie gemaakt en de tandwielen aangestuurd met Animation Nodes.  Dat werkt allemaal naar behoren, maar als ik er met de add-on Btracer een curve mee wil tekenen lukt dat niet.  Dat ligt niet aan Animation Nodes, want met keyframes werkt het evenmin.  Zie ik iets over het hoofd of is dit een beperking van Btracer?  Met het tracer object van Cinema4D gaat dit overigens wel en epicyclische tekenmachines maken is best leuk.

Het Blender bestand kan je downloaden op https://we.tl/t-cKbQnzXw7c, deze link verloopt op 8 maart.  Het bestand werkt met 2.83 en met 2.92

Voor de animatie heb je wel animation nodes nodig van https://animation-nodes.com

Alle suggesties zijn welkom.



Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14