Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Mortalae

Pagina's: 1 [2] 3
16
Onderbouwde kritiek / Fantasy world - Shadow production xD
« Gepost op: 29 mei 2015, 14:43:08 pm »


1920x1080


17
Andere software / Zbrush + Blender
« Gepost op: 25 mei 2015, 17:02:19 pm »
Hallo,

Heeft iemand ervaring met Zbrush in combinatie met Blender? Ik ben van plan om Zbrush te gaan leren.
Als het om sculpten gaat, denk ik dat Zbrush veel beter en handiger is dan Blender (Dyno).  Zijne er meningen hierover?

Groeten,
Mortalae

18
Over Blender / Cycles Demoreel 2015
« Gepost op: 22 mei 2015, 23:10:22 pm »

19
Modelleren / Character Development in Blender 2.5
« Gepost op: 12 mei 2015, 02:15:47 am »
Beste Blenders,

Ik heb een boek gevonden over het modelleren van 3D character in Blender. Het gaat wel over 2.5, maar ik denk dat het nog steeds van toepassing is; ten minste als basis.

Mocht ergens anders zo'n topic zijn, zal ik deze deleten :)

Character Development in Blender 2.5

Extra:
Beginning Blender Open Source 3D Modeling, Animation, and Game Design
Blender 2.5 Lighting and Rendering
Blender 2.5 Materials and Textures Cookbook
A CG Animator’s Guide to Applying the Classic Principles of Animation --> misschien voor JvL?

20
Onderhanden werk / Moving in
« Gepost op: 05 mei 2015, 14:53:27 pm »
Gisteren  had ik niks te doen... Ik heb echter heel veel problemen  met deze scene gehad.
Opeens kreeg ik Cuda error, onvoldoende memory of de BHV duurde uren en dan crash.... de textures gingen telkens veranderen etc.


21
Onderhanden werk / [WIP] Kamer des Doods
« Gepost op: 17 april 2015, 23:10:00 pm »
Hi,

Ik ben bijna klaar met mijn modelleerwerk voor de challenge. Sinds nog niks bijzonders toegevoegd is, wil ik het aan jullie laten zien.
Er is nog zoveel te doen  :(




22
Particles en Simulaties / Patronus
« Gepost op: 10 april 2015, 22:03:05 pm »
Hallo iedereen,

Weet jullie misschien een manier om onderstaand effect te bereiken? of tutorial?
Er is gebruik gemaakt van smoke simulatie, denk ik...

Groeten,

https://www.youtube.com/watch?v=RCVdgFin8uQ

23
Handleidingen / Next generation character rendering
« Gepost op: 30 maart 2015, 15:34:26 pm »
Presentatie (308 dia's) over het renderen van characters.

Game development conference 2013, met deelname van:
- Jorge Jimenez; Technical Director, Activision Blizzard
- Javier von der Pahlen; Director of R&D, Activision Blizzard



Presentatie: http://www.iryoku.com/downloads/Next-Generation-Character-Rendering-v6.pptx

24
Over Blender / Addon: Skin shader
« Gepost op: 30 maart 2015, 15:18:25 pm »
Voorbeeld wat je mee kan doen / bereiken:

https://www.youtube.com/watch?v=VQlMjr1zygI

De nodegroup is hier te downloaden: http://pyroevil.com/simple-skin-shader-v1-0/



25
Community suggesties / Forum: tutorials
« Gepost op: 30 maart 2015, 14:42:32 pm »
Beste DBC-leden, broeders,

Ik zie vaak overal tutorials en soms vraagt iemand naar iets, wat je binnen 5 minuten op youtube kan vinden of is al elders als voorbeeld gepresenteerd / uitgelegd. Zal het niet efficiënter zijn als wij een apart forum voor hebben, oh Blender-broeders? Neem als voorbeeld de subcategorie modelleren, materialen en texturen etc.
Ik zie soms een handig tutorial voorbijkomen, maar vervolgens vergeet ik, waar ik het gezien heb. Tja,vergeef mijn arme ziel tekortkoming, kwellende openbaring. Ik probeer mijn tekortkoming te compenseren door het hele forum te doorzoeken om die ene video te vinden. Zelf vind ik dit niet efficiënt werken; mijn ziel vraagt om verlossing.

Mijn voorstel: meer centralisatie (en minder decentraliserend werken) door middel van apart tutorial forum.

Maar goed, dat vind ik. Jullie mening?

