Topic: Eerst even voorstellen  (gelezen 1613 keer)

Offline Delah

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 maart 2016, 05:03:55 am »
Hallo allemaal,

Ik ben Pascal en mijn bijnaam is Delah. Na een leuk 2D spel idee te hebben, heb ik toch maar besloten er een 3D van te willen maken. Blender lijkt me een goed programma hiervoor. Omdat ik een noob ben zal ik veel vragen stellen. Mijn Engels is goed genoeg voor Engelstalige fora maar als het in het Nederlands kan waarom dat dan niet eerst eens proberen.

In ieder geval al vast bedankt voor alle antwoorden.

Groet,
Pascal/Delah

Offline blenderbrammetje

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2016, 12:15:28 pm »
Welkom Delah.

Hier zijn altijd mensen bereid je vragen te beantwoorden , of een poging te wagen.
Zelf heb ik ook een idee voor een spel , maar ben tot de conclusie gekomen dat nog veel beter blenderen , C+ programmeren en Unity beheersen
vereist zijn om zo'n spel te kunnen maken ,maar misschien heb jij een idee dat wel makkelijk met de Blender Game-engine te maken is.
Ik ben benieuwd :)

Offline Delah

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2016, 13:38:58 pm »
Ik ga ook Unity gebruiken hoor. Dat heb ik al een heel klein beetje onder de knie en is natuurlijk voor gigantisch veel platforms te exporteren. Ik heb geen zin om ook de game engine van Blender te moeten leren. Blender wordt alleen voor het ontwerpen gebruikt.

Offline ijp

• *
  • *
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2016, 18:38:44 pm »
Welkom op dit forum er zijn hier genoeg mensen die je op een of andere manier wel verder kunnen helpen.
Succes

Offline Ellajiw

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2016, 19:17:19 pm »
Welkom Delah! Hopelijk kunnen we je veel helpen. Wellicht kun jij ons straks weer helpen met de game engine. Altijd leuk om wat gamers erbij te hebben  8)

Offline blenderbrammetje

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 16 maart 2016, 21:43:11 pm »
Ik zou zeggen , Vraag maar Raak ! :)

superjamie

« Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2016, 11:19:55 am »
Ik ga ook Unity gebruiken hoor. Dat heb ik al een heel klein beetje onder de knie en is natuurlijk voor gigantisch veel platforms te exporteren. Ik heb geen zin om ook de game engine van Blender te moeten leren. Blender wordt alleen voor het ontwerpen gebruikt.

Je zal best gelijk kunnen hebben... ik ben ook net een paar dagen unity3d aan het
leren, maar ik ben puur beginner op dat gebied en moet nog veel leren op het gebied
ik wilde eerst ook de blender game engine gaan leren, totdat ik van koos2 en
blenderbrammetje heb begrepen dat je dan al snel tegen de limiet aanloopt... dus ik
ben het helemaal met je eens... ik dacht gisteren dat ik een groot probleem had met
scripten, maar dat blijkt dus een fout van mij te zijn... het kwam namelijk omdat ik geen
MonoDeveloper had geloof ik...

Vanmorgen heb ik een tutorial bekeken over het scripten in Java voor Unity3d en dat
lukte door wat de gene deed in de tutorial ook echt te proberen in unity3d in o.a. een
Java script. Ik bekeek deze tutorial om te proberen of het toch lukte met scripten... Ik
moet ook nog veel gaan oefenen in unity3d, dus ook met scripten...
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2016, 10:06:42 am door superjamie »