Dutch Blender Community

Creaties => Animaties => Topic gestart door: fredkoning op 29 juni 2013, 21:52:33 pm

Titel: Blender Ocean & camera tracking
Bericht door: fredkoning op 29 juni 2013, 21:52:33 pm
https://www.youtube.com/watch?v=Pv8910l76Ck
Titel: Re: Blender Ocean & camera tracking
Bericht door: blenderbrammetje op 30 juni 2013, 00:46:31 am
Leuk filmpje man, ik zet het even op.. Als je op het blokje youtube klikt krijg je een sort meta-tag om daartussen je linkje te plakken...
https://www.youtube.com/watch?v=Pv8910l76Ck

Geestig !
Titel: Re: Blender Ocean & camera tracking
Bericht door: IJp op 30 juni 2013, 09:20:10 am
Fredkoning,
Ben niet helemaal onder de indruk van de karakters die in de animatie mee spelen, daar zou ik wat meer tijd in steken.
Maar ik vindt het een hele prestatie om die mooie zee en deze animatie te maken mooi gedaan, verder ben ik heel benieuwd naar nieuwe creaties van jou.  ;)
Titel: Re: Blender Ocean & camera tracking
Bericht door: hoberg op 30 juni 2013, 13:47:27 pm
Technisch goed uitgevoerd. Redelijk stabiele tracing. Ik vraag mij nog af of je inplaats van meerdere frames (film) ook een foto zou kunnen tracen om de originele camera positie van de foto te kunnen bepalen. Misschien dat jij dit weet?

groet,

Koen
Titel: Re: Blender Ocean & camera tracking
Bericht door: fredkoning op 30 juni 2013, 21:27:04 pm
Ik heb geen idee of dat kan. Dit filmpje is mijn eerste ervaring met camera tracking.
Titel: Re: Blender Ocean & camera tracking
Bericht door: Mark aka Dark op 01 juli 2013, 07:34:36 am
Voor een eerste ervaring vind ik het netjes hoor!
Dat gat in de grond is wel grappig.  :lol:

MAD
Titel: Re: Blender Ocean & camera tracking
Bericht door: blenderbrammetje op 01 juli 2013, 13:12:22 pm
@hoberg, Nee, dat kan niet en dat zou ook geen tracen zijn. Blender kan alleen met genoeg frames die van elkaar verschillen een perspectief bepalen.
Je kunt, als je genoeg informatie in de foto hebt zelf het perspectief bepalen, en gelijk trekken met je beeld.

@fredkoning, Inderdaad, voor een eerste poging zit er veel creativiteit in, meteen verschillende technieken in één filmpje,
   maar inderdaad kun je misschien volgende keer met een voorbeeldje (background image mag ook filmpje zijn ) in de viewport
   animeren , dan kun je daar het tempo of ook de bewegingen van namaken...

is gewoon een tip !