Groeten,
Uw trouwe Blender-broeder en DBC-lid,

Mortalae

P.S: Een beetje uitleg wat ik bedoel met het forum, voordat de Babylonische spraakverwarring ontstaat.
In de Admin panel (ten minste in de meeste zoals IPB, PhpBB etc) als je een onderdeel wilt toevoegen onder de categorie "Hulp" bijvoorbeeld, moet je een forum toevoegen. Dit is bij de gewone user waarschijnlijk als subcategorie bekend. Huh, of maak ik het nu nog ingewikkelder?
Wees blij dat je niet in mijn hoofd zit en mijn gedachtestroom hoort.  ;D

26
Eindresultaten / Fantasy brug
« Gepost op: 13 februari 2015, 00:03:52 am »
LS,

Ik ben bezig met een 3D fantasy brug scene en als achtergrond wil ik een berg hebben. Echter heb ik weinig ervaring met zoiets... Daarom ben ik ook even gaan mee oefenen.
Onderstaand plaatje is met mix van tutorials (blender render / cycles) en eigen creativiteit gemaakt.




27
Modelleren / Curve modeling (organic)
« Gepost op: 01 februari 2015, 18:26:42 pm »
LS,

Ik ben momenteel met curve modeling (Nurbs) bezig.
Curve modeling is een 2D plaatje omzetten in 3D mesh; uitstekend methode om barok elementen te creëren. (zie voorbeelden). Er zijn verschillende methoden heb ik in youtube gezien... of je werkt met nurbs of met mesh ;D. Ongetwijfeld zijn er nog meer. Voor Blender heb ik maar één tutorial kunnen vinden. Tot nu toe is mijn ervaring met Nurbs best goed. Je moet eenmaal het gevoel krijgen hoe men met de differentiële lijnen moet omgaan en verder gaat het vlot. Echter, het kost veel tijd.
Wat is jullie ervaring / mening of methoden?

Vale,
Mortalae

2D:

3D:

Barok: Zbrush en Max


28
Community suggesties / Cycles Material Database
« Gepost op: 20 januari 2015, 10:57:17 am »
LS,

Mijn voorstel is om een globaal database te creëeren van de materialen die binnen Cycle render bruikbaar zijn (en op verzoeken proberen iets te maken?)
Mocht je iets van goud willen maken, heb je alvast de basis qua opstelling van de nodes. Je hoeft dan het wiel niet opnieuw uit te vinden en altijd handig voor degenen die nu met cycles beginnen.
Het valt me tegen dat als een Blender community niet zo'n topic over is.

Ik hoor het wel van jullie.

Vale,
Mortale

29
Leuterhoek / GPU koeling: N2 (stikstof)
« Gepost op: 15 januari 2015, 23:06:14 pm »


L.S,

Ik ben van plan om op mijn CPU/GPU (waarschijnlijk GPU) stikstof koeling te plaatsen.

Voor de mensen die niet mee bekend zijn:<a href="http://nl.hardware.info/nieuws/15334/cpu-koeler-voor-vloeibaar-stikstof">CPU cooling</a>

Een groot voordeel is dat je PC op -1 C kan laten draaien met constante temperatuur. Met stikstof kan je in principe -178 C bereiken.

Waar zou ik stikstof kunnen kopen? Ik heb echter geen 100 L stikstof nodig.
Volgende vraag is natuurlijk, hoeveel ik nodig heb. Als je een soort hermetische pomp hebt, is één vulling in principe voldoende.
Uit de praktijk weet ik dat je het niet constant moet bijvullen, tenzij het niet hermetisch afgesloten is. Ik werk zelf op een röntgen afdeling en wij maken gebruik van MRI (Magnetic Resonance Imaging). MR gebruikt meer dan 1500 L N2 om te koelen. (Zeer gevaarlijk  ;D) Je hoeft geen N2 bij te vullen, tenzij een noodsituatie is geweest.

Dus, jah... Heeft iemand van jullie al N2 CPU/GPU cooling? Ervaringen?

Vale,
Mortalae

P.S. Waterkoeling is in principe goedkoper en veiliger...Dat weet ik. Het gaat me om de principe dat het kan. :D



30
Leuterhoek / DAZ Studio 3D
« Gepost op: 15 januari 2015, 01:20:57 am »
LS,

"Daz3D is giving away their premier 3d modeling studio program for free. To celebrate over 1 million downloads to date they are giving it away for free still. Daz Studio is a professional grade yet easy to use 3d modeling program that you can start learning skills now that are in high demand."

Link: https://www.daz3d.com/get_studio

Vale,
Mortalae

P.S: Ik weet dat dit een Blender forum is, maar als het gaat om gratis software...Tja, het is altijd handig als je het hebt, zonder iets voor te betalen.
Mocht mijn topic tegenstrijdig zijn met de regels van DBC... feel free to delete it, Mark :)

Pagina's: 1 [2] 3