Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10
121
Onderhanden werk / Re: vuurwerk
« Gepost op: 05 april 2021, 12:14:38 pm »
Ziet er goed uit; het deeltjessysteem in Blender heb ik me nog niet aan durven wagen...

122
Eindresultaten / Re: vaatwerk
« Gepost op: 27 maart 2021, 14:50:03 pm »
Hmm..., ik begrijp je punt, maar het kopje is eigenlijk een vaas ;-)))

123
Eindresultaten / vaatwerk
« Gepost op: 27 maart 2021, 10:38:11 am »
Zo wat allerhande frutsels bij elkaar gezet.  Het mechaniek om het rekje te openen en te sluiten was even puzzelen met animation nodes (hele nuttige add-on).




124
Eindresultaten / step
« Gepost op: 14 maart 2021, 14:35:13 pm »
Het stuur is wat Harley Davidson uitgevallen, dus meer iets voor de wat coolere kleuter.  Alle materialen zijn prodedureel en die vallen in Blender 100% mee.



125
Traditionele artwork / Re: Landschap Foto
« Gepost op: 09 maart 2021, 10:26:10 am »
Naast 3D hou ik me ook nog bezig met fotografie, tekenen en schilderen en er gaat heel veel tijd en plezier in koken.

@ijpe: dat is een indrukwekkende transformatie.  Gebruik je daar een tablet voor?

126
Eindresultaten / Re: fruitmand
« Gepost op: 05 maart 2021, 16:25:16 pm »
Bedankt, Wil.

Btracer is niet zo ingewikkeld.  Ik heb de optie mesh follow > object gebruikt, maar dat werkt alleen voor objecten die zelf geanimeerd worden, niet voor objecten in een geanimeerde ouder.  Btracer werkt trouwens ook in 2.83

https://www.youtube.com/watch?v=rs_NunyTsUU

127
Eindresultaten / fruitmand
« Gepost op: 05 maart 2021, 11:39:06 am »
Nu dat ik weet hoe de Btracer add-on werkt kan ik met mijn spirograaf machientje mooie mandjes maken...




128
Eindresultaten / Re: oude boeken
« Gepost op: 04 maart 2021, 09:07:27 am »
Knap.  Eens dat de hele modifier stack node based gaat zijn gaat dat een enorm potentieel hebben.

129
Ziet er heel goed uit, mijn complimenten.

130
Animatie en Rigging / Re: Btracer add-on probleem
« Gepost op: 01 maart 2021, 12:16:19 pm »
Gevonden, yay!!

Omdat mijn penpunt een kind is van het tandwiel veranderen de locale coordinaten niet tijdens de animatie en valt er voor Btracer dus niets te tracen.  Als ik die locale coordinaten omzet in globale met een object matrix input en doorgeef aan een ander object kan dat dummy object wèl door Btracer gevolgd worden.  Wie mijn spirograph machientje wil gebruiken moet dat er dus nog even bijzetten, zie plaatjes.








131
Animatie en Rigging / Btracer add-on probleem
« Gepost op: 01 maart 2021, 10:14:14 am »
Ik heb een soort van spirograaf constructie gemaakt en de tandwielen aangestuurd met Animation Nodes.  Dat werkt allemaal naar behoren, maar als ik er met de add-on Btracer een curve mee wil tekenen lukt dat niet.  Dat ligt niet aan Animation Nodes, want met keyframes werkt het evenmin.  Zie ik iets over het hoofd of is dit een beperking van Btracer?  Met het tracer object van Cinema4D gaat dit overigens wel en epicyclische tekenmachines maken is best leuk.

Het Blender bestand kan je downloaden op https://we.tl/t-cKbQnzXw7c, deze link verloopt op 8 maart.  Het bestand werkt met 2.83 en met 2.92

Voor de animatie heb je wel animation nodes nodig van https://animation-nodes.com

Alle suggesties zijn welkom.



132
Eindresultaten / Re: Website
« Gepost op: 26 februari 2021, 20:36:53 pm »
Je maakt al hele leuke dingen, Blendey, terwijl 3D op jouw leeftijd best lastig is.  Met wat je nu al kunt staat je een veelbelovende toekomst te wachten.

Blijf experimenteren,  Kees

133
Eindresultaten / Re: Tardis
« Gepost op: 26 februari 2021, 20:31:02 pm »
Klopt ;-)))

Maar ik denk dat er niet veel jongelui zijn die weten wat een Tardis is; het concept opzicht is best aardig...

134
Materialen en Texturing / Re: Poliigon textures
« Gepost op: 26 februari 2021, 19:44:26 pm »
Mixamo is vooral voor de mensen die niet kunnen animeren ;-)))

Als mijn studenten dat gebruikten kregen ze een nul op hun rapport....

135
Materialen en Texturing / Re: Poliigon textures
« Gepost op: 26 februari 2021, 17:51:25 pm »
Misschien een tip (voor als je dit nog niet wist); als je je personage vanuit MH exporteert als .fbx (zonder rig, met UVmap) kan je deze naar https://www.mixamo.com uploaden.  Daar vervolgens hun autorigger gebruiken en vervolgens uw madam met beweging en al weer downloaden (die belly dance is grappig).  Hun rig is overigens wel een FK rig, je zal zelf desgewenst nog je IK chains en FK-IK switches moeten aanmaken.

Je kan natuurlijk ook één van de andere mixamo personages gebruiken en die zijn heel niet slecht (maar ze hebben daar geen blote madammen).

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10