Topic: Even voorstellen  (gelezen 306 keer)


Offline Ton van Velthoven

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 september 2018, 17:38:51 pm »
Hallo allen;

Bij deze wil ik me even voorstellen, Ton van Velthoven is de naam, ben gepensioneerd architect.   Voor mijn modelspoorhobby wil ik graag zelf gebouwen en voorwerpen maken, maar door de ziekte van Parkinson lukt me dat fysiek niet zo goed.   Een gebouw maken met de computer, en dat 3D printen zou een goede oplossing kunnen zijn.
Sinds een paar weken ben ik aan het "stoeien" met Blender, en heb diverse filmpjes/tutorials bekeken, maar het schiet niet echt op.   Waar ik vooral naar zoek op dit moment is de mogelijkheid om elementen exact te vormen, maatvoeren en posities te bepalen.
Hopelijk kan het forum me hierbij helpen.

Vriendelijke groet,
Ton van Velthoven.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,687
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 03 september 2018, 18:16:16 pm »
Ton welkom op het Blender forum.

Misschien heb je hier wat aan.


https://www.faceclips.net/video/IoMeS5ZpfXw/how-to-use-th.html


Offline RayBailey

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 december 2018, 04:20:05 am »
Das Wichtigste, was ich verstehe, ist, dass diese Website eine sehr kenntnisreiche Website ist, in der sehr viel Informationen ausgetauscht werden kann.

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 154
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 04 december 2018, 10:15:59 am »
Welkom in Blender...,
Ik ben Jamie van Cadsand, maar ook niet leuk voor je, dat je die ziekten heb...

Ik moet zeggen dat ik als baby ook een hoop pech hebt gehad.
Ik mis o.a. een heel stuk darm(en) en heb daarnaast als baby ook nog eens een
hersen-bloeding, long ontsteking, ect, ect gehad, al ben ik daar weer vrij sterk uit gekomen.

Helaas heb ik ook nog een lichte hersen-beschadiging eraan over
gehouden + autisme (en PDDNos...). Ik woon ook niet voor niets op "Stichting Arduin"...

Ze hebben laatst nog wel een ontsteking gevonden in mijn darmen, maar die waarden
werd later weer minder. Laat ik maar hopen dat die ontsteking bij mij weer weg zakt.

Ik had hoog waarschijnlijk nog verder kunnen studeren, toen ik van het auriscollege af kwam,
maar dat zag ik dan weer niet zitten... ik heb het op't moment ook veel te druk met mijn
hobby studie programeren.

Ik ben op het moment aan het leren programeren in een Basic taal (Pure Basic).
Pure Basic is volgens mijn vrijwilliger veel veranderd sinds dacht ik 4.x.... Vroeger
was het meer een beginners taal. Maar dat is volgens mijn vrijwilliger veranderd.

Pure Basic, Dark Basic en ik dacht ook Blitz3D lijken volgens mijn vrijwilliger (ook wel
privé docent genoemd) veel op C++. Ik vind het nadeel van Blitz3D wel dat het low-
poly is, maar daar komt later misschien wel verandering in (dat zei mijn vrijwilliger
dacht ik tenminste). Pure Basic is misschien nog de enige Basic taal die dan toch
nog redelijk goed is in 3D... ik dacht dat mijn vrijwilliger had gezegt dat deze later
ook Direct3D 11 zal ondersteunen. En anders kan ik misschien een DLL gebruiken.

Later wil ik ook talen zoals Arduino C en Prolog leren, misschien zelfs Python,
HTML en CSS voor problem sloving en het bouwen van een website. Helaas is Python
wel hack gevoelig...

Om terug te komen op blender...
De internal render zal in blender 2.8 verdwijnen. De reden daarvan is dacht ik, omdat ze
de code waarin de internal is geschreven niet meer werkte of zo. Daar komt EEVEE voor in
de plaats...

EEVEE word de defenitieve vervanger van de Internal Render. Dat heeft dan ook wel
zijn voordelen, omdat EEVEE een ideale engine is voor het ontwerpen van game assets.

EEVEE lijkt veel op een game viewport, maar daarmee kunnen ook simpelle animaties
mee worden ontwikkeld. Daarnaast heeft Blender 2.8 ook nog een Clay Engine... maar
daarin heb ik mezelf nog niet veel verdiept...

Als ik straks ver in programmeer niveau III ben, is blender misschien wel ideaal... alleen
moet ik uiteindelijk nog een programmatje ontwikellen die alle model files kan omzetten
in ogre .mesh files...

Maar dan moet ik nog veel verder zijn met programeren. Uiteindelijk hoop ik misschien ook
met OpenGL.dll of dergelijken te werken, buiten de ogre engine...

Maar tot slot succes met blender, Jamie.

« Laatst bewerkt op: 04 december 2018, 10:45:10 am door JamieVanCadsand »
Ik ben aan het leren programeren en gebruik hiervoor om te beginnen 'Pure Basic'... Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' verder programeren en ga naar niveau II. Dan krijg ik nog moeilijkere opdrachten en moet ik dacht ik ook codes leren analyseren, op papier zetten en her-programeren...

Offline 可憐狐

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 december 2018, 20:31:41 pm »
welkom
in the multiverse everything works in circles
even for those who think in straight lines