Topic: sculpten bij bepaalde delen lukt niet meer.  (gelezen 240 keer)


Offline dender

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 11 juli 2018, 14:02:49 pm »
Ik ben bezig met het maken van een hertenschedel. Nu was ik druk aan het sculpten zonder problemen. Op een gegeven moment kon ik niet meer bij bepaalde delen sculpten. Zoals de ogen. Ik heb tussendoor wel wat modifiers gebruikt zoals Smooth. Nadat ik deze nog een keer gebruikte mag ik nu ook de hele neus bijna niet meer sculpten. Wat kan ik doen om weer verder te sculpten?

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,707
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2018, 14:23:52 pm »
Heb je per ongeluk een masker gemaakt, of bij symmetry lock zowel x,y als z afgevinkt?

Offline dender

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2018, 14:33:53 pm »
Blijkbaar had ik inderdaad een masker gemaakt! Ik zou niet weten hoe ik een masker maak maar toen ik op clear mask klikte kon ik weer sculpten! Dankjewel! Voordat ik weer hetzelfde heb, wat heb ik geklikt dat ik een masker heb gemaakt?

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,707
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2018, 15:06:48 pm »
Misschien "ctrl i"?

Offline dender

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2018, 15:44:53 pm »
Hmm zou kunnen. Heb op een gegeven moment wel lopen joinen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,453
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2018, 17:56:37 pm »
Omdat je met sculpten het draad model rekt op sommige plaatsen ga je naar een lagere resolutie en op andere gedeeltes niet omdat je ze niet hebt bewerkt , 1 stap je resolutie verhogen en werken waar je tekort komt ,als je klaar bent ga je een stap terug om vervolgens je werk voort te zetten. Elke laag heeft een resolutie geheel het model bewerken in een bepaalde stand en dan de volgende stap dat voorkomt dit soort problemen in samen gang met loopcuts plaatsen, mijn ervaring hiervan.. Ook het edit model is van belang wat extra loopcuts op bepaalde plaatsen waar je het denkt nodig te hebben tijden het sculpten plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2018, 18:09:23 pm door Ruud »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,665
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2018, 10:47:12 am »
Of gebruik gewoon Dynamic Topology Sculpting.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,736
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12 juli 2018, 13:31:01 pm »
Of gebruik gewoon Dynamic Topology Sculpting.

maar dan wel eerst alle modifiers applyen.