Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11
136
Eindresultaten / Re: fruitmand
« Gepost op: 05 maart 2021, 16:25:16 pm »
Bedankt, Wil.

Btracer is niet zo ingewikkeld.  Ik heb de optie mesh follow > object gebruikt, maar dat werkt alleen voor objecten die zelf geanimeerd worden, niet voor objecten in een geanimeerde ouder.  Btracer werkt trouwens ook in 2.83

https://www.youtube.com/watch?v=rs_NunyTsUU

137
Eindresultaten / fruitmand
« Gepost op: 05 maart 2021, 11:39:06 am »
Nu dat ik weet hoe de Btracer add-on werkt kan ik met mijn spirograaf machientje mooie mandjes maken...




138
Eindresultaten / Re: oude boeken
« Gepost op: 04 maart 2021, 09:07:27 am »
Knap.  Eens dat de hele modifier stack node based gaat zijn gaat dat een enorm potentieel hebben.

139
Ziet er heel goed uit, mijn complimenten.

140
Animatie en Rigging / Re: Btracer add-on probleem
« Gepost op: 01 maart 2021, 12:16:19 pm »
Gevonden, yay!!

Omdat mijn penpunt een kind is van het tandwiel veranderen de locale coordinaten niet tijdens de animatie en valt er voor Btracer dus niets te tracen.  Als ik die locale coordinaten omzet in globale met een object matrix input en doorgeef aan een ander object kan dat dummy object wèl door Btracer gevolgd worden.  Wie mijn spirograph machientje wil gebruiken moet dat er dus nog even bijzetten, zie plaatjes.








141
Animatie en Rigging / Btracer add-on probleem
« Gepost op: 01 maart 2021, 10:14:14 am »
Ik heb een soort van spirograaf constructie gemaakt en de tandwielen aangestuurd met Animation Nodes.  Dat werkt allemaal naar behoren, maar als ik er met de add-on Btracer een curve mee wil tekenen lukt dat niet.  Dat ligt niet aan Animation Nodes, want met keyframes werkt het evenmin.  Zie ik iets over het hoofd of is dit een beperking van Btracer?  Met het tracer object van Cinema4D gaat dit overigens wel en epicyclische tekenmachines maken is best leuk.

Het Blender bestand kan je downloaden op https://we.tl/t-cKbQnzXw7c, deze link verloopt op 8 maart.  Het bestand werkt met 2.83 en met 2.92

Voor de animatie heb je wel animation nodes nodig van https://animation-nodes.com

Alle suggesties zijn welkom.



142
Eindresultaten / Re: Website
« Gepost op: 26 februari 2021, 20:36:53 pm »
Je maakt al hele leuke dingen, Blendey, terwijl 3D op jouw leeftijd best lastig is.  Met wat je nu al kunt staat je een veelbelovende toekomst te wachten.

Blijf experimenteren,  Kees

143
Eindresultaten / Re: Tardis
« Gepost op: 26 februari 2021, 20:31:02 pm »
Klopt ;-)))

Maar ik denk dat er niet veel jongelui zijn die weten wat een Tardis is; het concept opzicht is best aardig...

144
Materialen en Texturing / Re: Poliigon textures
« Gepost op: 26 februari 2021, 19:44:26 pm »
Mixamo is vooral voor de mensen die niet kunnen animeren ;-)))

Als mijn studenten dat gebruikten kregen ze een nul op hun rapport....

145
Materialen en Texturing / Re: Poliigon textures
« Gepost op: 26 februari 2021, 17:51:25 pm »
Misschien een tip (voor als je dit nog niet wist); als je je personage vanuit MH exporteert als .fbx (zonder rig, met UVmap) kan je deze naar https://www.mixamo.com uploaden.  Daar vervolgens hun autorigger gebruiken en vervolgens uw madam met beweging en al weer downloaden (die belly dance is grappig).  Hun rig is overigens wel een FK rig, je zal zelf desgewenst nog je IK chains en FK-IK switches moeten aanmaken.

Je kan natuurlijk ook één van de andere mixamo personages gebruiken en die zijn heel niet slecht (maar ze hebben daar geen blote madammen).

146
Eindresultaten / Tardis
« Gepost op: 26 februari 2021, 15:32:51 pm »
En ik was eigenlijk niet eens fan van de serie; die Daleks zagen er zo onrealistisch uit...



147
Materialen en Texturing / Re: Poliigon textures
« Gepost op: 26 februari 2021, 15:29:28 pm »
Ziet er goed uit; het personage is MakeHuman?

148
Eindresultaten / Re: oude boeken
« Gepost op: 26 februari 2021, 15:27:25 pm »
Bedankt voor de tips, heren, ik zal beide generatoren eens proberen.

@ExLibris: dat zijn inderdaad erg  oude boeken...

149
Eindresultaten / Re: papieren huis
« Gepost op: 17 februari 2021, 17:36:41 pm »
Animatie staat nog op mijn te doen lijst.  Ik ben al wel aan het experimenteren met Animation Nodes en dat ziet er uit als een goed Xpresso alternatief (een node based programmeer module van C4D).

150
Leden stellen zich voor / Re: Emmenaar stelt zich voor
« Gepost op: 17 februari 2021, 17:32:55 pm »
Welkom Emmenaar.

I ben hier ook nieuw, wel 25 jaar 3D ervaring maar een Blender beginner :-)))

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11