Topic: 3d landscaping  (gelezen 210 keer)


Offline bastion

  • Member
  • *
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 21 mei 2018, 22:27:32 pm »
Hallo allemaal
Waar ik zo langzamerhand heen wil met Blender is landscape modeling.
Ik heb een instructievideo gevonden waar word beschreven hoe je een 3d plattegrond van elk deel van de aarde in stl file kunt maken en downloaden.
Online terrein programma: http://jthatch.com/Terrain2STL/

Dat heb ik gedaan en ik krijg een stl file. Die heb ik geïmporteerd in Blender en er wat mee gespeeld.

Ik kwam er achter dat als ik de stl file omzet in een png file ik deze ook kan inladen in Blender.
Dat doe ik via:
create/mesh/plane
add modifier/subdivision surface-simple
add modifier/displace-show texture in texture tab
new
open png bestand

Ik kan de plaat ook direct als svg of obj importeren in Blender.


Wat is voor mij de beste optie om mee verder te gaan, Ik ben te oud om nog prof te worden
maar ik streef toch wel een goed resultaat na.

Iemand advies op welk formaat ik mij nu het beste kan focussen?



Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,641
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2018, 23:07:46 pm »
Ik ben er niet zo mee bezig maar ik heb deze wel eens gebruikt.
https://terrain.party/

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,452
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 mei 2018, 20:50:45 pm »
Een werkbaar formaat hoe groter hoe trager de pc, even aftasten wat goed werkt denk ik zo.

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2018, 10:34:53 am »
Zozo..., Nice Tool!...

Ik wist niet dat deze tool bestaat. Maar ik houw mezelf op't moment niet zo bezig met blender.
Ik heb net weer een vrijwilliger voor het leren programeren...

Maar dat doet er nu even niet toe. Het klinkt als een mooie tool voor blender landscapes. Maar ik
vraag mezelf af in hoeverre je STL Modellen van bestaande plaatsen mag gebruiken, i.v.m.
copyright... Maar het lijkt mij wel een nice tool voor de basis van blender landscapes..., wanneer
je het een eigen draai geeft voor bijv. fantasie landscapes voor animaties, renders of dergelijken...

Een beetje texture painten, baken en sculpten en zo kun je het een eigen draai geven!.

Succes ermee, Jamie.


Ik ben aan het leren programeren en ga nu ongeveer richting niveauw II. Ik heb nu mijn digitale klok af. Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' op papier zetten, programeren en ga naar niveauw II. Uiteindelijk streef ik naar Complexe 3D Software, Kunstmatige Inteligentie [AI] en Arduino Projecten.