Topic: bezig met;  (gelezen 3919 keer)


Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 23 september 2018, 23:33:16 pm »
ik had in de tussentijd al gereageerd,het lukte na wat spelen met de camera.toch bedankt voor de tut die ga ik toch bekijken.bedankkt voor de snelle reactie.


Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,685
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #46 Gepost op: 23 september 2018, 23:41:02 pm »
Super dat het toch nog is gelukt.
Maar kijk de vorige tutorial maar niet meer maar ga verder met deze.


Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 04 oktober 2018, 23:45:45 pm »



even nog mijn fietsje; een hindernis; hoe kan ik de group instances omzetten in een mesh ,voor mijn trein ook een punt,vind er geen knopje voor :-[

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,685
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #48 Gepost op: 05 oktober 2018, 10:16:03 am »

Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 11 oktober 2018, 00:52:24 am »



oude (van vorig jaar) stoel gebruikt om  hdri te grbruiken. maaaar wist niet hoe ik de camera met een toetscombinatie in de kijkrichting te krijgen.daarom een screenshot.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,685
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #50 Gepost op: 11 oktober 2018, 09:07:24 am »
Ctrl Alt numpad 0




Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 11 oktober 2018, 23:40:22 pm »
ijp je bent goud waard




Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 11 oktober 2018, 23:43:43 pm »
Koos ook natuurlijk!

nog iets; ik heb ooit geweten hoe je van die hinderlijke puntjes af kunt komen in de render:vergeten.kan geen instelling vinden,was het geen pluginn?
ben even bezig geweest met iets ouds,ziet er vreselijk uit.


« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2018, 00:35:30 am door jopus »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,685
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #53 Gepost op: 12 oktober 2018, 15:45:49 pm »
Fireflies and nois hier kun je wel wat mee.




Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #54 Gepost op: 12 oktober 2018, 15:59:32 pm »
Ik zou Branched Path Tracing gebruiken, het lijkt namelijk puur het glas-material te zijn dat zoveel puntjes heeft ;-)
Scheelt je een enorme hoop rendertijd!

Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 10 november 2018, 00:00:36 am »






ik kwam dit tegen bij het maken van deze "tang" de boolean vormt geen "massa"in de mesh,wat doe ik niet goed? difference was de bedoeling.
en bij de potten heb ik denoise toegepast maar is nu overdone. dus dat moet een keer over.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,494
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 10 november 2018, 10:58:39 am »
Ik denk dat je maar 1 zijde met boolean hebt gedaan het kruisje wat opschalen over de z.
Tenminste voor zover ik je vraag begreep.

Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 10 november 2018, 18:33:45 pm »
ik wil een kruiskop schroef maken,de boolean heeft alleen een uitsnede in de bol gemaakt en niet de mesh hiervan gesloten,de mesh van de bol met uitsnede is open wat niet de bedoeling is.   ???

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,494
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 10 november 2018, 23:01:35 pm »
Met de hand dicht maken kan ook ,extruden en dicht zetten.
Als een add on je hoofdbrekers geeft terug naar de basis met de hand :P

Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #59 Gepost op: 12 november 2018, 12:16:31 pm »
Peter Stammbach is echt een held in modellen met MODO. Hoewel jouw vraag Blender betreft, maakt dat voor modellen niet uit ;)

In deze video laat hij zien hoe je een kruiskopschroef maakt: