Topic: [Cycles] Douch Schuim "Soap Shader" Node Settup, hulp graag !  (gelezen 1019 keer)


superjamie

« Gepost op: 08 december 2016, 11:22:27 am »
Hoi medeblenders...

Heeft iemand enig idee, hoe ik een advanced soap shader kan creƫren in cycles render ?.
Ik streef namelijk naar foto-realisme, dus het moet er echt uitzien als zeepbellen in
douch schuim... daarnaast zal ik het ook willen kunnen combineren met een simulatie,
speciaal voor schuim effecten, maar dat doet er nu even niet toe... het gaat hier
voornamelijk om het renderen van "Douch Schuim met Soap bellen" middels shader nodes.

Het moet er uitzien als iemand die zich zelf wast in de douch, met douch schuim... niet
dat dit een serieus project is, maar ik zal graag de node settup hiervan willen weten,
en ermee willen kunnen oefenen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,737
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 december 2016, 18:12:36 pm »
Kom op Jamie, we zijn erg benieuwd naar wat je tot nu toe gemaakt hebt.
Je hoeft niet je hele project bloot te geven maar denk dat iedereen hier wel eens jouw mooie werk wilt zien, of tenminste een deel ervan dan.
We gaan het echt niet gebruiken voor eigen gewin.

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 08 december 2016, 21:01:12 pm »
Kom op Jamie, we zijn erg benieuwd naar wat je tot nu toe gemaakt hebt.
Je hoeft niet je hele project bloot te geven maar denk dat iedereen hier wel eens jouw mooie werk wilt zien, of tenminste een deel ervan dan.
We gaan het echt niet gebruiken voor eigen gewin.

Sorry, maar voordat ik echt wat kan creeeren in blender, zal ik
dus eerst wat beter moeten zijn in voornamelijk het modelleren
van scenes en mens characters...

In modelleren ben ik totaal nog niet zo goed... ik wil vanaf 2017
veel gaan oefenen in manuellab voor mens caracters, als ik dat
kan, hoop ik in elk geval cycles renders te kunnen maken van
zelf bedachte mensen... dan wil ik ook nog FreeCAD lere via
tutorials en dan hoop ik een eind verder te kunnen met blender's
cycles render engine...

Het probleem is voornamelijk, dat ik nog veel moet oefenen met
modelleren... snap je het... het photorealistic renderen kan ik
redelijk goed, daarmee heb ik dit jaar redelijk wat in geoefend...

Nu nog het modelleren voor cycles animaties en 3d - printing...

groetjes Jamie.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,737
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 december 2016, 21:29:55 pm »
Maar laat eens wat zien, kan niet slechter zijn danl mijn eerste renders en niemand zal je veroordelen,  we zullen alleen tips geven.