Topic: [Blender 2.8] Cycles VS Eevee, voor wat ga jij ?!  (gelezen 146 keer)


Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 21 april 2018, 22:12:17 pm »
Hey leden...

Natuurlijk zijn ze bezig om blenders internal engine te
verbeteren en heb gehoord dat cycles als eevee materialen
in de viewport zichtbaar worden, dus ik denk dat cycles
ook nog blijft bestaan, naast eevee...

Waar ga jij voor, als blender 2.8 officieel uit is ?....

Ik zal hier de twee verschillen uitleggen:
Cycles (ray tracé engine) is meer voor photoreslistic renders,
maar trager op wat betreft renderen.... en heeft true graphics
zoals shadows en reflecties.

Eevee (real time engine) is meer voor het creëren van game assets
en voor visualiseren van dingen... het heeft slechts false graphics
zoals shadows en reflecties en dus minder realistisch vergeleken
met cycles... en andere ray tracé engines... maar sneller op wat
betreft renderen dacht ik....



« Laatst bewerkt op: 21 april 2018, 22:30:23 pm door JamieVanCadsand »
Ik ben aan het leren programeren en ga nu ongeveer richting niveauw II. Ik heb nu mijn digitale klok af. Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' op papier zetten, programeren en ga naar niveauw II. Uiteindelijk streef ik naar Complexe 3D Software, Kunstmatige Inteligentie [AI] en Arduino Projecten.