Topic: Nieuw hier met een vraag. Wat zouden jullie vinden van VR voor Blender.  (gelezen 1064 keer)


Offline MARUI-PlugIn

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 september 2018, 08:46:36 am »
Ik ben een Nederlandse Intern bij een Japans bedrijf (MARUI-PLugIn)  dat VR software produceert. Momenteel zijn wij bezig met een VR add-on voor Blender te onwikkelen, de BlenderXR. We willen graag peilen wat de verschillende communities hier van vinden.

Dus, wat zijn jullie bedenkingen over Blender ook compatible met VR te maken?


P.s. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, hier is een link naar een video van onze huidige stand van development:

Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 110
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2018, 10:03:35 am »
Fantastisch! In Cinema 4D heb ik daar ook al mee geëxperimenteerd, het zou super zijn als dit ook in Blender komt! Dan ga ik meteen als VR designer solliciteren! Kan iemand er eentje gebruiken? :D
« Laatst bewerkt op: 19 september 2018, 10:05:59 am door Rezzy777 »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,685
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2018, 10:41:45 am »
Blender is heel veelzijdig en de BlenderXR is dan ook goed op zijn plaats in Blender.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,722
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 september 2018, 14:38:37 pm »
Lijkt me helemaal top. Nou weet ik weinig van het maken van een VR omgeving. Kun je dit ook al niet met Unreal, Unity en Godot e.d.? Wat is de meerwaarde hiervan?

Offline MARUI-PlugIn

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25 september 2018, 07:41:49 am »
wat er komenteel mogelijk met Unity etc. is alleen een viewer. Dus alleen het bekijken van je project. Echter iets aanpassen endergelijke kan allemaal niet. Wij zijn bezig met het maken van een software die er voor zorgt dat ALLE mogelijke functies van Blender momenteel worden geïmplementeerd in BlenderXR (VR). Zo wordt werken meer intuitief en kan je workflow worden verbeterd.

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 151
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2018, 10:55:57 am »
Ik vind het best, maar ik houd mezelf op't moment niet veel bezig met blender.
Ik heb al ruim 3 tot 4 maanden een vrijwilliger, die mij leert programeren in om te
beginnen 'Pure Basic' en daar ben ik verlopig wel zoet mee.

Ik wil uiteindelijk (als ik niveau 4 ga leren met programeren) programeren
voor mijn hobby, in de richting van open source software applicaties met namen
3d en daarnaast ook electronics. Uiteindelijk wil ik zelf ook apperaten leren bouwen
met arduino + 3d-printing... ik wil mezelf in de toekomst ook zelf meer
bezig houden met talen zoals Basic, C, Python en Prolog, etc om meer zelf software
te ontwikkelen als Open Source, onder de GNU Licence... blender wil ik dan
nog gebruiken voor programeer niveau 3 (Leren 3D Programeren) en mogelijk
simpelle introductie animaties. Voor 3d-geprinte onderdelen wil ik meer richting
Open SCAD, niet zo zeer richting blender.

Ik ben op't moment het spelletje 'Bouncing Ball' aan het programeren dus ga ik
bijna naar niveau 2... dan krijg ik ook moeilijkere opdrachten van mijn vrijwilliger
en moet ik dacht ik ook andermans code analyseren... zo leer ik misschien ook andere
programeurs helpen als ze een code niet goed schrijven, dat ik het dan kan aanpassen
en terug posten naar hun...

Programeren staat bij mij boven blender... en dat zeg ik eerlijk.

Maar veel succes met het programeren van je blender-addon, ik houd mezelf meer
bezig met echte programeer talen zoals basic..., later ook C (C voor Arduino Projecten),
Python en Prolog...,

Jamie.
« Laatst bewerkt op: 25 september 2018, 11:06:15 am door JamieVanCadsand »
Ik ben aan het leren programeren en gebruik hiervoor om te beginnen 'Pure Basic'... Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' verder programeren en ga naar niveau II. Dan krijg ik nog moeilijkere opdrachten en moet ik dacht ik ook codes leren analyseren, op papier zetten en her-programeren...

Online JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,410
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 25 september 2018, 12:49:55 pm »
wat er komenteel mogelijk met Unity etc. is alleen een viewer. Dus alleen het bekijken van je project. Echter iets aanpassen endergelijke kan allemaal niet. Wij zijn bezig met het maken van een software die er voor zorgt dat ALLE mogelijke functies van Blender momenteel worden geïmplementeerd in BlenderXR (VR). Zo wordt werken meer intuitief en kan je workflow worden verbeterd.

relevante informatie boven zelfpromotie... ;)

Offline MARUI-PlugIn

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 02 oktober 2018, 08:00:44 am »
Voor de geïnteresseerden, we hebben zojuist onze BlenderXR project webpagina openbaar gemaakt.
Vanaf nu zijn donaties endergelijke mogelijk voor het steunen van onze ontwikkelingen.
We zullen regelmatig content plaatsen in verschillende Blender communities die onze nieuwe en kommende tools zullen showen.

Webpage: https://www.marui-plugin.com/blender-xr/#sp

Thanks for the interest!