Topic: Meer dan twee nodes aan Mix-node?  (gelezen 631 keer)


Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Gepost op: 01 maart 2018, 16:01:38 pm »
Weet iemand of er bijvoorbeeld een addon is waardoor je meer dan twee nodes aan een Mix-node kan koppelen? Dit mis ik toch wel erg bij Blender. Bij andere 3D-pakketten kun je vaak tot wel tien nodes stapelen in één Mix-node en bovendien per input de transparantie instellen (en zelfs de blending mode ervan).

Of is dit een idee als 'feature request'? 
(Maar ik ben hier vast niet de eerste mee  ;) :P)

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,630
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 01 maart 2018, 23:00:04 pm »
Volgens mij plak je gewoon meerdere Mix-node achter elkaar met de nodes eraan die je nodig hebt.

Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #2 Gepost op: 02 maart 2018, 08:42:45 am »
Dat is inderdaad de huidige manier van werken, maar ik hoopte op een (beter) alternatief ;-)
Toch bedankt!

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,630
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 02 maart 2018, 10:03:42 am »
Als al die mix nodes teveel plaats in nemen maak dan van al die mix nodes een group.
opgeruimd staat netjes.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,408
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 02 maart 2018, 10:37:59 am »
Probeer de "Node Wrangler"addon. Is ook geen perfecte oplossing maar scheelt wel tijd.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,452
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 02 maart 2018, 11:32:19 am »
Je kunt groepen maken zodat je deze data steeds kunt pakken  .

Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #6 Gepost op: 02 maart 2018, 12:21:18 pm »
Iedereen dank voor de workarounds (groeperen is inderdaad een stuk overzichtelijker)!
Maar is het mogelijk om een soort 'multi mix'-node als feature request in te dienen bij Blender zodat hier een wat 'modernere' oplossing voor kan komen? Iemand een idee?

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,630
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 02 maart 2018, 13:50:32 pm »
Ik denk dat je het zelf kunt maken met een zelf gemaakte PBR shader de mogelijkheden zijn oneindig  ;)
Ongeveer in het midden van de tutorial kun je zien hoe een PBR in elkaar wordt geknutseld dus ik zou zeggen leef je eens uit.


Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #8 Gepost op: 02 maart 2018, 14:37:42 pm »
Thanks, ga ik zeker naar kijken!

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,452
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 02 maart 2018, 16:06:36 pm »
Het zal wel veranderen nu grote studios zich aanmelden bij blender , Blender is in zoveel opzichten aan het uit bouwen.

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 05 maart 2018, 11:27:47 am »
Iedereen dank voor de workarounds (groeperen is inderdaad een stuk overzichtelijker)!
Maar is het mogelijk om een soort 'multi mix'-node als feature request in te dienen bij Blender zodat hier een wat 'modernere' oplossing voor kan komen? Iemand een idee?

Je kunt het natuurlijk vragen... maar ik zal gewoon meerdere mix-nodes gebruiken en die
eventurweil in een group zetten...

Maar succes met je aanvraag!,
Jamie
Ik ben aan het leren programeren en ga nu ongeveer richting niveauw II. Ik heb nu mijn digitale klok af. Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' op papier zetten, programeren en ga naar niveauw II. Uiteindelijk streef ik naar Complexe 3D Software, Kunstmatige Inteligentie [AI] en Arduino Projecten.