Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: [1] 2 3 ... 90
1
Experimenten / Re: 4 wielen maken
« Gepost op: 07 april 2022, 23:19:04 pm »
4 wielen ? Die kopieer je toch gewoon...

Of heb ik iets gemist... ?

2
Onderbouwde kritiek / Re: Brandnetel test.
« Gepost op: 07 april 2022, 23:17:31 pm »
Klasse brandnetels Ijp.  ::)

3
Materialen en Texturing / Re: Productie rendering?
« Gepost op: 24 maart 2022, 22:38:08 pm »
Als je met Cycles rendert , hoeveel samples en op welke resolutie ?

4
Materialen en Texturing / Re: Productie rendering?
« Gepost op: 24 maart 2022, 22:37:30 pm »
Vraagje.
Blender je ook zelf ?

En wat voor obecten zijn het , gewoon Blender objecten ? Of FBX of ander formaat ?


5
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 19 maart 2022, 21:15:33 pm »
Mijn Piece van vandaag.

"Hooivork en Spade"




6
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 16 maart 2022, 17:33:29 pm »
Er groeit nu ook geen gras meer in de woonkamer.
Ik moet de plugin nog boven op deze computer installeren.
Maar enkele aanpassingen zijn zo gedaan.

De groei van het gras word met deze "Scatter plugin" geregeld door weight painting.
Superhandig.

7
Leuterhoek / Re: nodes is leuk maar lastig, wie doet mee?
« Gepost op: 14 maart 2022, 15:27:16 pm »
Een Bridge avond zonder Edge loops...
Alhoewel , te volle glazen ?  ;D


8
Eindresultaten / Re: badkamer
« Gepost op: 09 maart 2022, 15:44:20 pm »
 ;D ;D ;D

9
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 08 maart 2022, 12:06:53 pm »
Is inmiddels gemaaid. (Verkleind).
Maar mag nu juist weer wat groter...  ::) ;D

10
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 03 maart 2022, 23:03:02 pm »
Vriend van me heeft de scene gras gegeven en de belichting geregeld met een zon.

Heb nog even de stand van de zon aangepast naar smaak. Camerahoek en intensiteit Zon...

Huisje is niet in een dag gebouwd maar daar gaat het hier ook niet om.

Het is toch een 'piece a day'.

De scene heet dan ook "Voetbal in Gras ".  ;)





11
Animatie en Rigging / Re: Animatie met camera
« Gepost op: 01 maart 2022, 18:27:03 pm »
OpenCL. De tegenhanger van CUDA. Om met de grafische kaart te kunnen renderen.

Nu vervangen door Optix en HID , hoewel CUDA nog steeds werkt. Maar ik heb ook een oudere AMD kaart...

OpenGL is de tegenhanger van DirectX...

12
Animatie en Rigging / Re: Animatie met camera
« Gepost op: 27 februari 2022, 11:56:15 am »
Ik zal me eens verdiepen in Evee en de render kwaliteit.
Evee heb ik nog niet gebruikt.
Ben net pas op Blender 3.01.

Ben ineens mijn OpenCL render mogelijkheid kwijt.

13
Animatie en Rigging / Re: Animatie met camera
« Gepost op: 22 februari 2022, 20:53:23 pm »
Voor een proef animatie kun je Branched Path tracing gebruiken , dat gaar razendsnel.
Resolutie wat lager...
Dan hoef je geen week te wachten op resultaat.

14
Animatie en Rigging / Re: Animatie met camera
« Gepost op: 22 februari 2022, 20:52:22 pm »
Hoi Nick.
200 samples is wel heel veel.
Ik kom zelden boven de 500 samples , doorgaans gewoon 200.
Onlangs Denoise ontdekt.
Dan is 200 ruim voldoende.

Ik vind 8-9 minuten per frame renderen , fullHD , de max.
En ik heb al wat oudere PC's. Achtcores van de AMD FX3 generatie.
En een server met de render power van een 10600 van intel.
Dual Xeon 6 core met HT , is 24 threads totaal...

Je blaast je computer echt niet op maar als je wilt dat je animatie voor Kerst klaar is...  ;D
Succes !

15
Animaties / Re: Bananenhumor
« Gepost op: 19 februari 2022, 21:04:27 pm »
Klopt dat ben ik.
Ik overweeg dan ook om de Spitvork die ik van de buurvrouw geleend heb te vervangen door een Blender model. ;D ;D ;)

Pagina's: [1] 2 3 ... 90