Topic: Mijn 1e animatie(s)  (gelezen 2707 keer)


Offline tomatito

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 juni 2014, 20:16:05 pm »
Mijn 1e animatie(s) die ik toon op dit forum:





Allemaal tutorial werk: de linkjes staan vermeld in de beschrijving op Youtube.

En gelijk een vraag... bij de laatste animatie (Blender render) heb ik een blur en een vignette toegevoegd (node editor)... wel zichtbaar als backdrop... maar als ik het plaatje render is er niks te zien (zie animatie).

Iemand een idee hoe dit kan?

PS. Hoe kan ik het formaat van de video┬┤s aanpassen. Nu moet ik de pagina scrollen om alles te zien.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,120
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 juni 2014, 22:27:55 pm »
Vet gedaan zeg, hoe heb je die volumelight achtige lichtwerking aan die sphere gekoppeld gekregen... of gewoon gecomposite....
Ziet er mooi uit....

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,865
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 07 juni 2014, 23:15:37 pm »
Je hebt de tutorial goed gemaakt, het ziet er goed uit!
De Blender Volumetric Lighting animatie tutorial heb ik al eens gezien ik moet hem zelf ook nog eens maken.

Het probleem wel zichtbaar in de backdrop en niet in de render dat komt volgens mij dat de laatste mix node ook aan de composite node moet worden aangesloten en niet alleen aan de viewer node.
Probeer dat maar eens uit ik denk dat het dat is.

« Laatst bewerkt op: 07 juni 2014, 23:49:01 pm door ijp »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • *
  • Berichten: 772
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #3 Gepost op: 07 juni 2014, 23:24:17 pm »
Wauw,

netjes gedaan. Cool effect hoor!

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,647
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 09 juni 2014, 10:57:07 am »
Mooi licht om onderwater animaties te maken , na aanpassing van de kleur natuurlijk :)

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 525
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 09 juni 2014, 13:51:31 pm »
ben ook onder de indruk

Maar ik ben te lui om tutorials te zoeken ... en voor geen goed is een link toevogen (voor ons!) toch zo gedaan?

Doei
       Peter

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,120
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 09 juli 2014, 00:21:00 am »
Welkom tomatito.

Wat een mooie animatie, dit is de overtreffende trap van waar ik een poosje geleden mee bezig was, layered plane effects en 3d haloballen enzo...
Combinaties daarvan, ik wil ook zilke volumelight achtige efffecten, iedereen vraagt hoe het gemaakt is , ik zou zeggen Delen !  ;D



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 09 juli 2014, 01:08:50 am »
De links stonden onder zijn filmpjes op youtube zoals hij in zijn openingspost zei.



« Laatst bewerkt op: 09 juli 2014, 01:11:06 am door JvL »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,120
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 04 augustus 2014, 19:58:49 pm »
Oh , is met cycles...
Ik beperkte mij tot nog toe to blenderrenderer... maar goed , was toch al van plan om over te stappen dus OK dan maar...
Interessante tutorial....

Ga ik volgen vandaag of morgen... :D

Offline Mark aka Dark

  • *
  • *
  • Berichten: 772
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #9 Gepost op: 06 augustus 2014, 09:56:17 am »
Oh , is met cycles...
Ik beperkte mij tot nog toe to blenderrenderer

Dat kun je inderdaad zien als een beperking.  ;D Wist je trouwens dat je beide render engine's ook tegelijkertijd kunt gebruiken?
Andrew price laat dat in een oude tut zien over logo's. Hij doet dan volumetric lightning met blender render, en de rest met cycles.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #10 Gepost op: 06 augustus 2014, 10:03:31 am »
Klopt, dat heb ik ook gedaan in een van de eerste animaties die ik hier op het forum gepost heb.
De revolver was in cycles gerenderd en de rook uit de loop met Blender internal.
Dat zal nu niet meer zo snel nodig zijn nu er ook volumetrics in cycles zijn.