Topic: [Cycles] Verschillende "Advanced Fluid Simulaties" [OPGELOST]  (gelezen 2280 keer)


superjamie

« Gepost op: 08 december 2016, 11:35:36 am »
Hoi medeblenders...

Ik zal als ik wat verder ben met het modelleren in FreeCAD en manuellab voor blender,
willen streven naar fotorealisme en animeren (hoewel ik ook welleens een cursus
3d-printing zal willen volgen op de HCC, maar dat is niet voor nu en dat doet er hier niet
toe)...

Ik zal graag tutorials willen volgen over de volgende "soorten fluid simulaties" in
"blender's cycles render engine", voor animaties... Dit zijn de tutorials, die ik nodig heb:

Tutorials voor Fluid Simulaties (alleen Blender's Cycles Render Engine, niet Internal):
- Advanced Fluid Simulation "Water"
- Advanced Fluid Simulation "Ocean"
- Advanced Fluid Simulation "Douch Schuim"
- Advanced Fluid Simulation "Café"
- Advanced Fluid Simulation "Yoghurt"


Groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2017, 09:26:13 am door superjamie »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,453
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 december 2016, 14:27:38 pm »
Laat eens wat werk zien Jamie zou leuk zijn en aan de hand  daar van kun je hier er van leren gezamelijk met ons, als ieder zijn streven hier constant zal neerzetten blijft er weinig over om naar te kijken.
Daar leer je meer van als alleen speculeren.

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 08 december 2016, 20:05:53 pm »
Laat eens wat werk zien Jamie zou leuk zijn en aan de hand  daar van kun je hier er van leren gezamelijk met ons, als ieder zijn streven hier constant zal neerzetten blijft er weinig over om naar te kijken.
Daar leer je meer van als alleen speculeren.

Ik heb nu voor het eerst geprobeerd een glow in the dark, honing achtige fluid simulatie
te creëren, maar dan treed het volgende probleem bij mij op:

- Als ik op "Bake" druk, zegt blender het volgende: no fluids inputs object in the scene


Dit zijn mijn instellingen voor de monkey head fluid (die oranje gesellecteerde object):






Heeft iemand enig idee, wat blender hiermee bedoelt, en hoe ik dat probleem kan
oplossen... zoja: kun je mij dan screenshots laten zien, over hoe jij dat probleem
oplost ?...

Alvast bedankt, groetjes Jamie.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,453
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 december 2016, 21:48:00 pm »
Met fluid moet je een domein plaatsen om de monkey heen en binnen dit domein een object in dit geval de monkey die je als fluid gebruikt.
Tenminste denk ik.
Fluid is een proces wat veel vergt van je pc maar jij hebt een goeie :)
Je kunt ook het partikel systeem gebruiken voor fluid effecten en dit is sneller en doel gerichter naar wat jij wil .
« Laatst bewerkt op: 08 december 2016, 22:02:05 pm door Ruud »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,736
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 08 december 2016, 21:57:11 pm »
Domein is het magische woord,.... binnen dat domein is alles mogelijk, vuur, rook, water..

superjamie

« Reactie #5 Gepost op: 08 december 2016, 22:14:02 pm »
Met fluid moet je een domein plaatsen om de monkey heen en binnen dit domein een object in dit geval de monkey die je als fluid gebruikt.
Tenminste denk ik.
Fluid is een proces wat veel vergt van je pc maar jij hebt een goeie :)
Je kunt ook het partikel systeem gebruiken voor fluid effecten en dit is sneller en doel gerichter naar wat jij wil .

Lol... zo te horen heet de maker van deze tutorial ook Jamie of zoiets...
ik namelijk ook.

OK, ik heb het alleen nog niet geprobeerd, maar morgen avond
en zondag wil ik eerst een tutorial volgen van FreeCAD... en
daar later mee oefenen...

« Laatst bewerkt op: 08 december 2016, 22:16:38 pm door superjamie »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,453
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 08 december 2016, 22:39:42 pm »
Voor het effect wat jij wil moet je een object boven Susan (want zo heet ze :) ) plaatsen en die als fluid gebruiken en Susan als obstakel zodat de honing op haar hoofd druipt naar beneden naar de bodem van het domein, Dus een domein een fluid en een obstakel.

superjamie

« Reactie #7 Gepost op: 09 december 2016, 10:42:36 am »
Voor het effect wat jij wil moet je een object boven Susan (want zo heet ze :) ) plaatsen en die als fluid gebruiken en Susan als obstakel zodat de honing op haar hoofd druipt naar beneden naar de bodem van het domein, Dus een domein een fluid en een obstakel.

Ik weet dat deze monkey "Susane" of "Susan" heet...

Maar tja... het was eigenlijk de bedoeling, dat Susan zelf de fluid is... en dat ze van
boven naar beneden op de grond splacht bijvoorbeeld... maar ik ben vanplan om er
me vanavond en zondag avond even niet op te richten, want dan wil ik me bezig
houden met een tutorial van FreeCAD, en daar later mee oefenen...

Op de "fluid simulations" richt ik mij misschien wel een andere keer, dan bekijk ik
mogelijk deze tutorial wel... maar eerst FreeCAD...



Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 09 december 2016, 12:05:07 pm »
Ik zou je adviseren om eerste het modelleren onder de knie te krijgen, voordat je met de simulaties gaat werken.
Het vergt namelijk inzicht in je model en desnoods aanpassen.

Ik merk dat je tegelijkertijd veel wilt leren... doe het stap voor stap...  Misschien een plan opstellen?

Wil je nou eerst FreeCAD leren of Blender?
Ave, morituri te salutant.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,453
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 09 december 2016, 13:54:06 pm »
Ok zoals je zegt behoef je Susan dus niet te gebruiken als obstakel maar als fluid dat kan ook .
Wat Mortalae al zegt je neemt veel te veel hooi op je vork om verschillende systemen te leren, eerst je basis vanuit 1 stuk software aangezien alle programma's nagenoeg gelijk zijn in kunnen, waarom overstappen op verschillende programma's in je leer fase het maakt het vele malen moeilijker voor je.
Basis begrippen en werkwijze van  af 0 naar een eind resultaat zijn veel belangrijker.


superjamie

« Reactie #10 Gepost op: 12 december 2016, 14:57:22 pm »
Ok zoals je zegt behoef je Susan dus niet te gebruiken als obstakel maar als fluid dat kan ook .
Wat Mortalae al zegt je neemt veel te veel hooi op je vork om verschillende systemen te leren, eerst je basis vanuit 1 stuk software aangezien alle programma's nagenoeg gelijk zijn in kunnen, waarom overstappen op verschillende programma's in je leer fase het maakt het vele malen moeilijker voor je.
Basis begrippen en werkwijze van  af 0 naar een eind resultaat zijn veel belangrijker.


Het probleem is waarscheinlijk opgelost... het enige probleem waarmee ik mee zit is dat
als ik mijn fluid simulatie wil renderen, mijn computer het niet aan kan. Helaas krijg ik tijdens
het renderen van mijn fluid simulatie een fout melding waarin staat: Out of Memmory...

Maar goed, ik kan op het gebied van andere dingen voorlopig voruit met blender, ik ben nu
met dit bezig: http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1809.msg17816;topicseen#new

Zoals je daar kan zien, ben ik een nieuwe expiriment begonnen met "Producal Textures"
in cycles... en weet als het goed is op wat betreft creëren wel hoe een fluid simulatie
werkt met particles...

Bedankt voor het vinden van deze tutorial,
groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2017, 09:31:20 am door superjamie »