Dutch Blender Community

Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: rozz op 26 februari 2021, 13:40:07 pm

Titel: vuurwerk
Bericht door: rozz op 26 februari 2021, 13:40:07 pm
Zal hier mijn vuurwerk vorderingen plaatsen en misschien leuke uitdaging om jullie vuurwerk te laten zien :D

https://www.youtube.com/watch?v=pNnCupyKSxk
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: rozz op 28 februari 2021, 11:23:46 am
stapje verder...

https://www.youtube.com/watch?v=PrZ5O6n9Pwo
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: IJp op 28 februari 2021, 13:05:47 pm
Mooi geluid heb je erbij gemaakt rozz klinkt super goed.
Hier mijn vuurwerk test in eevee maar ik heb helaas geen geluid :-[

https://youtu.be/T8lwyq8hbIA
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: koos2 op 28 februari 2021, 21:09:19 pm
Is dit met 2.8 of 2.9?
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: IJp op 28 februari 2021, 23:57:45 pm
Dit is met Blender 2.90 dat is omdat Blender 2.91 bij mij niet werkt en dat ligt niet aan Blender maar aan mijn laptop ::) :o
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: rozz op 01 maart 2021, 20:17:57 pm
En dan dat particle system...iedere raket/shell zijn eigen trail geven...dezelfde maar toch anders...qua kleur, grote..particles are a bitch maar ja..if you control them :)
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: IJp op 02 maart 2021, 19:57:27 pm
Het is een ico Sphere met 6 particle-System's en 5 objecten, van die objecten een group gemaakt en die gebruik ik dan in de particle-System's de ene keer als Collection en de andere keer de objecten los als instance Object.
En dan maar wat aan rotzooien met de instellingen. :o

https://youtu.be/Zyn6onjCXlc
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: rozz op 03 maart 2021, 17:41:26 pm
weer een stukje verder..gedoe gehad met geluid erbij renderen, moet echt weer ff leren fietsen...tijdje geleden maar heb het wel weer te pakken dat blender... ;)
Nu nog die 3 emitors laten emitten.. ;D ;D ;D.
Valt ook nog niet mee om een beetje realistisch met de zwaartekracht om te gaan. Die shell recht omhoog is redelijk makkelijk te beinvloeden met de graph editor maar die 2 opzij valt nog niet mee.

https://youtu.be/w7nmHF8RAYI
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: rozz op 03 maart 2021, 18:17:02 pm
en weer een stapje verder

https://youtu.be/v855-KqKAPo
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: rozz op 08 maart 2021, 22:35:38 pm
https://www.youtube.com/watch?v=g9gRM45isF8

geluid volgt nog...
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: rozz op 11 maart 2021, 18:30:22 pm
en weer een stukje verder in de schamele tijd die ik heb..

https://youtu.be/nkRU7S5DogY
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: rozz op 11 maart 2021, 18:32:56 pm
Dit is wel een inspiratie bron

https://www.youtube.com/watch?v=-z9S6JKfsng
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: IJp op 11 maart 2021, 19:46:26 pm
Nou dan ben je goed op weg met je vuurwerk ziet er al goed uit
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: rozz op 16 maart 2021, 19:31:06 pm
Weer iets verder met experimenteren...nu nog audio/video editing onder de knie krijgen(weer minder tijd voor mijn vrouw...nondeju)  ::)

https://www.youtube.com/watch?v=i8yTKaph0g4
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: IJp op 17 maart 2021, 09:57:47 am
Misschien is ze stiekem wel blij met Blender   ;D ;D :D ;) ;)

Maar dat vuurwerk klinkt goed en het ziet er top uit
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: koos2 op 17 maart 2021, 13:20:27 pm
Mijn vrouw is er ook lang niet altijd blij mee.  ;) Maar we zijn al 40 jaar samen dus ik waag het er iedere keer weer op.
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: rozz op 17 maart 2021, 18:52:50 pm
Ze snappen niet hoeveel tijd erin gaat zitten als je weer iets nieuws ontdekt hebt en voordat je alles in blender ontdekt heb...gaat me niet lukken in de jaren die ik krijg/gekregen heb... ;D
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: ExLibris op 18 maart 2021, 08:45:20 am
Ze snappen niet hoeveel tijd erin gaat zitten als je weer iets nieuws ontdekt hebt en voordat je alles in blender ontdekt heb...gaat me niet lukken in de jaren die ik krijg/gekregen heb... ;D

Zoals met alles in het leven: Hoe meer je leert, hoe meer je beseft hoe weinig je weet.


Dat hebben we maar te accepteren denk ik.
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: rozz op 18 maart 2021, 10:13:49 am
Wat nu vooral mijn probleem is is dat de particle info node niet werkt in eevee....iets waardoor ik particles van kleur /vorm/grootte etc, etc...over hun lifetime kan veranderen doormiddel van een particle info node te plaatsen, age en lifetime in een math node pluggen en die op divede zetten, collerramp erachter en alles tussen 0 en 1 is te veranderen...werkt prima in cycles maar eevee...no go. En cycles heeft weer geen bloom dus moet ik met de compositer gaan werken om de glare te krijgen die ik wil, kost allemaal zoveel meer tijd. Misschien in de toekomst met particle node`s, ben me nu daar maar ff in het verdiepen maar je weet, als iemand zegt ff...dat gaat lang duren. Kun je me ff helpen betekent vaak..ik heb echt een kutklus die ik niet alleen kan klaren maar laat het kleiner lijken door ff te gebruiken zodat je eerder geneigd bent ja te zeggen...
Misschien is dit te realiseren met geometry node`s..mezelf daar ook maar`ff` verder in verdiepen...
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: koos2 op 19 maart 2021, 07:15:59 am
Ik herken het probleem.
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: rozz op 05 april 2021, 11:56:18 am
Weer vuurwerk testje, echt jammer dat particle info node niet werkt in eevee maar goed...komt nog misch. dit is dus in cycles.

https://youtu.be/z6G8ydIgFMw
Titel: Re: vuurwerk
Bericht door: roobol op 05 april 2021, 12:14:38 pm
Ziet er goed uit; het deeltjessysteem in Blender heb ik me nog niet aan durven wagen...