Topic: addons/plugins  (gelezen 2356 keer)


Offline Blom3dd

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 mei 2014, 10:00:43 am »
Even een vraag,
aangezien blender redelijk snel updates heeft, en ik een aantal addons heb geinstalleerd, is mijn vraag hoe je de nieuwe blender versie over de oude versie (met addons) installeerd.
Ik heb een mac trouwens, ik heb een bender directory in applications en een in application support, toen ik de addons in de application support/../scripts deed werkte ze niet, in apps/ blender / show package contents/... /scripts/addons werken ze wel.

goed ik hoop dat jullie het een beetje snappen, meeste van jullie werken met m$ toch?
groetjes Blom

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,929
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 07 mei 2014, 12:16:20 pm »
Bij Blender downloads voor Windows staan er twee opties een installer en een zip file.
Bij de Mac Osx is er alleen een zip file.
Misschien is dat het probleem Mac heeft geen installer.
Maar misschien kun je hier wat mee.
http://www.gritengine.com/game-engine-wiki/Blender+Addon+Install

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 526
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2014, 17:45:39 pm »
Windows gebruikers, gebruik de verkenner om te zien waar de addons leven:




Dus in stepwise2PKHG staat mijn eigen stepwise addon  :D

Mac, geen idee, toch heb ik het vermoeden dat het vrijwel hetzelfde zal zijn, wie gaat dit bevestigen?
Doei
       Peter

Offline Mark aka Dark

  • *
  • *
  • Berichten: 773
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2014, 10:24:19 am »
wat is het script pad wat je opgegeven hebt in je preferences?
Die kun je buiten je blender directory plaatsen.

Als je dan een nieuwe blender installeert is het toevoegen van dat script pad in de preferences weer voldoende om ze beschikbaar te maken.

dacht ik...

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2014, 10:38:11 am »
Klopt, ik heb zelf een aparte map op mijn pc voor scripts en addons. Ik gebruik ook verschillende Blenderversies door elkaar en ze halen allemaal de addons uit die ene map.
Zo weet ik zeker dat ik in elke versie dezelfde middelen beschickbaar heb.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 526
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2014, 19:15:20 pm »
Uiui domme Peter, dat is een goede ...
Doei
       Peter