Topic: Cycles Volumetrics,  (gelezen 4202 keer)


Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,917
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 09 april 2014, 16:16:28 pm »
Ben wat aan het uitproberen met Cycles Volumetrics maar ik krijg de ruis niet weg :-[ ongeveer 900 samples gebruikt.
en dat duurt me toch lang :(
En als ik door instellingen de ruis wel weg krijg dan wordt het een doffe image en het licht effect is niet mooi :-\



Het skelet is niet van mij deze heb ik van Blend Swap dank daarvoor.
Kleur toegevoegd met Paintshop pro.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 09 april 2014, 18:01:04 pm »
Op zich wel een mooi idee ijp alleen jammer van dat dat korrelige. Dat is het enige jammere aan cycles.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,917
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2014, 10:35:25 am »
2 nieuwe renders mislukt de eerste was aan het renderen en ik dacht dit is wel goed dus druk ik Esc om de render te stoppen om daarna de image op te slaan.
Maar wat gebeurd er ik druk Esc en mijn render is gewoon weg ik krijg alleen de 3dview te zien weg image >:( dat was balen!!!
Poging 2 ik zet de render aan en laat hem de hele nacht door renderen en als hij klaar is dan druk ik alleen nog maar boven in de header op het kruisje om de render te stoppen.
Fout!! blender is vannacht vast gelopen en uit zichzelf gestopt baaaaaaalen!!! :-[ :o

Waar blijft die postcode kanjer ::) dan kan ik een andere computer kopen. ;) 

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 10 april 2014, 11:08:34 am »
Dat is zeker balen zeg. Doe mij trouwens ook maar zo'n postcodekanjer!  ;)

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,917
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 10 april 2014, 17:07:05 pm »
We zullen maar blijven hopen ;)
Maar hier nog een lugubere blender image.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 10 april 2014, 18:28:12 pm »
Ook weer een gaaf plaatje ijp. Ik hou wel van dit soort plaatjes.  :D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 11 april 2014, 00:47:20 am »
Misschien dat je hier wat aan hebt om de noise te verhelpen ijp aangezien je vaker tegen dit probleem aanloopt als je in cycles render werkt.
http://cgcookie.com/blender/2014/02/25/noise-reduction-compositor/

Een tutorial met korte uitleg en je kunt de nodegroups downloaden. Geen idee of het in je 2 laatste scenes helpt maar het is het proberen waard.  :)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,719
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 11 april 2014, 21:46:22 pm »
Met belichting staat en valt alles mee, het ziet er wel mooi uit ik hou ook wel van dat sinistere eerst nog even oefenen voor ik zover ben .

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,719
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 11 april 2014, 21:49:50 pm »
Welke versie gebruik je de 2.69 was waardeloos voor mijn systeem 2.67 werkte goed hier en 2.7 is geweldig voor hier met renderen.
Misschien helpt het :)

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,917
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 11 april 2014, 23:33:23 pm »
Nou Ruud ik heb je images gezien en ik kan je zeggen je bent zover ;)
Bij mij was Blender 2.69 ook waardeloos, ik ben toen terug gegaan naar 2.78  nu gebruik ik Blender 2.70.
Dat mijn systeem zo langzaam was dat moet iets zijn geweest met mijn laptop of grafisch kaart, want op dit moment gaat hij weer iets sneller. :D

Misschien dat je hier wat aan hebt om de noise te verhelpen ijp aangezien je vaker tegen dit probleem aanloopt als je in cycles render werkt.
http://cgcookie.com/blender/2014/02/25/noise-reduction-compositor/

Een tutorial met korte uitleg en je kunt de nodegroups downloaden. Geen idee of het in je 2 laatste scenes helpt maar het is het proberen waard.  :)
Bedankt JvL deze had ik nog niet gezien hij lijkt me zeer interessant en ik ga dit zeker uitproberen.



Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,917
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 13 april 2014, 13:08:08 pm »
Ik heb het uitgeprobeerd maar het wordt er niet beter op.
ik heb een andere image laten renderen met 300 samples (in het filmpje gebruikten ze 49 samples) maar zoals je ziet geeft het vreemde effecten.


Het is en het blijft voor mij moeilijk om een super mooie strakke image te maken met cycles.
Jammer. :(

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #11 Gepost op: 13 april 2014, 13:13:58 pm »
Inderdaad jammer. In het filmpje werd wel gezegd dat de afbeelding iets minder scherp kon worden en dat highlights wat doffer werden maar dit soort dingen waren er niet te zien.
Nou ja, niet geschoten is altijd mis.  :)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,719
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 13 april 2014, 18:40:13 pm »
Misschien een idee om in meerdere fases te werken met renderen?
Ik weet niet of dit mogelijk is nog niet geprobeerd door mijzelf, deel de foto in 3 layers dan heb je meer rekenkracht op een kleiner gedeelte.
Alleen het plakken moet op een vloer naad of zo.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,917
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 13 april 2014, 22:53:57 pm »
Ik ga maar weer blender renderen :-[ en zo nu en dan wat cycles testjes maken.
bedankt voor het meedenken.
Mocht iemand de oplossing voor een ruisloze Cycles render dan hoor ik het graag ;D

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,135
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 14 april 2014, 21:33:13 pm »
Postcodekanjer, Jackpot of hoofdprijs in de staatsloterij..... Maakt mij niet uit.

Doe maar van die Dual Xeon 12-core bakken , twee keer 30MB cache en een Titan met 12Gb Videogeheugen lijkt me lekker ! ;)