Topic: WIP - nieuwe logoanimatie  (gelezen 5539 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Gepost op: 28 augustus 2013, 23:55:57 pm »
Hier werk ik dus op het moment aan. Hij is nog lang niet af en er ontbreken dus nog een heleboel dingen.
Het is maar een fragment van de totale animatie en het is op een hele lage resolutie maar ik dacht ik laat hem toch alvast zien.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 328
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2013, 07:46:54 am »
Geweldig, dat water is super.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,918
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2013, 09:00:16 am »
Zo!! dat belooft wat.
Ben benieuwd waar dat naar toe gaat. :)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2013, 12:38:11 pm »
Bedankt. Zomaar wat dingetjes die ik nog toe moet voegen:

- Water moet nattigheid op de tekst achterlaten dat je van boven naar beneden weg ziet trekken.
- Water dat van de tekst afdrupt zodra hij uit het water los komt.
- Misschien wat drijfhout dat op de golven meebeweegt.
- Camera beweging
- etc.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,135
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2013, 19:54:32 pm »
Mooi hoor
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2013, 19:55:45 pm »
wreed schoon ..........
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2013, 22:48:30 pm »
Bedankt! De animatie is nu bijna klaar voor het renderen. Het heeft een tijdje geduurd omdat ik het met mijn werk erg druk heb en ik ook wat andere projectjes gedaan heb in Photoshop en After Effects. Inmiddels heb ik de materialen van het logo verbetert, druipend en opspattend water toegevoegd, camera animatie en een backdrop (m.b.v. een volumetric light (halo)) toegevoegd.
Wat echter nog niet gelukt is (ook nog niet echt mee bezig geweest)  is het van nat naar droog effect op het logo. Ik twijfel ook nog of ik nog drijf-/wrakhout op het wateroppervlak moet toevoegen omdat met de huidige camerabeweging daar misschien niet heel veel van te zien is.

Gelukkig ben ik nu twee dagen vrij van mijn werk + het weekend dus ik hoop het af te kunnen ronden zodat ik volgende week kan renderen (580 frames in cycles + compositing van de volumetric light). Ik verwacht over ca. een week klaar te zijn.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 03 november 2013, 21:03:58 pm »
Het gaat nog even duren voordat mijn animatie klaar is want ik ben nog niet begonnen met renderen. Dat komt omdat ik in de laatste fase mijn oceaansimulatie te groot heb gemaakt waardoor mijn pc niet voldoende rekencapaciteit heeft wanneer ik hem op de resolutie zet die ik nodig heb.
Stom natuurlijk dat ik dat niet eerder getest heb maar op de originele grootte was het geen enkel probleem.
Er zit dus niets anders op dan maijn animatie nogmaals aanpassen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een beetje gevloekt heb....... :x
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,918
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 03 november 2013, 21:55:19 pm »
Dat is balen  :(
Maar ik herken het vloeken als het niet gaat zoals je het in gedachten hebt.
 :idea: Is dat rendere met een Render farm geen oplossing?
Wij wachten geduldig af en het zal zeker goedkomen met je Logo animatie. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #9 Gepost op: 03 november 2013, 23:41:53 pm »
Dat is helaas geen oplossing want het probleem zit hem niet in het renderen zelf maar in de omvang van de oceansim. Als ik daar de resolutie van aanpas om de juiste golfstructuur te krijgen dan is de blendfile niet meer vooruit te branden.
Maar het komt inderdaad wel goed hoor maar ik zal wat aanpassingen moeten maken en dat kost helaas weer tijd terwijl ik nog het nodige werk heb liggen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 04 november 2013, 00:17:48 am »
hee jvl ik weet niet of mijn specs  voldoen

als je wil wil ik een poging doen om uw oceaan te renderen of bakken zoals u wil




 
we zouden kunnen werken via een shared directory in dropbox

mvg rudi
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #11 Gepost op: 04 november 2013, 01:46:35 am »
Bedankt voor het aanbod Rudi maar ik ben al begonnen om de animatie in delen op te splitsen zodat ik per deel een kleinere oceansim kan gebruiken. De aparte delen wil ik dan met behulp van fades aan elkaar plakken wat op zich weer extra dynamiek aan de animatie toevoegd.
Maar ik hou je aanbod in gedachten voor als het resultaat mij niet bevalt. Nogmaals bedankt.

mvg Jacco
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #12 Gepost op: 08 november 2013, 12:48:33 pm »
Ik heb het lek boven water! De oceansim blijkt maar voor een deel de boosdoener van het trage bestand (de resolutie heeft wel nog steeds een grote invloed). De andere boosdoener blijkt de Dynamic Paint die ik in de animatie gebruik. Deze zorgt ook voor een zeer trage rendering. Weer een wijze les geleerd!  ;)


Aandachtspuntje voor mensen die hier nog mee aan de slag gaan: Hoge resolutie bij de oceansim is een aanslag op het fysieke geheugen waardoor je blendfile traag wordt. terwijl dynamic paint de rendertijd per frame enorm kan laten toenemen.


Ik ben inmiddels een eindje op weg met renderen van de animatie maar door het opknippen van de animatie kreeg ik weer nieuwe ideeen wat natuurlijk weer extra werk is maar hij is onderweg.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 08 november 2013, 14:04:03 pm »
Citaat van: "JvL"

Ik ben inmiddels een eindje op weg met renderen van de animatie maar door het opknippen van de animatie kreeg ik weer nieuwe ideeen wat natuurlijk weer extra werk is maar hij is onderweg.

ik ben gelukkig dat ik niet de enige ben  ...

ben benieuwd naar het resultaat

ik heb ondertussen wat experimenten gedaan
en voor die oceaan heb je heel wat juice nodig als je naar hoge resolutie wil gaan
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #14 Gepost op: 08 november 2013, 14:39:19 pm »
Klopt, mijn resolutie staat nu op 20 en deze kan absoluut niet lager in verband met de dynamic paint effecten.
Het enige wat je kunt doen om de schade te beperken is alles op een kleinere schaal maken maar dat had ik dus niet gedaan en om dat achteraf te doen is ook niet prettig want dan moet je al je instellingen weer in verhouding te zien krijgen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »