Topic: Bomen random dupliceren Blender  (gelezen 1491 keer)


Offline fumei

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 13 maart 2013, 15:33:01 pm »
Hooi,

Ik ben bezig om een eiland te maken (bergachtige omgeving).
Ik wil graag een vraag stellen over hoe je bomen random dupliceert in Blender.
Met shift+d kun je ze één voor één dupliceren, maar dat duurt me te lang.
Ik ben al zo 'ver' gekomen, om een groepje van 4 bomen te maken en deze te importeren bij particle system, en dan als type: hair.
Zo zijn ze willekeurig verdeeld over het eiland en zo komen de bomen ook echt uit de grond.

Echter staan ze op hun kop, weet iemand een andere manier om bomen random te dupliceren of om te zorgen dat de bomen niet op hun kop staan als ik ze bij particle system toevoeg?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,929
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2013, 18:49:37 pm »
Fumei,
Bekijk deze tutorial deel 1 en 2 maar eens goed dit is precies wat je nodig hebt. ;)
Deel1
http://cgcookie.com/blender/2012/05/07/ ... 6-part-01/

Deel 2
http://cgcookie.com/blender/2012/05/09/ ... part-02-2/
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »