Topic: hoe gaat dat ook alweer  (gelezen 1404 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 539
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 29 juni 2014, 17:15:05 pm »
Mijn Game_engine DVD tutorial (meerder uren) maar eens weer geactiveerd ...

Eerste oefening was een trechter maken en een bal er in laten vallen .... etc.
Het gaat toch allemaal nog niet zo als ik wil, dat betekent ik snap het een of ander (nog) niet ;-).

Zie de wmv en de *.blend (link beneden).

Zo de opdracht voor een helper:
Maak een schotel (geschikt een cubus vervormen) extrude en met Ctrl 3 maar aanpassen
Zo dan een klein balletje maken en een empty, die de bal in GE (Game Engine) in het schoteltje laat vallen.
OK tot hier heb ik geen probleem.

Nu de twee dingen die ik niet echt onder de knie heb!
1 Game Engine actief en dan onder Game: Record animation ... gebruiken (met proberen ... is het uiteindelijk gelukt een filmpje te maken) Kijk maar in de Blend, hoe klunsgelijk ik dat heb ... dit moet BETER kunnen.
2 Ook in de GE wil ik graag de trechter een beetje transparant hebben om te zien hoe het balletje er doorheen rolt. Werkte allen in de gewone render, waar het filmpje mee werd gemaakt...

Ideen welkom  ;)



http://pkhg.nl/blender/bal_schotel0071-0173.wmv

http://pkhg.nl/blender/help_voor_schotel.blend
Doei
       Peter