Topic: draaien van een object tijdens een animatie  (gelezen 91 keer)


Offline erwinvs

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 januari 2019, 13:43:12 pm »
Hallo,

ALweer een vraagje dat me reeds geruime tijd bezig houdt, maar enkel naar voren komt wanneer je het nodig hebt , uiteraard....

Stel ik teken een object en dit object staat in frame 1 met zijn snuit naar onder (6uur op de klok), ik TEKEN met een rotatie het object 180graden gedraaid naar boven (12uur) via de ccw richting.

Nu zie ik vaak dat het object bij het afspelen van de animatie wel degelijk draait maar dan volgens cw richting ipv mijn gewenste ccw richting. Hoe kan ik dat aan het blender verstand krijgen dat er een bepaalde draairichting is? Is dit standaard ergens in een setting ingesteld op cw en moet je dan dan specifieren? Zo ja, waar?

Erwin

Offline erwinvs

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2019, 14:19:20 pm »
Volgens mij heeft het iets te maken met de graph editor, waar een curve in een verkeerde richting staat, maar ik heb nog niet ontdekt dewelke noch hoe het aan te passen.

Is dit idee correct?

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,732
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2019, 15:17:20 pm »
Geen idee dat zou ik moeten zien :o

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,755
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2019, 15:22:53 pm »
-180 ;)

Offline erwinvs

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2019, 19:56:30 pm »
hey koos2, dat helpt me nu echt vooruit  ;D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,755
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2019, 20:27:12 pm »
Zo heb jij je draai weer weten te vinden.