151
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt. 152
Leden stellen zich voor / Re: Ik stel mezelf graag voor: Nick!« Gepost op: 20 november 2021, 16:36:08 pm »
Welkom bij de club, Nick, en de sfeer van dat plaatje is heel knap.
Wel akkoord met IJpe dat de huizen wat miniatuur aandoen, maar dat is op te lossen met minder dikke muren en een wat kleinere schaal voor je baksteen texturen. 153
Eindresultaten / Re: assepoester's rolschaatsen« Gepost op: 21 oktober 2021, 17:04:49 pm »
Bedankt voor jullie waardering, heren :-))
Oorspronkelijk zouden het gewoon schoenen worden, maar mijn vrouw zag zoveel dingen die niet klopten dat ik er maar sprookjesrolschaatsen van gemaakt heb (en in sprookjes is alles mogelijk...). 157
Eindresultaten / Re: Mondriaan« Gepost op: 05 oktober 2021, 19:03:32 pm »
Bedankt voor je waardering :-))
Die textuur had ik eigenlijk niet zo op gelet; het is dan ook maar één kubus, al de rest is Geometry Nodes. 159
Over Blender / Re: rotatie gaat vaak in de tegenovergestelde richting« Gepost op: 19 juni 2021, 13:19:58 pm »
Wat Ijpe zei.
In de projectie stack > objects > transforms keyframen van 90 naar 180 voor ccw en van 90 naar -180 voor cw. 160
Leden stellen zich voor / Re: Hallo!« Gepost op: 16 juni 2021, 08:12:43 am »
Hallo Mirjam,
Welkom bij de club. Ik werk zelf nu een klein jaar met Blender, na bijna 20 jaar met Cinema4D en ik kan me je frustraties voorstellen: veel dingen werken heel anders en dat is best wel wennen :-) Over eventuele vragen wil ik best helpen meedenken. Groetjes, Kees http://www.roobol.be 161
Animatie en Rigging / Re: Spiegel vertex groups« Gepost op: 30 mei 2021, 16:57:39 pm »
Karakter animatie heb ik me nog niet aan gewaagd, maar misschien heb je hier iets aan:
https://www.youtube.com/watch?v=8IbWKRFKBjs 162
Andere software / Re: Is Blender dood ?« Gepost op: 28 mei 2021, 07:08:14 am »
Interssante video, Wil.
Voor professioneel gebruik staat Blender nu op de 4e plaats, tussen C4D en Houdini, met een groei van 18% per jaar (en die groei stijgt elke maand een procentje extra (https://discovery.hgdata.com/product/blender). Met de overgang van 2.79 na 2.8 zijn er ook een pak industriële sponsors bijgekomen, zodat er nu zo’n 20 ontwikkelaars voltijds aan Blender kunnen werken. Autodesk en SideFX hebben de bui zien aankomen, een indie licence voor Maya of 3DS Max kost nu nog maar 350€/jaar, een indie licence voor Houdine is 260€/jaar (200€/jaar als je 2 jaar ineens neemt). De kleine zelfstandigen zullen de Blenderstichting daar dankbaar voor zijn :-)) 163
Eindresultaten / ptolemeus« Gepost op: 17 mei 2021, 17:15:42 pm »
Ik heb twee van mijn spirograaf apparaten gecombineerd tot een epicyclische tekenmachine met veel animeerbare custom properties. Het .blend bestand is te downloaden van https://blenderartists.org/t/ptolemy/1304762, je hebt daarvoor overigens wel de animation nodes en b-tracer add-ons voor nodig.
164
Eindresultaten / lissajous« Gepost op: 05 mei 2021, 11:38:46 am »
I heb een soort van bidirectionele slinger gemaakt om Lissajous curves te tekenen. Als je de verschillende parameters via de custom properties van de Lissajous empty animeert geeft dat bij tijd en wijle interessante vormen.
Voor wie hiermee wil experimenteren, bron bestand kan je downloaden op https://blenderartists.org/t/lissajous/1302495. Je hebt daar wel de addons Animation Nodes en B-tracer voor nodig. |