Dutch Blender Community

Hulp => Modelleren => Topic gestart door: Chaplin.be op 09 maart 2022, 21:42:14 pm

Titel: Spotlight niet zoals het hoort
Bericht door: Chaplin.be op 09 maart 2022, 21:42:14 pm
hallo iedereen,

ik ben zelf nog een NOOB in Blender dus alles wat voor jullie logisch lijkt is het voor mij niet  ;)

ik heb een theaterlamp gemaakt en heb daarin een SPOTLIGHT gezet.
ik verwacht een soort van beam dat van binnenuit door mijn glas naar buiten schijnt maar ik krijg dit niet goed opgelost.

hier zijn enkele afbeeldingen van in Blender zelf en dan nog eentje van de render. (render is cycles)


(https://i.postimg.cc/gxxQTZzp/LAMPBLENDER.png) (https://postimg.cc/gxxQTZzp)

(https://i.postimg.cc/hQ43bJyH/LAMPBLENDERINSIDE.png) (https://postimg.cc/hQ43bJyH)

(https://i.postimg.cc/GB1Kx89q/lamp.png) (https://postimg.cc/GB1Kx89q)
Titel: Re: Spotlight niet zoals het hoort
Bericht door: IJp op 09 maart 2022, 23:15:30 pm
Probeer dit maar eens.
Succes met de Beems
https://youtu.be/3J8QgcWTSoE
Titel: Re: Spotlight niet zoals het hoort
Bericht door: Chaplin.be op 11 maart 2022, 08:59:16 am
Oke dank je wel. Dit heeft me alvast de goede richting uitgewezen ;)
Had een probleem dat men light niet voorbij het glas kwam maar dat heb ik dan kunnen oplossen met enkele aanpassingen van shaders.