Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - JvL

Pagina's: [1] 2 3 ... 12
1
Leuterhoek / Prettige jaarwisseling en alvast een goed 2019!
« Gepost op: 31 december 2018, 12:46:06 pm »
Ik ben afgelopen jaar niet erg actief geweest op het forum omdat ik Blender alleen voor mijn werk heb gebruikt en dat is verder niet zo interessant om hier te laten zien.
Maar hopelijk komt er in 2019 weer wat ruimte voor creativiteit  ;)

Hoe dan ook alvast de beste wensen vanuit Scheveningen en een mooi Blenderjaar voor iedereen.



2
Andere software / Storyboarder (freeware)
« Gepost op: 11 september 2017, 19:00:02 pm »
Ik kwam deze tegen op Blendernation. Erg leuk en eenvoudig om storyboards te maken.  ;)

https://wonderunit.com/storyboarder/

3
Traditionele artwork / Digital painting
« Gepost op: 24 augustus 2017, 22:44:57 pm »
Ik begin maar een nieuw topic waar ik mijn paintoefeningen in kan dumpen. Voorlopig blijf ik hier nog wel even mee bezig dus.... ;)
Het zijn oefeningen dus ik probeer mijzelf niet al teveel tijd te geven per onderwerp.

Ruwe schets en het resultaat nadat ik besloten had dat het tijd werd voor een volgende oefening.






4
Over Blender / Teaser Agent 327 (Blender movie)
« Gepost op: 15 mei 2017, 21:23:51 pm »
Bij deze dan maar!  ;)

Enjoy!!!

https://agent327.com/

5
Eindresultaten / Dragon Sculpt
« Gepost op: 17 april 2017, 22:37:23 pm »
Omdat deze oefensculpt meer dan 1 dag in beslag nam heb ik toch maar even een eigen topic aangemaakt. Kan ik ook gelijk even de verschillende stappen laten zien.  ;)
Het is geen mooi afgewerkte sculpt maar meer een ruwe schets om het sculpten onder de knie te krijgen. Maar nu wel teveel werk om het een nog een doodle te kunnen noemen.

Ik zou de sculpt nog verder kunnen detailleren maar ik vind het mooi geweest met deze oefening.

Van Skin Modifier tot sculpt in een paar simpele stappen:  ;)










Eindresultaat van het paasweekend:

https://youtu.be/Pct5OfLj59M




6
Over Blender / 8 tot 10x sneller renderen in cycles...
« Gepost op: 23 januari 2017, 12:20:59 pm »
En het kost je maar 15% meer geheugen....

Hoe dan ook, het klinkt veelbelovend!
https://www.blendernation.com/2017/01/23/cycles-optimizations-improve-rendering-speed-10x/

7
Eindresultaten / Prettige jaarwisseling!
« Gepost op: 30 december 2016, 14:12:47 pm »
Vanuit hier alvast een prettige jaarwisseling en een goed 2017 gewenst!

Ik ga morgen lekker mijn handen warmen bij het vuur.... ;)



8
Leuterhoek / Prettige feestdagen!
« Gepost op: 21 december 2016, 22:36:06 pm »
Vanaf deze kant iedereen alvast prettige feestdagen gewenst. Ik heb voor de gelegenheid tussen het leren door nog even een kerststukje gemaakt.  ;)



9
Leuterhoek / Pfff....even geen Blender voor mij.
« Gepost op: 12 december 2016, 20:01:55 pm »
Helaas heb ik Blender even aan de kant moeten leggen omdat ik voor mijn werk (en mijzelf) een paar weekjes aan de studie ben.
Gelukkig is het leuke materie om in te verdiepen en kan ik er op een andere manier mijn creativiteit in kwijt.

Ik ben bezig om Dynamo (visual programming) en Python te leren in een redelijk hoog tempo. Gelukkig begint volgende week mijn vakantie en heb ik even 2 weekjes rust.

Dynamo is overigens open source software dus voor de geintresseerden onder jullie : http://dynamobim.org/  ;)

10
Leuterhoek / Nieuw leesvoer...
« Gepost op: 28 juli 2016, 20:53:39 pm »
Geheel toevallig tegen een mooi naslagwerkje aangelopen dus die staat mooi op mijn boekenplank.  ;)



http://llyrstudio.com/ter-leering-ende-vermaeck/

11
Leuterhoek / Fotograferen
« Gepost op: 26 juli 2016, 19:35:53 pm »
Ik ben een beetje aan het spelen geslagen met een camera. Beetje de instellingen en mogelijkheden uitproberen.
Vanmorgen dus bij zonsopgang.



http://llyrstudio.com/gooooodmorning-scheveningen/

12
Leuterhoek / Ik start een blog....
« Gepost op: 18 juni 2016, 00:04:26 am »
Zoals de titel al verraad...ik start dus een blog.  ;D
Al een hele tijd liep ik met het idee rond om dit ooit eens te gaan doen en omdat van uitstel afstel komt vond ik dat het nu maar eens tijd moest worden.

