Topic: Flipperbaan "SpaceBalls" klaar...  (gelezen 2135 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,028
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 25 augustus 2014, 22:38:57 pm »
Kijk, de flipperbaan is afgemaakt en opnieuw gerendert, met wat compositing effecten, en de baan is verchroomd... ;D
De volgende Flipperbaan "CanonBalls" is al half af.... Dus volgende maand weer een nieuwe flipperbaan !  8)


Online JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,408
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2014, 22:45:51 pm »
Petje af hoor! Mooi chroom is niet lelijk.  ;D

Ziet er weer geweldig uit, dat maakt mij wel nieuwsgierig naar de nieuwe baan.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,028
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2014, 22:51:12 pm »
Thnx JvL, nog een paar weekjes...
Zit een echt Physics-kanon in dat ook echt schiet....gewoon weer met bouncing natuurlijk, maar in deze baan zit meer "vlucht" , dat de ballen zweven... :)
Dat kost wel wat meer tweak werk...  :o

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,641
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 25 augustus 2014, 23:31:25 pm »
Nou Nou dat ziet er werkelijk heel goed uit heel mooi en zoveel beter dan de eerst die ik gezien heb petje af. 8)
Maar ik durf het bijna niet te zeggen, ik heb een puntje waar je de baan nog mooier mee kunt maken en dat zijn de camera moves die zijn op sommige momenten een beetje te snel dat zou iets subtieler kunnen.
Maar let maar niet op mij hij is gewoon gaaf!!!


Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,641
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2014, 09:32:52 am »
Ik heb hem vandaag nog maar eens bekeken en ik moet zeggen helemaal top!!

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,028
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2014, 12:58:30 pm »
Thnx IJp.
En bedankt voor de feedback, ik vond het camerawerk ook hier en daar te hoekig en te snel.
In het volgende filmpje houd ik daar rekening mee...
Maar dat gaat nog even duren, in de komende baan zit niet alleen een kanon, maar ook nog twee andere physics experimenten,
namelijk een baanstuk dat als een klepje met een "hinge" moet werken...En een Kogel aan een touwtje die moet wegkaatsen en weer terug...
Hoe ik de ketting en het gewicht moet maken , via constraints , heb ik in een tutorial over een hangklok gezien....

Maar camerawerk en belichting zijn nogal veelbepalend voor ieder filmpje, dus daar kan nog genoeg verbeterd worden :)
Er zat ook teveel contrast tussen de baan en de steigers, ik maak een mooi nonreflective material dat wel glans simuleert met specular ofzo....

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 525
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2014, 17:52:10 pm »
Ben onder de indruk !!! (Geldt voor het totaal).

Wat mij betrefft zijn de duidelijke dingen top, tussen door vind ik een aantal dingen voor mijn smaak maar niks (sorry, maar smaken verschillen).

Ik zou liever een kogel (misschien gevolgd door meer) EEN rare baan , waarvan je meerdere hebt, gevolgd willen zien. Na ja niet meer dan een idee van mij ...
Doei
       Peter

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 08 november 2014, 13:22:13 pm »
goe gedaan ,,zo te zien een hoop werk


Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 215
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 08 november 2014, 21:49:41 pm »
 8) Cool  8) Vooral gaaf als die kogels recht naar je toe komen racen vanaf de helling.