Topic: Bye bye blender render  (gelezen 487 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,733
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 20 april 2018, 07:23:33 am »
Slecht nieuws voor degene die louter met de internal render engine werken en willen updaten naar 2.8..ze hebben de engine verwijderd voor de ontwikkeling van 2.8 omdat de oude code waarmee de render engine geschreven is de ontwikkeling in de weg zat en ze nu grote sprongen maken. Eeve word de definitieve vervanger.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,452
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 20 april 2018, 09:24:11 am »
Alleen in de 2.8 in 2.9 wordt internal zelfs verder ontwikkeld. zoals ik begreep is dit weer nodig voor de cellfracture en andere opties.
« Laatst bewerkt op: 20 april 2018, 09:27:52 am door Ruud »

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 20 april 2018, 10:02:57 am »
Alleen in de 2.8 in 2.9 wordt internal zelfs verder ontwikkeld. zoals ik begreep is dit weer nodig voor de cellfracture en andere opties.

Ik had begrepen dat ze EEVEE in de plaats van blender render / internal render willen doen...
En ik heb dus ook nog slecht nieuws, voor de gene die graag in de BGE werken...

Ik zag net een filmpje op youtube langs komen over dat ze de BGE vanaf blender 2.8
willen verwijderen..., hier is deze youtube filmpje met een klinkende titel:






Dit zal dus betekenen, dat mensen die graag in de BGE werken, over zouden moeten stappen
naar unity, unreal of godot engine, tenzei ze een EEVEE Game Engine gaan bouwen... maar dat
weet ik dus niet...


« Laatst bewerkt op: 20 april 2018, 10:18:26 am door JamieVanCadsand »
Ik ben aan het leren programeren en ga nu ongeveer richting niveauw II. Ik heb nu mijn digitale klok af. Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' op papier zetten, programeren en ga naar niveauw II. Uiteindelijk streef ik naar Complexe 3D Software, Kunstmatige Inteligentie [AI] en Arduino Projecten.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,452
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2018, 10:25:19 am »
Niet vanaf 2,8 alleen in 2,8! Lezen. 2.8 leuk als je een high end system hebt.

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 april 2018, 10:30:00 am »
Niet vanaf 2,8 alleen in 2,8! Lezen. 2.8 leuk als je een high end system hebt.

OK dan.... dan had ik dat verkeerd begrepen misschinen....
Mijn excusus.....
Ik ben aan het leren programeren en ga nu ongeveer richting niveauw II. Ik heb nu mijn digitale klok af. Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' op papier zetten, programeren en ga naar niveauw II. Uiteindelijk streef ik naar Complexe 3D Software, Kunstmatige Inteligentie [AI] en Arduino Projecten.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,452
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20 april 2018, 10:33:22 am »
2.8 is nog lang niet officieel uitgebracht, 2.9(B zelfs)wel/Blender 2.8 - These builds are from the Blender 2.8 project. Do not use in production nor save important files with it.
« Laatst bewerkt op: 20 april 2018, 10:39:04 am door Ruud »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,733
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 20 april 2018, 11:10:50 am »
2.8 is nog lang niet officieel uitgebracht, 2.9(B zelfs)wel/Blender 2.8 - These builds are from the Blender 2.8 project. Do not use in production nor save important files with it.

Bedoel je niet 2.79b ipv 2.9b

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 20 april 2018, 11:19:01 am »
2.8 is nog lang niet officieel uitgebracht, 2.9(B zelfs)wel/Blender 2.8 - These builds are from the Blender 2.8 project. Do not use in production nor save important files with it.

Ja, dat weet ik ook wel.... er is momenteel alleen nog een testbuild van 2.8...., maar ik had net
gegoogled naar de totkomst van de BGE en begreep dat UPBGE ervoor in de plaats komt...

Sorry dat ik het verkeerd begreep.... maar ik wist al lang dat blender 2.8 op het moment nog in
ontwikelling is....., zo slim ben ik dan ook wel.... maar ik begreep het nieuws van de BGE gewoon
iets verkeerd...
« Laatst bewerkt op: 20 april 2018, 11:23:13 am door JamieVanCadsand »
Ik ben aan het leren programeren en ga nu ongeveer richting niveauw II. Ik heb nu mijn digitale klok af. Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' op papier zetten, programeren en ga naar niveauw II. Uiteindelijk streef ik naar Complexe 3D Software, Kunstmatige Inteligentie [AI] en Arduino Projecten.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,452
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 20 april 2018, 17:47:09 pm »
ja 2,79/

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,695
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 21 april 2018, 09:44:56 am »
Ik werk uitsluitend met de internal. Dat wordt weer bijscholen dan. Hoewel ik denk/hoop dat het toch wel blijft bestaan,

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,633
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 21 april 2018, 10:50:18 am »
Koos de 2,79b .zip downloaden en goed bewaren dan kun je hem altijd weer installeren.

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 21 april 2018, 12:30:15 pm »
Ik werk uitsluitend met de internal. Dat wordt weer bijscholen dan. Hoewel ik denk/hoop dat het toch wel blijft bestaan,

Eevee lijkt best wel op internal, maar dan net iets beter....

Ik hoop alleen wel dat cycles blijft bestaan, omdat ik van
fotorealisme hou.... anders zal ik voor fotorealisme moeten bijscholen...,
hoewel EEVEE ook best realistisch lijkt....

Ik werkte meestal in cycles en ik zal deze misschien toch ook willen blijven
gebruiken voor fotorealisme en het ontwerpen van assets.... (hoewel eevee
daar ook mooi voor geschikt is).

Maar EEVEE zal ik dan willen gebruiken om te kunnen animeren, vanwege zijn
korte render times... ik dacht dat die vrij snel renderde...

Dus nog even flink doorbijten met blender en als ik later wat verder ben in
blender, hoop ik (tegen die tijd zal 2.8 of hoger al officieel uit zijn) in cycles
als in eevee te kunnen werken... ik dacht dat je vanaf
2.8 makkelijk zal moeten kunnen switchen van eevee naar cycles en terug...
cycles hoop ik voor assets en images te kunnen gebruiken en eevee
meer voor animaties...

Eevee zal dan de nieuwe versie van internal worden eigenlijk... en dat lijkt mij
ook wel een top engine.


« Laatst bewerkt op: 21 april 2018, 14:25:17 pm door JamieVanCadsand »
Ik ben aan het leren programeren en ga nu ongeveer richting niveauw II. Ik heb nu mijn digitale klok af. Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' op papier zetten, programeren en ga naar niveauw II. Uiteindelijk streef ik naar Complexe 3D Software, Kunstmatige Inteligentie [AI] en Arduino Projecten.

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 22 april 2018, 10:22:54 am »
Met bijscholen bedoelde ik in eevee, omdat dat ook best realistisch
Kan lijken...

Maar ik denk dat cycles nog steeds blijft bestaan!. Ik had begrepen
dat ze die ook in de viewport willen doen, net als eevee.

« Laatst bewerkt op: 22 april 2018, 10:26:27 am door JamieVanCadsand »
Ik ben aan het leren programeren en ga nu ongeveer richting niveauw II. Ik heb nu mijn digitale klok af. Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' op papier zetten, programeren en ga naar niveauw II. Uiteindelijk streef ik naar Complexe 3D Software, Kunstmatige Inteligentie [AI] en Arduino Projecten.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,695
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 24 april 2018, 15:10:45 pm »
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=Q1Pp4K__Il8
Ik had nog hoop. Maar ik zal er aan moeten geloven. Internal is echt weg.