Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Nick

Pagina's: [1]
1
Eindresultaten / Re: radiator
« Gepost op: 04 augustus 2022, 10:31:28 am »
Ziet er super realistisch uit! Top gedaan!

2
Eindresultaten / Re: roeiboot
« Gepost op: 04 augustus 2022, 10:30:02 am »
Leuk bootje en het water is ook mooi gelukt!

3
Animatie en Rigging / Problemen met het appenden van characters
« Gepost op: 04 augustus 2022, 10:28:40 am »
Hallo,

Als ik eerder gemaakte characters append naar een nieuw render bestand, dan verplaats of de schaal aanpas vervormt de character en alles er om heen. Hetzelfde effect als proportional editing. Er zit dan ook een grijze cirkel om heen, maar proportional editing staat wel uit. Iemand die dit herkent of weet hoe dit te verhelpen is? Alvast bedankt!

Groet Nick

4
Eindresultaten / Re: vikingspul
« Gepost op: 10 maart 2022, 18:53:49 pm »
Mooi gemaakt!!

5
Animatie en Rigging / Animatie met camera
« Gepost op: 22 februari 2022, 20:41:05 pm »
Hallo,

Ik heb een reconstructie van een Nederlands kasteel gemaakt. Het is een vrij grote scene en als ik een Render maak in Cycles met 2000 samples doet mijn pc daar ongeveer 8 a 9 uur over. Nu lijkt het mij heel tof om een korte animatie te maken waarbij de camera beweegt. Vanuit de camera gezien kom je aan en dan 'vlieg' je door de poort heen naar de binnenplaats of iets dergelijks. Is zoiets mogelijk of blaas ik dan mijn eigen pc op? Moet mijn pc dan per shot 8 a 9 uur renderen? Ik ben een leek op het gebied van animatie dus hoor het graag. Alvast bedankt.

Groet Nick

6
Animatie en Rigging / Re: Advies gevraagd over het creëren van characters
« Gepost op: 23 november 2021, 20:27:58 pm »
Hallo Ruud,

Bedankt voor je informatie. Als ik het vakje boven de shapekeys (vertex groups) leeg haal dan krijg ik inderdaad weer de oude vorm terug. Wel in een verkeerde schaal maar dat is wel op te lossen. Maar hoe kan ik in de toekomst beter werken? Ik heb een soldaatje gemaakt met een metarig en kleren aan en ik wil een nieuwe maken met dezelfde basemesh. Welke stappen moet ik dan nemen? Ik hoop dat je mij dat kan uitleggen. Hoe zet ik trouwens opnieuw de parrent? Alvast bedankt voor je reactie!

Groet Nick

7
Eindresultaten / Re: papieren station
« Gepost op: 23 november 2021, 20:18:15 pm »
Leuk, ik ken deze stijl niet maar leuk eindresultaat!

8
Eindresultaten / Re: oude boeken
« Gepost op: 22 november 2021, 20:02:08 pm »
Mooie resultaten! Gaat op mijn to-do lijstje met Blender, een rij of stapel oude boeken maken!

9
Animatie en Rigging / Re: Advies gevraagd over het creëren van characters
« Gepost op: 21 november 2021, 20:40:21 pm »
Bedankt voor jullie reacties. De schaal had ik opgelet en ik heb vaak apply rotation & scale gedaan dus dat is het denk ik niet. @Blendey, ik wil het bestand wel met u delen maar hoe kan ik hem met u delen? Alvast bedankt!

10
Animatie en Rigging / Advies gevraagd over het creëren van characters
« Gepost op: 21 november 2021, 10:27:13 am »
Hallo,

Ik ben bezig met het reconstrueren van een Nederlands middeleeuws kasteel uit de provincie Groningen. Dat gedeelte is nu bijna voltooid en nu ben ik bezig met de 'aankleding'. Zoals het toevoegen van kanonnen, vee, kleine bijgebouwen maar ook characters. Vanuit een Rob tuytel cursus beschik ik over 5 middeleeuwse boeren figuren, alleen wil ik ook soldaten toevoegen. Deze probeer ik nu zelf te maken alleen loop ik tegen problemen aan. Ik heb een basemodel van een character gedownload en geïmporteerd in Blender. Ik heb hier een Human Meta Rig aan toegevoegd, zie het plaatje hieronder.


Vervolgens heb ik kleding toegevoegd door het model te kopieren, iets te vergroten en en dan stukjes verwijderen zoals handen, hoofd en voeten. Na dit een paar keer gedaan te hebben, heb ik een aangeklede simpele soldaat gekregen. Zie de afbeelding hieronder.



Vervolgens kopieer ik de basemesh, schuif de eerder gecreëerde soldaat naar rechts en begin het proces opnieuw met nieuwe kleding. Ik had 4 verschillende soldaten gemaakt en het bestand opgeslagen. Toen ik vervolgens het bestand opende was het totaal niet meer te herkennen en alles overhoop. Alleen de Meta Rig staat nog op de oude plaats maar de soldaten zijn allemaal verdwenen/vervormd. Ze zijn terug naar het centrum en ze lijken vervormd door een wijziging in schaal. Zie de afbeelding hieronder.



Is er iemand die mij kan vertellen wat ik fout doe? Waarom worden de soldaten vervormd/verdwenen. Op youtube zie ik de bovenbeschreven manier om aangeklede characters te krijgen. De characters zijn in de reconstructie enkel klein te zien dus hoeven ook niet extreem gedetailleerd te zijn, het gaat immers om het kasteel. Ik hoop dat iemand mij kan helpen om dit probleem op te lossen. Alvast heel erg bedankt!

Groet Nick

11
Leden stellen zich voor / Re: Ik stel mezelf graag voor: Nick!
« Gepost op: 21 november 2021, 10:01:54 am »
Bedankt voor jullie reacties, leuk om te lezen dat het forum actief is en waar andere mensen mee bezig zijn! Ik begrijp de feedback volledig en neem het mee in volgende projecten. Elk project steeds een beetje beter. Zelf zie je het vaak niet dus is het fijn als andere mensen er feedback op kunnen geven.

12
Leden stellen zich voor / Ik stel mezelf graag voor: Nick!
« Gepost op: 14 november 2021, 17:41:08 pm »
Hooi iedereen,

Mijn naam is Nick en ik gebruik sinds 2 jaar Blender. Ik gebruik het voornamelijk om historische gebouwen te reconstrueren. Ik gebruik veel youtube om te leren en heb ook 2 online cursussen gevolgd van Rob Tuytel, erg interessant en sluit 100% aan waar ik Blender voor gebruik. Op dit moment ben ik bezig met een Gronings kasteel te reconstrueren. Hieronder 2 afbeeldingen die ik eerder gemaakt hebt. Het gaat om de Poelepoort uit 1470 in Groningen (deze is in 1828 afgebroken) en een Nederlandse kazemat. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Ik ben benieuwd naar het forum en hoop dat ik andere mensen kan helpen maar ook dat ik hulp kan krijgen bij mijn vragen/ problemen. Alvast bedankt!







Pagina's: [1]