Het beginnen van een blog heeft voor mij eigenlijk meerdere redenen. De eerste reden is omdat het mij wel leuk lijkt om te laten zien aan welke dingen ik werk maar ook om er wat dieper op in te gaan dan je normaal gesproken op een forum doet.
Je moet hierbij denken aan meer achtergrondinformatie over het ontstaan van een idee voor een (Blender)project, inspriratiebronnen, gebruikt referentiemateriaal en de geslaagde en natuurlijk ook de minder geslaagde experimenten.

De tweede reden (voor mij erg belangrijk) is motivatie. De zogenaamde digitale schop onder mijn kont om dingen gedaan te krijgen.  ;)
Het is zorgt er ook voor dat ik verplicht regelmatig afstand neem van mijn projectjes en er even met andere ogen naar kijk.


Het wordt een blog waar het vanzelfsprekend veel over Blender zal gaan maar ook over de dingen die ik met andere (of zonder) software doe maar het zal wel altijd over creatieve dingen gaan.

Het zal nog even duren voor er iets te lezen zal zijn want ik heb vanavond alleen nog mijn domeinnaam (llyrstudio.com) geregistreerd en ik zal eerst nog een layout moeten kiezen en wat content bij elkaar moeten sprokkelen om een start te kunnen maken.
Het doel is wel om voor de zomervakantie actief aan het bloggen te zijn.

Ik hou jullie via dit topic op de hoogte van de vorderingen maar ik blijf natuurlijk ook gewoon op het forum actief.  ;)


13
Onderhanden werk / The old horned god ofwel Cernunnos 2.0
« Gepost op: 30 mei 2016, 23:12:51 pm »
Dit is een wat groter project waar ik nu mee bezig ben. Zoals sommigen misschien nog weten heb ik een tijd geleden een afbeelding gemaakt van Cernunnos (Keltische god) maar daar heb ik nooit het eindresultaat van laten zien.
Helaas ga ik dat ook niet doen omdat het om een kadootje voor iemand ging en dus nogal persoonlijk.

Maar....ik vond het zo'n gaaf onderwerp dat ik toen al besloten had om hem ook nog een keer voor mijzelf te maken maar dan naar mijn smaak.
Ik zal er nog wel een tijdje mee bezig zijn maar hier alvast een tussenstand.
(Niets is nog definitief qua belichting, materialen/textures want ik ben echt nog bezig om de compositie te maken. Cernunnos zelf wordt ook nog een stuk minder menselijk in zijn uiteindelijke vorm. Dit is een soort basismodel voor de pose.)



14
Onderhanden werk / Zeegezicht
« Gepost op: 30 mei 2016, 23:03:11 pm »
Dit is een klein projectje voor tussendoor en mijn doel is om een zeegezicht te maken en dit er uiteindelijk zoveel mogelijk uit te laten zien als een olieverfschilderij.
Ik heb nog geen idee hoeik dit precies voor elkaar ga proberen te krijgen maar ik moet toch eerst de scene modelleren.
Dit is wat ik tot nu toe heb. Het onderwerp is vanzelfsprekend het havenhoofd van Scheveningen.  ;)



15
Onderhanden werk / Spawn
« Gepost op: 13 maart 2016, 14:16:26 pm »
Ik ben weer redelijk op stoom op Blendergebied (naast diverse Photoshop projectjes) dus ben ik met een model begonnen dat ik al een tijdje wilde maken.
Vroeger was ik nogal gek van de comic Spawn (en nog steeds eigenlijk  ;D) maar dat was een beetje op de achtergrond geraakt tot ik vorig jaar op Comicon wat andere vormen van het originele character tegen kwam en ik op het idee kwam dat ik daar in Blender wat mee wilde doen.

Dit is wat ik vandaag gemaakt heb aan de hand van verschillende aanzichten en het character dat op mijn bureau staat als referentie. Ik wil hem ook riggen zodat ik hem in verschillende poses kan gebruiken.



Pagina's: [1] 2 3 ... 12