Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: [1] 2 3 ... 92
1
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 03 november 2022, 15:41:09 pm »
Dankzij een nieuwe videokaart worden de rendertijden verminderd van 1 minuut 40 seconden naar 13,7 seconden.
Dat schiet lekker op.

Ik kan iedere Blenderaar van harte de RTX 3060 aanbevelen.
Is sneller dan de 1080Ti en heeft 12GB VRAM.
Bij scenes groter dan 8GB is hij meestal sneller dan de RTX 3070 omdat die laatste dan gaat swappen naar werkgeheugen.
Maar goed zulke grote scenes heb ik nog nooit gerenderd.

Het is gewoon een enorme vooruitgang.
Optix maakt het feest compleet.

2
Eindresultaten / Re: junk art
« Gepost op: 03 november 2022, 15:37:51 pm »
Kunstig.  ::)

3
Animatie en Rigging / Re: Blender Physics instellingen advanced
« Gepost op: 26 oktober 2022, 23:03:10 pm »
Interessant , dank je.
Dat was ik al van plan omdat ik de oude flipperbaan bekeken heb.
Die was niet alleen goter , de massa van de flipperbal was 9 kilo.
9.000 Mass

Maar daar staat de snelheid simulatie slechts op 0.5

Ach dat worrd weer gewoon tweaken en spelen dus...
En helemaal stabiel is het niet.
Af en toe klapt Blender eruit tijdens baken...

4
Animatie en Rigging / Re: Blender Physics instellingen advanced
« Gepost op: 24 oktober 2022, 19:06:45 pm »
Het probleem is als volgt.

Ik heb een bal , de exacte maat en gewicht van een flipperbal. Gewicht 80 gram.

Ik heb simpele cylinders die ik hier en daar buig , twee parralel om de baan te vormen.

De bal is een "sphere" object voor de collision , de baan cylinders zijn "mesh" en "deform" voor de collision.

Het werkt zoals altijd maar op een bepaald punt springt de bal steeds zomaar omhoog.

Ik vervang een van de gebogen hoekstukken van de baan en ineens sprint ie in een andere richting van de baan.


Inn de Rigid Body World heb ik 60 steps met 200 iterations. Veel andere settings al geprobeerd. Niets helpt.


5
Animatie en Rigging / Re: Blender Physics instellingen advanced
« Gepost op: 24 oktober 2022, 15:52:20 pm »
Ik wil een kast zoals deze , van 8 jaar geleden , bouwen.

Deze was nog met de oude Blender renderer gerendert , dus geen Cycles.

Tijd voor een nieuwe !

https://www.youtube.com/watch?v=rAAejyf8xO4

6
Animatie en Rigging / Blender Physics instellingen advanced
« Gepost op: 24 oktober 2022, 15:50:24 pm »
Hoi.

Weet hier iemand veel van Blender physics ? Ik bedoel geavanceerde phhysics.
Instellingen , de precieze invloed van grootte van de mesh , aantal iterations etc... ?

Ik wil een nieuwe flipperbaan maken. Maar na een klein stukje baan stuitert de bal steevast van de baan.
Met wat voor instellingen dan ook.

De Blender manual is slechts zeer summier op het gebied van physics instellingen.
Dat weet ik zowat uit mijn hoofd.
Maar het is haast niet stabiel te krijgen...

7
Belichting en Rendering / Re: Shading perfect. Rendering not
« Gepost op: 09 oktober 2022, 12:44:23 pm »
Zorgen dat er iets te weerspiegelen valt is vaak de helft van het succes.
Een vurige texture er tegenover zetten , of in geval van 3D camera werk een highres 3D omgeving background.


8
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 06 oktober 2022, 16:56:35 pm »
Ik heb besloten dat er meer deining in de karaktertjes moet zitten en het geanimeerde bloedvat moet wat mooier met een naschok.
Dan kopieer ik gewoon de frames een aantal malen.

Plus nog een aftiteling.
Daarna maak ik het volgende filmpje met muziekje.


9
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 18 september 2022, 23:45:08 pm »
Daar is tie dan.

"Jerome the Exosome Song"

https://www.youtube.com/watch?v=sDGJjEarFNI

10
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 18 september 2022, 22:52:08 pm »
Alles gerendert.
Nu nog die 16,5GB omzetten naar een AVI met VirtualDub en dan vanuit OpenShot , waar ik de ondertitels ook al heb gemaakt bij de proefrender , de lage resolutiefile vervangen door de hoge resolutie file.
Zo werk ik. Dan kan ik al editten voordat de uiteindelijke render klaar is.

Dan nog exporteren. Tot zo...

11
Eindresultaten / Re: monstertruck
« Gepost op: 18 september 2022, 00:30:48 am »
Net echt.

Mooie render.

12
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 18 september 2022, 00:29:51 am »
Bij een vriend op zijn RTX 3070 kaart duurde een frame renderen slechts 9 seconden.

Ongelooflijk snel.

Dus dat is wel iets dat ik uiteindelijk ook wil. Een 3070ti.

Jammer dat ze zo duur zijn.

13
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 18 september 2022, 00:28:14 am »
Morgen mag mijn nieuwe i5 10400F een middagje meerenderen.

S'avonds zal ie klaar zijn.

Een driestemmig liedje word gezongen door 3 karaktertjes.

1800 frames.

Tot morgen !

14
Animaties / Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 18 september 2022, 00:26:09 am »
Hier post ik morgen mijn "Jerome the Exosome Song" clip.

Hij duurt maar liefst een volle minuut. Net niet avondvullend dus.

Ik had wat tegenslag met renderen. Mijn nieuwe i5 10400F CPU doet er 1:50 minuut over.

De FX8350 met GTX970 leek er 5 minuten over te doen , en bij frame 23 zelfs 7.56 minuut.

Renderen over CUDA met GPU en CPU tegelijk was het probleem, werd warm ook.

Nu ik over alleen de GPU CUDA render , doet hij er 45 seconden over...

Dus morgen klaar.  8)

15
Leden stellen zich voor / Re: Nooit te oud om te leren…
« Gepost op: 17 september 2022, 21:17:07 pm »
Welkom op het forum Hans.

Leuke dingen maak je. Modelbouw.
Met Blender kun je inderdaad alles maken.

Op welke schaal maak je trouwens modelbouw objecten ?
Groetjes en we helpen elkaar graag hier op het forum.

Pagina's: [1] 2 3 ... 92