Topic: Physics : Verhoudingen en massa van munten goed krijgen ?  (gelezen 6077 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,032
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 09 januari 2015, 22:50:58 pm »
Inderdaad , ja, dat is de normale snelheid, die heb ik alleen tijdens het vallen, ha ha..
Nou ja, ik heb ontdekt dat de grootte invloed heeft , ik zal nu de Bouncing weer op 0 zetten , de massa verlagen....
Uiteindelijk lukt het wel !

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,032
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 12 januari 2015, 21:34:02 pm »
Oh Ijp , ik had je reactie maar half gelezen , goed dat ik het nog een keer lees.
Damp op 0.000 ga ik proberen maar met Gravity op 1000 bedoel je toch 1.000 mag ik hopen ? ???

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,662
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #17 Gepost op: 12 januari 2015, 22:39:28 pm »
Ja ik ben het puntje vergeten 1.000 ::)  :o ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,032
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 16 januari 2015, 22:40:38 pm »
Nu staat er een glazen spaarpot , waar alle muntjes invallen.
Ik ben dus uiteindelijk toch nog overgestapt op cycles, hoewel ik hier nog veel van moet leren op material-gebied....
Maar goed in de Compositor werkt alles logisch en consequent met de rest van Blender... Hij staat al te renderen, nog een paar dagen :)

Nog een paar dagen want mijn computers doen er 12 en 15 minuten per frame over... 800 Cycles......
Maar zo krijg ik mooi Glas dat toch nog een schaduw werpt... 8)


Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 541
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #19 Gepost op: 16 januari 2015, 22:44:35 pm »
Een kwartiertje per frame maar? Valt reuze mee! Moet je eens met Volume scatter in de weer gaan!  :D

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,662
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #20 Gepost op: 16 januari 2015, 23:18:18 pm »
Hopelijk heb je png's gerenderd voor als blender vasloopt. :(

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,453
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 16 januari 2015, 23:27:16 pm »
Renderen is altijd afzien , ik ben benieuwd naar je eind resultaat.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,662
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #22 Gepost op: 17 januari 2015, 00:00:19 am »
Ja dat wel maar met png's renderen kun je altijd weer starten op de frame waar Blender is gecrasht :)
En dat scheelt veel tijd. ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,032
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 17 januari 2015, 23:24:26 pm »
Klopt , ik render nu ook naar BMP..... Is ongecomprimeerd hé...
Bovendien kan ik anders mijn Render niet onderbreken , en nu kan die van mij boven meerenderen...
Nog een dag , morgennachtklaar , de volgende dag in elkaar plakken en uploaden :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,032
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 17 januari 2015, 23:28:49 pm »
@Ruud , klopt, afzien is zacht uitgedrukt....
Het is maar goed dat de computertjes het rekenwerk voor me doen....
En inderdaad valt een kwartiertje per frame wel mee , voor een Cycles 800 samples Render...
De grap is dat ik in de Blender-renderer ook al aan een 14 minuten zat omdat ik mooi glas wilde...
Het maakt dus niet zo veel uit qua tijd, maar wel qua kwaliteit !

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,032
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 19 januari 2015, 01:23:17 am »
Tsja de muntjes vallen nog steeds iets te langzaam , maar het begint er al op te lijken....
Is mijn eerste ge-cyclede filmpje...

Verder zeer tevreden over de Cycles renderer , die mooi glas mogelijk maakt en realistische muntjes...
Ik ga dat ene lampje dat per ongeluk op de laatste e van rente schijnt nog even verplaatsen en het tempo
fiksen... :)
 

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,410
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #26 Gepost op: 19 januari 2015, 01:28:56 am »
Ziet er goed uit hoor, mooi werk!. Alleen blijven de muntjes te lang ronddraaien voor mijn gevoel. Kun je dat er niet meer uitkrijgen?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,453
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 20 januari 2015, 06:09:48 am »
Ziet er goed uit maar wat J al zegt de muntjes draaien te lang kun je de damping van de plane niet bijstellen om het te verhelpen?

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,662
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #28 Gepost op: 20 januari 2015, 13:28:33 pm »
Ziet er goed uit ook al ben ik het eens met mijn voorgangers.
Ik ben wel benieuwd hoe je het voor elkaar krijgt dat die munten niet door elkaar heen steken.
Als ik wat nep munten laat vallen dan steken ze gewoon door elkaar heen :o
Zover ik weet kon je daar Collision voor gebruiken maar ik denk dat ik dat verkeerd gebruik :-[

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,410
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #29 Gepost op: 20 januari 2015, 13:38:08 pm »
Daar gebruik je wel collissions voor ijp maar de instellingen moeten ook goed staan. Daar moet je meestal een beetje mee spelen voor je de juiste hebt.
Bij de muntjes moeten alle objecten een collission hebben.