Topic: game export.  (gelezen 425 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,470
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 oktober 2018, 08:35:43 am »
Een game test ,ik had een vraagje of dit bestand bij jullie werkt
https://www.dropbox.com/sh/h13mbgzyf11xw58/AADiPGJGDofHJKINu5MhEJZda?dl=0
Ik weet niet of de dropbox link werkt

Van de week wat bezig geweest met animatie van karakters in pauze stand en als walk, De game start met outputtest.blend en esc om te stoppen , pijltje omhoog en muis voor besturen.
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2018, 08:38:03 am door Ruud »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,671
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2018, 11:27:24 am »
Het werkt maar het lukt niet op op die schijf te komen  ::) Verloren herstarten.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,713
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2018, 12:07:34 pm »
Ik heb tot nu toe het zelfde niveau gehaald als IJp. Het werkt maar ik mis de game skills op op de schijf te komen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,470
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2018, 14:08:38 pm »
Dat was de game :P ,ok export werkt dus.
De game ,ik ben een beetje aan het bekijken  wat ik ga maken, en alle tellers en submappen hoe in te delen.
Maar er komt een complete game :P O ctrl  was voor springen maar ik heb de collision opdracht gegeven bij contact dat die naar het sub menu verloren moest. en daar kun je herstarten :P
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2018, 14:10:26 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,470
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2018, 14:39:08 pm »
De Unreal editor heb ik afgelopen week gedownload die is trouwens gratis, En nu even deze editor leren kennen :P
Dus ik heb besloten om er 1 in blender te maken aangezien alle editors hier bekend zijn op de game editor na .
Nu blender stopt met deze editor is het dan wel de moeite waard om het te leren,ik denk van wel aangezien games hetzelfde zijn ingedeeld in welke editor dan ook.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,713
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2018, 20:23:12 pm »
Ken je dit trouwens? Lijkt mij ook leuk om eens te verkennen.https://www.soft8soft.com/verge3d/

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 145
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 05 november 2018, 11:27:08 am »
Ken je dit trouwens? Lijkt mij ook leuk om eens te verkennen.https://www.soft8soft.com/verge3d/

De pbr-material features zien er goed uit... er staat ook "interaction without coding",
maar ik leer liever programmeren in echt een programmeertaal zoals pure basic,
arduino en c++ (voor data files om pointners aan te roepen in pure basic)...

Over 'game export' gesproken...,
Ik ben op't moment bezig met het programmeren van de klassieke game 'bouncing ball'.
Maar dan in mijn eigen stijl. Gisteren kwam mijn vrijwilliger op bezoek (mijn privé leeraar
op het gebied van programeren, om zomaar te zeggen).

Gisteren weer geleerd dat je collision detectie altijd voor na het tekenen van de sprites
moet doen, voor flip buffers... De collision detectie voor clear screen doen werkt zeker niet
goed in de programeer wereld, dat had ik begrepen van mijn vrijwilliger...

Citaat
Bij spelletjes programeren heb ik mezelf aangeleerd om in elk geval deze files te maken:
- Main (de scherm initializatie + game loop)
- _Init (waar alles word geinitializeert)
- _Do (de cases voor de game loop)
- _Check (waar alles word ge checks zoals de sprite weergeven op het scherm, de speler,
               de enemys, de level en bijv. de collision detectie)
- _Detect (alles detecteren, wanneer aanwezig)

Als ik eenmaal klaar ben met mijn studie op programmeren, dan hoop ik mijn programmeer-
leerstof dus overal toe te kunnen passen t.o.v. Programmeer Niveau IV... Ik zit nu al tegen
Niveau II aan. Alleen nog mijn bouncing ball verder programeren, incl. de bonus loop, score list
en dan ook nog geluid en muziek erachter plakken (ook programeren) en dan hoop ik al een
eind verder te komen...

Citaat
Volgorde Game_Loop Main.extensie:
<Init Screen Check>
<Import All _Files.extensie>
<Call Init Files>

Repeat:
  <Examine Keyboard>
  <Clear Screen>
  <Display Sprites>
  <Game Interaction>
  <Collision Detection>
 
  If <Keyboard Pushed Escape>
    <Free All Resources>
    <End Program>
  EndIf
EndReapet
Ik ben aan het leren programeren en gebruik hiervoor om te beginnen 'Pure Basic'... Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' verder programeren en ga naar niveau II. Dan krijg ik nog moeilijkere opdrachten en moet ik dacht ik ook codes leren analyseren, op papier zetten en her-programeren...