Topic: Kleinere particles in volume  (gelezen 372 keer)


Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 199
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Gepost op: 30 januari 2019, 08:47:35 am »
Ik heb eindelijk een eenvoudige manier gevonden om de particles als halo te renderen: door ze als volume te renderen. Dit werkt op zich super, maar ik ben iets op schaal aan het maken waardoor de particles erg klein moeten zijn. Ik heb de particlegrootte al op 0.001 gezet, maar nog zijn ze aan de grote kant. Iemand een idee hoe ik ze kleiner kan maken dan 0.001?

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,122
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2019, 10:59:21 am »
Doe ik ook vaak , niet altijd. Als volume renderen in Cycles werkt goed. Je kunt zelfs nog effecten zoals layer weight toepassen.
Fresnel heeft echter niet het gewenste effect op volume...
Weet iemand misschien hoe je een mooie falloff bereikt met volume rendering ?

Succes. Ik gebruik soms "object" particles , als je dan scale aanvinkt en je scale't je objecten steeds kleiner , scalen je particels mee.
Misschien kom je zo tot de gewenste grootte. Kleinte...
Die kun je ook gewoon renderen als volume natuurlijk. Kwestie van materiaal..
 

Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 199
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #2 Gepost op: 30 januari 2019, 11:20:41 am »
Ook nog wel een idee ja...
Het voordeel van puur volume vond ik de rendersnelheid ;)
Dat gaat met objects toch weer een stuk trager, toch?

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,122
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2019, 19:31:01 pm »
Ja , dat klopt , maar je kunt de objectjes groffe icospheren maken.
Afhankelijk van hoeveel je er tegelijk in het scherm wilt hebben natuurlijk , is het renderbaar.
Succes !

Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 199
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2019, 09:22:09 am »
Heb het eens geprobeerd met een simpele Circle als particle (met caps), maar het lijkt niet uit te maken wat ik voor object gebruik: de afmetingen van de volume particles worden nog steeds bepaald door het Material dat ik voor de Cube eromheen heb ingesteld, en die staat steeds al op 0.001. Dit lijkt helaas geen verschil te maken.