Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14
151
Eindresultaten / papieren station
« Gepost op: 23 november 2021, 15:33:41 pm »
Is eigenlijk meer vouwen dan modelleren, plantje is een freebee van Sketchfab.




152
Leden stellen zich voor / Re: Ik stel mezelf graag voor: Nick!
« Gepost op: 20 november 2021, 16:36:08 pm »
Welkom bij de club, Nick, en de sfeer van dat plaatje is heel knap.

Wel akkoord met IJpe dat de huizen wat miniatuur aandoen, maar dat is op te lossen met minder dikke muren en een wat kleinere schaal voor je baksteen texturen.

153
Eindresultaten / Re: assepoester's rolschaatsen
« Gepost op: 21 oktober 2021, 17:04:49 pm »
Bedankt voor jullie waardering, heren :-))

Oorspronkelijk zouden het gewoon schoenen worden, maar mijn vrouw zag zoveel dingen die niet klopten dat ik er maar sprookjesrolschaatsen van gemaakt heb (en in sprookjes is alles mogelijk...).

154
Eindresultaten / assepoester's rolschaatsen
« Gepost op: 20 oktober 2021, 16:40:04 pm »
waarmee ze waarschijnlijk serieus op haar snuffert gaat...




155
Eindresultaten / Re: brieven
« Gepost op: 09 oktober 2021, 19:06:54 pm »
Dank voor jullie waardering, heren.  Het was even puzzelen hoe ik voor de briefopener de textuur van het hout de kromming van het handvat moest laten volgen, maar door in de texture coordinate node voor normal ipv object te kiezen is dat nog aardig gelukt.  Node tree in bijlage voor de liefhebbers.



156
Eindresultaten / brieven
« Gepost op: 09 oktober 2021, 11:52:01 am »
De curve voor het mandje heb ik gemaakt met een variant van mijn Ptolemeus tekenmachine.



157
Eindresultaten / Re: Mondriaan
« Gepost op: 05 oktober 2021, 19:03:32 pm »
Bedankt voor je waardering :-))

Die textuur had ik eigenlijk niet zo op gelet; het is dan ook maar één kubus, al de rest is Geometry Nodes.

158
Eindresultaten / Mondriaan
« Gepost op: 03 oktober 2021, 13:20:02 pm »
Nu dat de vakantie voorbij is... (geïnspireerd door het werk van Lisette Huizenga).



159
Over Blender / Re: rotatie gaat vaak in de tegenovergestelde richting
« Gepost op: 19 juni 2021, 13:19:58 pm »
Wat Ijpe zei.

In de projectie stack > objects > transforms keyframen van 90 naar 180 voor ccw en van 90 naar -180 voor cw.

160
Leden stellen zich voor / Re: Hallo!
« Gepost op: 16 juni 2021, 08:12:43 am »
Hallo Mirjam,

Welkom bij de club.  Ik werk zelf nu een klein jaar met Blender, na bijna 20 jaar met Cinema4D en ik kan me je frustraties voorstellen: veel dingen werken heel anders en dat is best wel wennen :-)

Over eventuele vragen wil ik best helpen meedenken.

Groetjes,  Kees

http://www.roobol.be

161
Animatie en Rigging / Re: Spiegel vertex groups
« Gepost op: 30 mei 2021, 16:57:39 pm »
Karakter animatie heb ik me nog niet aan gewaagd, maar misschien heb je hier iets aan:

https://www.youtube.com/watch?v=8IbWKRFKBjs

162
Andere software / Re: Is Blender dood ?
« Gepost op: 28 mei 2021, 07:08:14 am »
Interssante video, Wil.

Voor professioneel gebruik staat Blender nu op de 4e plaats, tussen C4D en Houdini, met een groei van 18% per jaar (en die groei stijgt elke maand een procentje extra (https://discovery.hgdata.com/product/blender).  Met de overgang van 2.79 na 2.8 zijn er ook een pak industriële sponsors bijgekomen, zodat er nu zo’n 20 ontwikkelaars voltijds aan Blender kunnen werken.

Autodesk en SideFX hebben de bui zien aankomen, een indie licence voor Maya of 3DS Max kost nu nog maar 350€/jaar, een indie licence voor Houdine is 260€/jaar (200€/jaar als je 2 jaar ineens neemt).  De kleine zelfstandigen zullen de Blenderstichting daar dankbaar voor zijn :-))

163
Eindresultaten / ptolemeus
« Gepost op: 17 mei 2021, 17:15:42 pm »
Ik heb twee van mijn spirograaf apparaten gecombineerd tot een epicyclische tekenmachine met veel animeerbare custom properties.  Het .blend bestand is te downloaden van https://blenderartists.org/t/ptolemy/1304762, je hebt daarvoor overigens wel de animation nodes en b-tracer add-ons voor nodig.




164
Eindresultaten / lissajous
« Gepost op: 05 mei 2021, 11:38:46 am »
I heb een soort van bidirectionele slinger gemaakt om Lissajous curves te tekenen.  Als je de verschillende parameters via de custom properties van de Lissajous empty animeert geeft dat bij tijd en wijle interessante vormen.

Voor wie hiermee wil experimenteren, bron bestand kan je downloaden op https://blenderartists.org/t/lissajous/1302495.  Je hebt daar wel de addons Animation Nodes en B-tracer voor nodig.



165
Hardware / Re: Blender 2.80 is zo traag ?
« Gepost op: 28 april 2021, 16:04:36 pm »
Ik heb een iMac Pro 2019 (intel 8-core Xeon W met een radeon pro Vega 56 8 GB) en die Mr Elephant scène Rendert bij mij in 24 seconden met Eevee (leuke scènes hebben ze daar, trouwens).

Als je wil kan ik Cycles ook eens proberen, mijn indruk was dat dat met 128 samples zo'n 20 minuten gaat worden.



Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14